1.2 tdi motor

oco1979

Forumguru
gisteren een 1.2tdi motor van in een seat moeten assistance verlenen.(die ook in skoda zit)

Reden olielek(eerste gezicht met de carter ergens opgereden)

Nu komt het.

Kan deze blok de nodige km's aan ? :pieker:

Deze had in 3 jaar en 9 maanden 344.560 km gereden :jaja:

Dus aan de skodarijders met zo blokje,gaan met die :yeah:.
 

AGTon

Forumguru
Nu weet je niet hoeveel er al vervangen was (turbo etc), maar los van dat, ik denk als de beurten netjes zijn gegeven en je niet al te wild met het blokje omgaat, dat best moet kunnen.

Lange stukken rijden, maar dat moet ook wel met zo een km stand.
 

oco1979

Forumguru
Nu weet je niet hoeveel er al vervangen was (turbo etc), maar los van dat, ik denk als de beurten netjes zijn gegeven en je niet al te wild met het blokje omgaat, dat best moet kunnen.

Lange stukken rijden, maar dat moet ook wel met zo een km stand.

De wagen bekeken is daar niet echt deftig mee omgegaan.
Rijden en rijden met die handel.

Transport van bloedstalen(die doen massa km's)

Onderhoudshistoriek weet ik niet.

Gaan wel naar officieel seat garage
 

turboturbo

Forumguru
Deze had in 3 jaar en 9 maanden 344.560 km gereden :jaja:
Toch vind ik dat een minder opvallende prestatie dan je zou denken.
De auto uit dit voorbeeld zal ongeveer een ton km per jaar hebben gereden. De auto is ook nog best jong... Die motor zal iig relatief weinig koud gedraaid hebben.
Waarschijnlijk ook veel snelweg kilometers, die zijn het minst belastend voor de motor.
 
Laatst bewerkt:

Wouter1

Forumguru
Kijk dat is een mooi bericht:thumbsup:,
Dat is ruim 3 ton meer dan die van ons in dezelfde periode.
Maar momenteel rijdt die van ons ca 1000 km per week... Dan kan ik nog 200 weken voorruit voordat ik deze km stand geëvenaard heb. Ik weet alleen niet wie het eerder zat is, de auto of ik...:arghh:
 

Canon-Eye

Forumguru
snelweg kilometers, die zijn het minst belastend voor de motor.
Nou, dat lijkt me iets te algemeen gesteld... Ook op de snelweg hangt het er toch nog steeds vanaf hoe ermee wordt omgegaan: steeds zo snel mogelijk doorjakkeren of waar het kan rustig met 100/120 op de cruisecontrol.
En op provinciale 80 en 100 km wegen kalm met het verkeer meehobbelen lijkt me trouwens nóg minder belastend... :pardon:
 

turboturbo

Forumguru
Klopt helemaal @Canon-Eye !
Ik doelde vooral op dat de auto relatief veel rij uren op een op bedrijfstemperatuur werkende motor zijn gemaakt.
Snelwegen of N-wegen zijn voor de koets en onderstel iig ook minder belastend dan rijden in dorpen en steden...
 

Hakar

Donateur
@turboturbo
Volgens mij heeft @oco1979 de assistance verleend aan een Belgische wagen.
Als deze voornamelijk in België heeft gereden, dan maakt het niet veel verschil of de wagen op snelwegen, provinciale wegen of lokale wegen heeft gereden.
 
Bovenaan Onderaan