1.6 TDI niet meer in configurator

dn-co

Actief lid
Het viel me zojuist op dat de 1.6 TDI niet meer te selecteren is in de configurator.
Heb ik nieuws gemist of is dit een gevalletje "WLTP"?
 

Sonck

Lid
Heeft alles te maken met de schandalige diesel heksenjacht :(
Bij alle kleine wagens van Skoda en VW zijn ook alle diesels verdwenen , zoals bij de Fabia en de Rapid .... enkel maar meer vervuilende TSI benzine motoren :(
Is een beweging die vanuit Duitsland is overgewaaid en dit is echt niet correct !!!

De moderne TSI benzine motoren stoten meer fijnstof en meer CO² uit dan de moderne dieselwagens !!
Maar dat verzwijgen ze in alle talen want in heel Europa verdienen de overheden meer aan benzine dan aan diesel ...
Voor het zelfde aantal km's zal een moderne diesel altijd minder verbruiken dan een benzine en nu met de prijs die gelijk is verrdient vadertje staat hier echt veeeeeeeeel meer geld aan .... dus achter de schermen is er zo een zware lobby aan het werk ....

Dat ze eens de scheepvaart en de transport sector aanpakken , dat ze daar eens meer controles opdoen of de vrachtwagens hun roetfilters echt wel naar behoren functioneren ....

Spijtige evolutie ... en de prijs van een diesel op de 2de handsmarkt is naar de dieperik aan het gaaan

NIET LEUK !!!!
 

oco1979

Forumguru
Euro 6c dieselmotoren zijn beter dan de huidige benzinemotoren.
Want de moderne benzines stoten ook al fijn stof uit door hun hogere inspuiting,gevolg ook een roetfilter er onder.
Hopelijk ga dat beter dan bij een diesel,gezien de meeste een benzine kopen voor de korte afstanden.
We zullen zien.

Das inderdaad "weeral" goed gezien van de regeringen,benzinemotoren verbruiken meer dan dieselmotoren en zeker als je richting iets zwaardere wagen ga.

kijk naar antwerpen(belgie) betaal je voor je oude auto dan mag je er wel mee rond rijden in antwerpen stad.
 

Smarron

Actief lid
2 weken geleden de 1.6TDI (S3) besteld, maar ik kreeg de melding dat de 1.6TDI motoren pas vanaf volgend jaar januari weer geleverd zouden gaan worden door Skoda (ik denk dus WLTP). Ik kon mijn configuratie nog wel omzetten naar een 2.0TDI.
 

dn-co

Actief lid
2 weken geleden de 1.6TDI (S3) besteld, maar ik kreeg de melding dat de 1.6TDI motoren pas vanaf volgend jaar januari weer geleverd zouden gaan worden door Skoda (ik denk dus WLTP). Ik kon mijn configuratie nog wel omzetten naar een 2.0TDI.
Tegen dezelfde prijs?
 

Helle

Actief lid
Alsof de 1.6tdi nu zooooo een gemis is .... en wie een 2.0 TDI in de plaats neemt hip hip hoera voor hem !
Als ik voor de Superb Sportline Combi ga, ging het met de 1.8 TSI zijn, omdat ik de 1.4 TSI (straks 1.5) te weinig vind, en de 2.0 TSI van 280pk te hoog qua verbruik.
Blijkbaar zou de 1.8 TSI vervangen worden door een 2.0 TSI met (denk ik toch) zo'n 190pk, zoals Audi die ook heeft
 

philippe bakker

Forumguru
Als ik voor de Superb Sportline Combi ga, ging het met de 1.8 TSI zijn, omdat ik de 1.4 TSI (straks 1.5) te weinig vind, en de 2.0 TSI van 280pk te hoog qua verbruik.
Blijkbaar zou de 1.8 TSI vervangen worden door een 2.0 TSI met (denk ik toch) zo'n 190pk, zoals Audi die ook heeft
Dat gaat een leuke auto worden !
 
Bovenaan Onderaan