[02] Eindelijk besteld

TL@

Forumguru
Door een hoop geknoei bij HR, heb ik nu juist mijn auto kunnen bestellen (had normaal al op 2 januari gekunnen)

Ik kon kiezen tussen verschillende auto's:
Renault Mégane privilège 1.5dci 105pk (break of 5-deurs): deze versie is altijd met licht interieur, niet goed met een kind van 1 jaar. Daarbovenop is het een rommel interieur, gewoon cheap. Uiterlijk vind ik best te doen.
Ford Focus Clipper1.8TDCI 115pk Tend: Ik hou niet van Ford, ben daar zelfs niet eens gaan kijken. Geen optiebudget
Opel Astra 1.7CDTI 100pk Njoy+silver pack: Mijn vorige auto was een Astra (CDTI 80pk), absolute schijtbak, heb nog pijn aan mijn rug als ik eraan denk.
Ford Focus C-Max 1.6TDCI 90pk: Zelfde als clipper, 110pk versie van deze motor is al te lam (collega heeft zo 1), dus 90pk gaat gewoon niet vooruit te branden zijn.
Toyota Prius: Prettige machine, reed heel erg leuk vond ik. Mijn vrouw heeft haar veto gesteld, te lelijk vond ze. Kan ze eigenlijk geen ongelijk geven.
VW Passat Bluemotion: Is eigenlijk wel een stukje duurder dan de rest maar om 1 of ander reden toch binnen bereik (90% aftrekbaar ipv 75%). Ik heb nu ook een Passat als aanloop en is toch een prettige wagen. De bluemotion rijd hetzelfde als een gewone, zelfs iets rustiger op autostrade door langer 5-de versnelling. Jammer genoeg is een bluemotion heel erg kaal aangekleed en de opties bij VW zijn reteduur. Uitgerust zoals ik hem graag zou willen, zou hij toch te duur uitkomen naar mijn zin.

En natuurlijk ook de O2.

Ik heb privé een Golf IV TDI130 waar ik heel tevreden over ben (nu mijn vrouw haar auto)

Dit alles heeft geleidt tot mijn definitieve keuze:

Octavia 1.9TDI HB ambient, Black magic, Graham onyx interieur.
Extra opties:
Pack company (autom. airco, jumbo box, PDC voor en achter, radio-cd stream, regensensor, automatische lichten en cruisecontrol)
16" lichtmetalen velgen VEGA (17" mag niet, company policy)
Afwezigheid motorkenteken (ook Octavia wordt van de koffer gelaten)
Brilhouder in dak
Buitenspiegels met dimfunctie en grondverlichting
Elektrisch bediende ruiten voor- en achteraan
Preinstallatie bluetooth+maxi-dot (zonder telefoonsteun, enkel BT-module)
Multifunctioneel stuur (+lederafwerking)
Mistlichten
Opbergnet onder hoedeplank
Set opbergnetten
Regelbare voorzetels + opbervak onder passagierszetel
Verwarmde voorruitsproeiers
Sunnyboys achterdeuren

En geen wis/was op de achterruit (ben ik blij dat die niet standaard is want dat echt niet mooi op een HB)

Ik heb genoeg opties gekozen omdat ik er toch 4 jaar in ga moeten rijden en ik van luxe houd :471:
De Columbus heb ik niet genomen omwille van het ontbreken van flitspalen en eigen POI's, wat voor mij onmisbaar is bij een gps.

Nu hopen dat ie er snel is

cvegreen

Forumguru
Dat ziet er goed uit man.
Je zult er ongetwijfeld heel veel plezier aan beleven . Het is zeker geen straf om skoda te rijden , VW rijders hebben ongelijk dat ze niet voor skoda kiezen. Zelfde kwaliteit aan een betere prijs .

TL@

Forumguru
waarom geen combi (met kind..?)

Koffer is nauwelijks groter, HB vind ik iets mooier en HB is iets stiller.

Ik had een Astra break en die laadde ik toch nooit boven het zeil. Een HB is ruim voldoende voor mij (was ook goedkoper :grin:) de break stond een halve categorie hoger en daar had ik ook geen optiebudget meer op.

TL@

Forumguru
De datum is bekend. Tegen 25 mei zal hij afgeleverd worden, hopelijk eerder.
Wat een gedoe is het geweest op het werk om alles in orde te krijgen.
Van half januari is de keuze bekend bij fleet, hebben ze zo lang liggen treuzelen dat hij pas in de lente geleverd gaat worden.

Ik kan l ni wachten.

cvegreen

Forumguru
Mijn dochter heeft de eerste al om zeep geholpen, ben nog geen nieuwe gaan halen.

is het niet door jou dat ze versleten zijn , dan helpt je dochter wel een handje. Dus ik zou een gans pakje vragen aan de dealer als ik jou was .

TL@

Forumguru
Ja, ja, ja, hij is binnen. Woensdag was hij bij de dealer maar die lamzak had geen tijd om hem in orde te maken tegen vandaag :biggthumpdown:

Moet ik nog wachten tot woensdag voordat ik hem kan gaan halen :mad:

Ach ja nog even in de Passat touren en dan mijn nieuwe O2:super:

Vandaag wel beseft wat ik ga missen aan de Passat, de enorm tank van 70l. Wat is dat handig. Vandaag gaan tanken, was 1100km geleden en stond al even kurkdroog, vergat telkens om te gaan tanken omdat dat kreng niet biept dat de bak leeg is.

TL@

Forumguru
Mijn nieuwe slee is er eindelijk :yeah:

Ik heb hem.

Hij rijdt heel goe, heb zijn potentieel nog ni kunnen testen wnat ben hem nog aan het inrijden. Al 300km gedaan, nog een goeie 200 en hij zal wel ingereden zijn zeker. 500km lijkt me wel voldoende om in te rijden.

Ik zal binnenkort wat foto's posten. Hij is nu al vuil, dus eerst even wassen en de gps moet ook nog een goed plaatsje krijgen. Ik moet alleen nog even wachten op de nieuwe gps (Mio Moov 200)

De eerste indrukken zijn overwegen positief. Hij moet niet veel onderdoen voor de Passat die ik hiervoor had.
De Passat zat wat lager, dat vond ik prettiger. En de tank van de Passat was groter met 70liter. Er is iets minder plaats op de achterbank.

Voor de rest allemaal positief. Hij zit goed, had al na 1 dag de juiste positie gevonden. Bij de Passat heeft dat bijna een maand geduurd. Bij de oude Opel heb ik nooit een goede zit gevonden.

De BT-functie werkt absoluut perfect. Enorm handig ding, ben echt blij dat ze hem hebben kunnen bestellen zonder die lelijke steun.

Ik heb wel nog enkele dingen die ik moet nazien:
- Ik krijg de ID3-tags van de mp3's niet te zien op de maxidot, wel op de radio zelf.
- Ik krijg de naam van de persoon die belt, niet op de maxidot te zien, enkel het nummer. Ik kan wel door de hele telefoon boek bladeren en als ik daar een naam kies dan krijg ik wel naam en nummer te zien.
- Ik moet ook nog eens kijken hoe ik het telefoonboek opnieuw kan laten synchroniseren. Gisteren heb ik namelijk een nieuwe naam/nummer toegevoegd en die stond nog niet op de maxidot.
- In de maxidot staat altijd achternaam eerst dan een komma en dan de voornaam, ik wil de voornaam eerst.
- Voice dailing in orde brengen.

Ik moet dus de handleiding toch eens bekijken denk ik. Heb ik een hekel aan.

