1-2-3 knipperlichtfunctie achteraf op Fabia I?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik_NL

Forumguru
Bij de Fabia I-van-na-de-facelift knipperen de richtingaanwijzers drie keer wanneer je de hendel 1x aantipt.
Volkswagen heeft al diverse keren een dealeractie gehad om zo'n set achteraf in te laten bouwen (herfstactie: € 59 all in).
Hoe zijn op dit forum de ervaringen met zo'n Komfortblinker Nachrüstsatz, achteraf ingebouwd in een Fabia I-van-voor-de-facelift?
Hebben Škoda dealers er überhaupt ervaring mee?

bij voorbaat excuus als dit onderwerp in deze rubriek al aan de orde is geweest
 

Fabia

† In Memoriam
Ik vind het echt ideaal, maak er heel veel gebruik van. Ik weet niet hoe het is om het achteraf in te bouwen.
 

cvegreen

Forumguru
Ik zou het ook echt niet weten hoe men dat moet inbouwen , ik heb het op mijn fabia en het is een echt comfort verhogend iets vind ik . Er bestaat hier een topic van en er is iemand hier op het forum die het onveilig vind . Ik zou gewoon eens langsgaan bij de dealer en vragen . Denk eigenlijk dat het gewoon software matig aangepast kan worden .
 

Gieliovd

Forumguru
Er bestaat hier een topic van en er is iemand hier op het forum die het onveilig vind .​
Dat ben ik dus :) Ik vind het helemaal 3 keer niks. Wellicht als je eraan gewend bent, ok... Maar nee, voor mij niet.

Hmm... in principe schakelt die 1,2,3 zich in bij het "tippen" ofwel even tot de eerste klik duwen.

Standaard heeft je auto dus een gewoon relais lijkt me. Als je 1,2,3 wilt hebben moet je relais computergestuurd worden.

Wellicht andere schakelaar, ander relais.. computer aanpassing?
 

joergarms

Senior Member
Je richtingsxhakelaar (stengel) blijft hetzelfde, er wordt een andere relais ingeklikt geloof ik.
Meen trouwens dat het ook uit te schakelen is (via de dealer) als je het niet fijn vindt, dus Gieliovd, je kan het ff vragen.
 

LenK

Forumguru
I like it die 3 ***.
Je ziet ook mensen van rijstrook wisselen met 1 blink. Dat vind ik dus weer niks.

Denk niet dat het een simpele ingreep is om het bij een F1 of O1 voor elkaar te krijgen.
 

Gieliovd

Forumguru
Ik heb het niet hoor Joër!

Zou leuk zijn, alleen een ander relais.

Zou er dan een moeten zijn met ingebouwde schakeling.. interessant.

Als iemand dit doet, laat het ons weten, dan kan ik er altijd nog over denken :)

Ik doe het inderdaad vaak met 1 of 2 klikjes, als het rustig is. Anders druk ik hem gewoon erin.
 

mister9

Actief lid
ik heb het wel, (niet achteraf maar standaard) en ik vind het echt fantastisch. Zeker op langere ritten is het geweldig. Heel relaxd. Zou heel erg moeten wennen als ik het niet meer had. Als het een optie op mijn volgende auto was, zou ik 'm zeker nemen.
 

Erik_NL

Forumguru
achteraf inbouwen 1-2-3 functie: simpele ingreep

Denk niet dat het een simpele ingreep is om het bij een F1 of O1 voor elkaar te krijgen.
het is op de Golf en de Passat een eenvoudige ingreep via het dashboardkastje. Via de airco-opening kan het ook.
Kwestie van relais verwisselen. Het verwijderen van de stekkertjes is nogal friemelwerk, maar daar moet een VAG dealer een tool voor hebben (VAS onderdeel 1978), dan kan het in 20 minuten uit & thuis.
Niet iedere dealer zal deze tool in huis hebben, vandaar mijn vraag wie ervaring heeft met het achteraf (laten) inbouwen van deze functie.


07070004.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan