Hupie79
Lid
Hallo Skoda fans,
Zoals ik in mijn voorstel-topic aan heb gegeven, ben ik op zoek naar een Skoda Octavia Combi (met enige druk van mijn vrouw ) Op basis van de verwachte opbrengst van onze huidige auto (Toyota Prius 2009) en wat spaargeld zou het budget voldoende moeten zijn voor een O3 van 2013-2016 met 100-150k km op de teller.
We gaan uiteindelijk toch voor diesel (1.6 TDI) ondanks de 15-20D km per jaar. De Skoda is vrij licht dus de extra wegenbelasting valt mee. En op een of andere manier heb ik toch meer vertrouwen in dit blok dan de 1.4 en 1.8 TSI modellen.
(Heb reeds een O2, Combi 1.6 TDI van de zaak gereden). Ik ben nog steeds van de categorie die niet aan t idee van een 1.2 benzine in zo'n grote station kan wennen (laat staan bij km stand van 150.000 of meer)
Daar komt bij dat de diesel occasions, gezien de diesel-haat in ons land, inmiddels goedkoper zijn dan de benzine-versies
Maar nu, 5-bak, 6-bak of DSG? De meeste 1.6 TDI DSGs die ik tegenkom liggen eigenlijk net buiten budget en hebben vaak flinke km standen. Ik ben bekend met de 6-bak, die zat al in mijn O2. Maar ik kom nu ook hele mooie "Edition" modellen tegen (2015) met verder
alle opties/uitrusting die ik graag wil, maar het zijn bijna allemaal GreenTECH modellen met 5-bak.
Wie heeft ervaring met de verschillen tussen de 5-bak en 6-bak? Welke voor- en nadelen?
Alvast bedankt voor evt. reacties!!
Zoals ik in mijn voorstel-topic aan heb gegeven, ben ik op zoek naar een Skoda Octavia Combi (met enige druk van mijn vrouw ) Op basis van de verwachte opbrengst van onze huidige auto (Toyota Prius 2009) en wat spaargeld zou het budget voldoende moeten zijn voor een O3 van 2013-2016 met 100-150k km op de teller.
We gaan uiteindelijk toch voor diesel (1.6 TDI) ondanks de 15-20D km per jaar. De Skoda is vrij licht dus de extra wegenbelasting valt mee. En op een of andere manier heb ik toch meer vertrouwen in dit blok dan de 1.4 en 1.8 TSI modellen.
(Heb reeds een O2, Combi 1.6 TDI van de zaak gereden). Ik ben nog steeds van de categorie die niet aan t idee van een 1.2 benzine in zo'n grote station kan wennen (laat staan bij km stand van 150.000 of meer)
Daar komt bij dat de diesel occasions, gezien de diesel-haat in ons land, inmiddels goedkoper zijn dan de benzine-versies
Maar nu, 5-bak, 6-bak of DSG? De meeste 1.6 TDI DSGs die ik tegenkom liggen eigenlijk net buiten budget en hebben vaak flinke km standen. Ik ben bekend met de 6-bak, die zat al in mijn O2. Maar ik kom nu ook hele mooie "Edition" modellen tegen (2015) met verder
alle opties/uitrusting die ik graag wil, maar het zijn bijna allemaal GreenTECH modellen met 5-bak.
Wie heeft ervaring met de verschillen tussen de 5-bak en 6-bak? Welke voor- en nadelen?
Alvast bedankt voor evt. reacties!!