1.2 tdi greenline problemen

Hallo allemaal,

er was een olielekkage aan de 1.2 tdi greenline (290k).
afspraak gemaakt om te laren repareren, dag voor de afspraak lekke band op de snelweg.
gelukkig had de anwb me relatief snel weer op weg geholpen.
anwb monteur merkte op dat de accu erg slecht was, was de originele uit 2011 nog

gelijk de garage opdracht gegeven om ook de accu te vervangen.

de krukas keerring bleek lek en deze is vervangen, ook is er een nieuwe agm accu met start/stop geplaatst.

na het ophalen van de auto begonnen de problemen.

Auto stottert/hapert soms tijdens rijden, zowel op snelweg als binnendoor wegen.

met starten kan ik regelmatig niet wegrijden en valt de auto uit en krijg de melding handmatig starten of start stop systeem storing, ook nog soms op dat moment een enorme rookwolk uit de uitlaat.

auto is uitgelezen door garage en ze zagen de storing P3046.
schijnbaar heeft dit met de egr klep te maken, deze is echter in 2020 door Vagtechniek in Nuenen softwarematig weggeschreven.
verder konden ze niks vinden en kon de auto weer ophalen, echter zonder het juiste resultaat.

inmiddels ook al jlm extreme reiniger toegevoegd tijdens het tanken, maar dit brengt ook niks.

de accu is niet softwarematig toegevoegd.

hopelijk heeft iemand hier een idee wat er aan de hand is en dat ik weer met plezier kan rijden .

dankjewel alvast!
 

hemi24

Forumguru
Bij het vervangen van de keerring de krukas-sensor niet goed terug geplaatst ( of defect geraakt )..?

Opvallend:
1. Hoe constateert de wegenwacht een slechte accu bij pechhulp voor een lekke band?!?
2. P3046 heeft te maken met een storing aan het start-relais : https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-19502.html

Ik hoop dat jij wel een goed gevoel hebt bij de garage...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Ik zou dus maar eens beginnen met het vervangen van dat startrelais. Maar net als @hemi24 vermoed ik dat er meer aan de hand is. En het vertrouwen in de garage is bij mij op basis van deze informatie ook niet al te groot...
 
Bovenaan Onderaan