1.2 of 1.4 motor op de fabia???????

Status
Niet open voor verdere reacties.

chocoboy

Nieuw lid
Wij overwegen een fabia 1.2 te kopen.
We hebben een proefrit in een sprit 1.2 en 1.4 gamaakt, en ze zijn beide fantatisch.
Wel was de 1.2 een beetje remoerig op de snelweg.
Wat vinden de forum leden van de 1.2??? Of kan ik toch beter 1200 euri meer investeren in een 1.4.
(we gana ook met de vouwagen naar noord-frankrijk, dus niet de bergen in ,maar wel een sleurding)
Brandstof verbruik is ook wel een belangrijk item voor mij.

Ik hoor wel wat jullie ervan vinden!!!!

Groet,

Jeroen.

Jpoers

Lid
Persoonlijk zou ik zelf voor de 1.4 gaan. neem aan dat je de 55kw versie bedoeld. vind de 1.2 nogal underpowered. Vooral als je met een vouwwagen wilt toeren. Maar het is inderdaad weer 1200 eurie meer die ook besteed zou kunnen worden aan leuke accesoires.

Daniel

Lid
Ik weet niet wat je gewend bent,maar ik vind de mijne al niet zo super snel hóór. (kwa vermogen zal je wel genoeg hebben voor een vouwwagen)

Chris

Lid
Beste,

Ik zou voor de 1.4 gaan. Ik heb nog nooit met de 1.2 gereden maar wel met een arosa 1.4TDI en een Toyota 1.0 Aygo. Net als deze auto's is de 1.2 een 3 cilinder en dat hoor je toch. In het begin is het wel aardig, maar na een tijdje gaat het storen. Bovendien als je de Fabia 1.4 koopt kun je voor de scherp geprijde equippe plus of Spirit plus gaan. Veel extra's voor weinig geld, direct een complete auto! De 1.2 is alleen in de equippe en spirit versie leverbaar als actiemodel, met veel minder voordeel en extra's daqn de plus versie. In de gewone uitvoeringen (classic,comfort,elegance en L&K)zijn ze dacht ik allemaal leverbaar. Het ligt aan je budget, maar ikzelf vind de 1.4 75pk (nu80pk) prima voldoen! Wij rijden wel op langere ritten altijd met onze Octavia en de Fabia rijdt zelden verder dan 10km per dag (ivm brandstofkosten diesel/benzine). Bij 10km per dag is het brandstofverbruik niet fameus, maar dat is het bij geen enkele auto. Op lange ritten rijdt de 1.4 lekker zuinig bij ons, tussen 6 en 7 l/100km volgens de boordcomputer.

Veel succes met je keuze!

Chris

chocoboy

Nieuw lid
Ik denk zelf ook wel dat het de 1.4 gaat worden.
Morgen weer naar S-point, hoop dat die wat meer voor de corsa willen geven
winkie.gif

adfloortje

Nieuw lid
zeer zeker voor de 1,4 gaan vooral met een sleur dinges er achter. anderts mis je altijd vermogen, op vakantie
veel succes.

fabia met veel toeters en bellen.

Tallguy

Forumguru
Net als de rest adviseer ik je naar de 1.4 te gaan. Hoewel het appels en peren vergelijken is tussen de Fabia 1.4 van mijn vriendin en mijn auto, vindt ik toch dat de 1.4 echt het minimum is wil je een beetje lekker kunnen rijden zonder 9000rpm te doen
smile.gif

chocoboy

Nieuw lid
Kom net bij S-point vandaan. Ze hebben een goed bod gedaan voor de corsa, maar totaal plaatje is even schrikken.
Denk toch dat ik voor de 1.4 ga. Even een nachtje over slapen!

rvdvoort

Nieuw lid
Ik heb zelf een 1.2 (combi) en het bevalt uitstekend. Inderdaad wat rumoerig bij hoge snelheden maar stationair hoor je haast niet dat ie "aanstaat". Verder is de 1.2 wat zuiniger en dat scheelt natuurlijk weer in de variabele kosten. Ik heb zelf geen bakje maar de vorige eigenaar is er zonder problemen mee naar verre oorden gereden.

chocoboy

Nieuw lid
Het is de 1.4 geworden.
Gisteren helemaal rond gemaakt.
De fabia zal ergens in feb. geleverd worden!!
Helemaal cool hoor!!!!!

okocha

Nieuw lid
Heb zelf de 1.4 met 75 pk (niet meer leverbaar zo begreep ik, nu is er een vergelijkbare met 80 pk) en daar kun je prima mee meekomen, maar veel minder moet het niet worden (zeker niet met een vouwwagen erachter). Ik zou zeggen: volg de Skoda(forum) rijders
winkie.gif

Jpoers

Lid
uhm, okacha, volgens mij staat een post boven je dat die al een 1.4 motor gekozen heeft
grin.gif
, denk niet dat die nog van gedachte veranderd

chocoboy

Nieuw lid
Het is inderdaad de 1.4 met 59 kw geworden.
Vond hem best wel snel.
Ik rijdt nu in een corse met een 1.2 motor 54 kw en trek mijn karretje prima.
Dus ik verwacht dat het met deze motor ook wel goed gaat, ondanks dat de auto wat zwaarder is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan