ŠKODA wint IRC constructeurstitel voor 3e maal op rij

Hetzer

Forumguru
t4wtc1.jpg

Skoda Motorsport weet een uiterst succesvol seizoen nog succesvoller te maken door voor de 3e maal op rij de constructeurstitel in de Intercontinental Rally Challenge te winnen. Een 2e plaats van Jan Kopecky in de Rally Sanremo van voldoende voor het Tsjechisch merk om de titel veilig te stellen.

Met 27 overwinningen in de IRC is Skoda het meest succesvolle merk en met 11 overwinningen is Juho Hanninen de meest succesvolle rijder in de serie. Bovendien wist Juho Hanninen eerder dit seizoen al Europees Rallykampioen te worden en Jan Kopecky Tsjechish kampioen.

“We hebben een waardevolle hat-trick weten te scoren met dit kampioenschap en een historische prestatie weten neer te zetten met de Skoda Fabia S2000. Bovendien zijn onze coureurs de meest succesvolle in de serie. Het seizoen is bijna ten einde maar we hebben nog één belangrijke wedstrijd te gaan en daar willen we uiteraard het rijders kampioenschap ook winnen, “ aldus Michal Hrabánek van Skoda Motorsport.

De meest succesvolle coureurs in de IRC, Juho Hanninen, voegt toe: “ik ben blij dat ik een bijdrage heb kunnen leveren aan dit waardevolle kampioenschap met mijn 3 overwinningen dit seizoen. Iedere keer hadden we een perfecte auto en dat was de sleutel tot het succes. Het duo Hanninen – Markkula is het enige team dat tot op heden het SWRC, IRC en het Europees Rallykampioenschap wist te winnen.

Andreas Mikkelsen staat op de 1e plaats in het rijderskampioenschap en zal op Cyprus proberen zijn titel te prolongeren. Net al vorig seizoen tellen de punten op Cyprus dubbel.
Afgelopen 2 seizoenen wisten Skoda coureurs het rijderskampioenschap ook al te winnen, met in 2010 Juho Hanninen en afgelopen seizoen Andreas Mikkelsen

Bovenaan Onderaan