1.6 greenline laag of achter vering op?

R_Dex

Actief lid
Hallo iedereen, ik ben gister, na een geweldige rit van 1300KM met mijn SuperB die ik sinds 2 weken heb, aangekomen op de camping. Daar, alhoewel de drempels hoog zijn, raak ik behoorlijk mijn bodemplaten (onderkant auto, ook zonder bagage) bij een aantal drempels. Nu rijden hier veel verschillende auto's waaronder een Porsche panamera, met skie koffer gevuld heeft hij er geen last van.

Is de superb greenline echt zoveel lager of zijn mijn achterveringen op?

Zal proberen een filmpje toe te voegen....

kansberg

Forumguru
Heel herkenbaar, een Greenline ligt sowieso lager dan een reguliere Superb. In onze vakantie in België ook een paar keer de bodem geraakt vanwege het lage onderstel. De enige manier om het te reduceren is verhoging of in ieder geval versterkte vering aan te brengen waardoor de auto minder in veert.

Het is wennen, maar ik heb er mee leren leven en kijk nu extra uit bij hobbels en gaten, hetgeen tot op heden goed lukt.

Zie ook topic: http://www.skodaforum.nl/forum/i/geen-verlaging-maar-bodem-raakt-vaak-het-wegdek.23056/#post-428746

R_Dex

Actief lid
Misschien, even kijken hoevaak / hoeveel ik er last van ga krijgen, heb de auto net 2,5 week....

Wat kost dat gemiddeld?

andrehj

Forumguru
Eibach eronder doen een optie?
Dat gaat dit probleem niet oplossen, maar alleen verergeren. Zwaar doorhangen (of doorveren) kun je met een stuggere Eibach set misschien voorkomen, maar op het filmpje is duidelijk te zien dat de Superb niet of nauwelijks extra doorveert nadat de voorwielen de drempel verlaten. Het probleem is hier dat de bodemvrijheid te gering is in combinatie met de vrij grote wielbasis. En om dat op te lossen zul je je onderstel moeten verhogen.
Of natuurlijk contact opnemen met de wegbeheerder, die je a.d.h.v. dit filmpje kunt laten zien dat z'n drempel niet deugt. Maar dan zou ik toch eerst eens zelf de exacte bodemvrijheid van je S2 opmeten en deze checken tegen de norm van drempels.

skodaboy

Forumguru
zoals @andrehj aangeeft is het probleem hier de 'beperkte' bodem vrijheid.
de drempel raakt de auto in het midden tussen de voor en achterwielen,dit komt door de 'lange' wielbasis van de superb.

de auto 'verhogen' lijkt mij hier de beste oplossing..

Desperado

Forumguru
En ook een lelijke oplossing die de wegligging niet ten goede komt. Beter de drempels een beetje schuin nemen dan.

Skodasuperb2011

Actief lid
Heel herkenbaar. Greenline is inderdaad veel lager. Mijn bovenplaat raakt regelmatig de drempels enkele weken
geleden heb ik zelfs bij een drempel de achterste 2 platen eraf gereden. Enige remedie inderdaad stuggere vering of ( wat ik nu doe) heel langzaam over hoge drempel en evt schuin aanrijden......

Bovenaan Onderaan