Jammer genoeg heeft de leasing mij een foutje gemaakt en hebben ze een zonnescherm voor de achterruit besteld ipv 2 sonnyboys voor de zijruiten. Ik weet dat wanneer ik erover ga zagen het uiteindelijk wel in orde zal komen, maar tegen dan is de auto 3,5jaar oud en wordt hij vervangen. Ik heb geen zin in die zever, dus laat ik het zo. Ik moet dan wel een andere oplossing zoeken. Misscien laten verdonkeren of tweedehands sonnyboys. Nieuw vind ik ze te duur.

Desperado

Forumguru
Veel plezier met lezen en aanpassen!
Ik zou gaan zeveren trouwens.......maar als je dat niet wilt, laten verduisteren komt op ongeveer 50 euro met afplakfolie.Zelf doen op ongeveer 15 euro.

TL@

Forumguru
Veel plezier met lezen en aanpassen!
Ik zou gaan zeveren trouwens.......maar als je dat niet wilt, laten verduisteren komt op ongeveer 50 euro met afplakfolie.Zelf doen op ongeveer 15 euro.

Is het dan perfect gedaan voor 50€? Als ik het zelf doe, gaat het niet goed zijn, heb 2 linkerhanden.

Ik heb medestudent die het zelf gedaan had, en dan zag je zo'n streep ongeveer in het midden omdat de folie niet groot genoeg is om het in 1 stuk te plakken.

Waar kan je dat dan laten doen? Halfords? Carglass?

Desperado

Forumguru
Ik heb de achterruit laten doen bij automat.Niet helemaal perfect, maar de achterruit is dan ook veel moeilijker als de zijruiten.Een beetje een ervaren plakker doet de zijruiten zeker perfect.Ik heb de zijruiten zelf gedaan en dat is aardig gelukt voor een eerste keer.

TL@

Forumguru
Ik heb de achterruit laten doen bij automat.Niet helemaal perfect, maar de achterruit is dan ook veel moeilijker als de zijruiten.Een beetje een ervaren plakker doet de zijruiten zeker perfect.Ik heb de zijruiten zelf gedaan en dat is aardig gelukt voor een eerste keer.

Ik ga enkel de zijruiten laten doen. Ik zal straks eens langs Ataf rijden bij ons in de buurt. Zij zullen dat ook doen denk ik.

TL@

Forumguru
Amaai, ben juist gaan horen om de ruiten te laten verduisteren. Bij Ataf was het 260€ (voor alleen de zijruiten achter, de achterruit zat er niet bij hé) en bij ARC was het 160€. Stevig aan de prijs vind ik.
Misschien toch maar kijken voor tweedehands sonniboys.

Ik heb al een paar nummers op de voicedialing gezet. Wat duurt dat pokkenlang, telkens ik store zeg, denk hij dat ik star zeg. Telkens back en nog eens proberen, na een keer of 10 verstaat hij het dan wel goed. Stom ding.

Desperado

Forumguru
Dat is behoorlijk prijzig.Dat zal dan ook wel niet de gewone plakfolie zijn die ik heb.De €50.- die ik moest betalen bij Automat was gebaseerd op €10.- materiaal en 1 uur werk a €40.-

TL@

Forumguru
Ik heb juist een mail gestuurd naar Automat in Den Bosch. Ben benieuwd.
Da's wel even rijden maar de diesel is voor mij toch gratis.

Heb jij mischien foto's van jouw ruiten?

TL@

Forumguru
Ziet er idd wel goed uit. Hopelijk krijg ik snel antwoord van automat. Als de prijs daar meevalt, dan zal ik eens Den Bosch rijden.

TL@

Forumguru
Ziet er idd wel goed uit. Hopelijk krijg ik snel antwoord van automat. Als de prijs daar meevalt, dan zal ik eens Den Bosch rijden.

Zelfde prijs: 120€ zonder de folie, die is ook 20 of 30 euro. Dus ook 160€, vind ik wel veel.

Die Sonnyboys zijn ook zo duur (108€) maar dan toch iets beter te betalen. Misschien die toch maar even bestellen bij de dealer.

Bovenaan Onderaan