1.6 TDI DSG op de snelweg: welke toerentallen?

OctaviaWest

Actief lid
Heeft iemand een O3 1.6 TDI DSG? Als je tegen 120 op de snelweg rijdt in 7de versnelling, aan welk toerental zit je dan?

Ik heb wel een proefritje gemaakt met een 1.6 DSG maar een stuk snelweg zat er niet in.
 

Greggy

Actief lid
Ik heb wel een proefritje gemaakt met een 1.6 DSG maar een stuk snelweg zat er niet in.

Ach... dat's een kleine issue. Ik denk dat je meer moeite zal hebben om de DSG in z'n 7 te zetten... :D

Hmmm... ik denk dat ik te snel heb gereageerd.... ik geloof dat die DQ200 ook in de diesel zit hè?
 

MeneerB

Forumguru
Heeft iemand een O3 1.6 TDI DSG? Als je tegen 120 op de snelweg rijdt in 7de versnelling, aan welk toerental zit je dan?

Ik heb wel een proefritje gemaakt met een 1.6 DSG maar een stuk snelweg zat er niet in.

Weet je het toerental bij 80km/h nog ? vermenigvuldig dit toerental met 1.5 en je hebt het 120km/h toerental.
Bij 80 zal de dsg al in 7 gestaan hebben.
 

OctaviaWest

Actief lid
Mik19, ik heb zo'n auto besteld, maar die is nog niet geleverd. Ik vroeg me af of 7 versnellingen een verschil maakt mbt het toerental op de snelweg. Alvast bedankt om effe te kijken!

MeneerB, dat weet ik helaas niet meer. Ik heb een korte proefrit gemaakt langs kleine wegen, met een nieuwe wagen die de garage staan had en die voor iemand anders bestemd was. Ik mocht wel een proefritje maken, maar moest beloven niet te veel kilometers te maken (anders kreeg die meneer misschien een nieuwe wagen met 60 km op de teller...)
 

Badnews

Senior Member
Krijg je gewoon in belgie iemand anders auto mee?
Ik zou behoorlijk pissed zijn als mijn nieuwe auto door iemand voor testrit gebruikt zou zijn.
 

Joske

Forumguru
Nou ik eigenlijk ook wel.. Lekker toeren maken met een koude motor, krijg er al kou van :nailbiting:
 

CDK

Forumguru
Mik19, ik heb zo'n auto besteld, maar die is nog niet geleverd. Ik vroeg me af of 7 versnellingen een verschil maakt mbt het toerental op de snelweg. Alvast bedankt om effe te kijken!

MeneerB, dat weet ik helaas niet meer. Ik heb een korte proefrit gemaakt langs kleine wegen, met een nieuwe wagen die de garage staan had en die voor iemand anders bestemd was. Ik mocht wel een proefritje maken, maar moest beloven niet te veel kilometers te maken (anders kreeg die meneer misschien een nieuwe wagen met 60 km op de teller...)
dit is te erg om waar te zijn, dat de persoon die de auto gekocht heeft nu eigenlijk een occasion krijgt, how bizar :nailbiting:
 

Ridley

Forumguru
Ik werkte in een ver verleden bij Hyundaidealer in Eindhoven en had daar privé ook een auto aangeschaft. Deze werd regelmatig mishandeld voor proefritten. Echter was ik toen 19 jr oud en volgens mij mishandelde niemand die auto erger dan ikzelf ;)
 

OctaviaWest

Actief lid
Het was een stockwagen, een platin grey berline met DSG die de - overigens nog onbekende - koper straks uit voorraad kan meenemen. Krijgt ie wel een auto met 20 km op de teller ipv 6. Al eens getest dus.

Ik had een kwartier eerder met een 1.6 met vijfbak gereden, die het overigens niet slecht deed, maar toen ik daarna met de DSG reed viel het me op dat het koppel pas tot zijn recht komt met een DSG. Precies wat ik wou.
 

Noord26

Forumguru
@ Paulus:

Dat is onmogelijk. Je versnellingsbak met tandwielen zijn vaste overbrengingen. Als je van 80 naar 100 gaat en er komt dan 300tpm bij, zou dat ook van 100 naar 120 300tpm moeten zijn.

Nu komt er bij 80 - 100 300tpm bij. En bij 100 - 120 opeens 450 tpm. Dat is een verschil van 50%!
 
Bovenaan Onderaan