ŠKODA SCALA

CharlesTucker

Forumguru
Ziet er van buiten en van binnen wel mooi uit, als ik over 6, 7 jaar geen last van m'n rug heb (en een hoge instap zou willen) kan ie wel op de shortlist. Alleen het infotainment scherm en de klimaatregeling ziet er een beetje "opgeplakt" uit, zeker niet mooi geintegreerd in de rest van de cockpit. Het scherm zit ergonomisch misschien wel op een betere plek dan nu, maar het is kennelijk lastig om het dan ook estethisch fraai te integreren. Andere merken, waaronder de premiums, is het wat mij betreft ook nog niet gelukt. Maar uiteindelijk stel ik ergonomie toch boven estethische kwaliteit, dus misschien is het wel prima zo.
 

Atria

Actief lid
Erg mooie auto. Lekker ruime kofferbak. Ben vooral benieuwd naar de prijsstelling. Zou een goede opvolger van de Toledo kunnen zijn tzt. Mooie kleur inderdaad ;)
 
Nieuw zouden blijkbaar voor het eerst bij Skoda de dynamische pinkers zijn. Mooie auto als je het mij vraagt. Wel benieuwd naar de basis uitvoering zonder die mooie led lampen en "grote" wielen.
 

Okki

Donateur
Doorlopende achterruit ben ik persoonlijk geen fan van...(op de huidige ook niet)

Achterbank....vreemde brede zijstukken (zit en rug gedeelte) en ik "mis" de armsteun/ski-luik?
Iso fix jammer genoeg niet mooi weggewerkt....

schermafbeelding-2018-12-06-om-19-57-15-png.70365


Ben wel benieuwd naar de verhouding van de auto's Rapid en Scale naast elkaar....

Tsja...en die "Audi" knippers.....alleen daarom al zou ik hem graag hebben...
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
....volgens dit artikel wordt het een beoogde Golf killer.....ik ben benieuwd....

https://www.autobahn.eu/11475/skoda-scala-komt-seat-leon-en-volkswagen-golf-opjagen/

.. en ook benieuwd of (in Nederland) de auto bomvol deze zaken zit...


We hebben het hier over een fonkelnieuwe auto en dat betekent dat ook de Scala weer ramvol technische snufjes zit. Zo heeft ook deze auto geen analoge metertjes meer achter het stuur, maar wordt alles weergegeven op een digitaal scherm. Ook is er een lijst aan driver-assists terug te vinden: Lane Assist, Front Assist met City Emergency Brake, Crew Protect Assist, Multi-Collision Brake, Side Assist, Park Assist en Manoeuvre Assist. De eigenaar staat ook altijd in contact met zijn nieuwe Scala dankzij de Skoda Connect App waarmee de auto bijvoorbeeld op afstand ontgrendeld kan worden
 

Spector

Forumguru
Ziet er erg goed uit, inderdaad wat BMW 1 en Audi A3 kenmerken terug te zien. Ben benieuwd of er nog een RS versie komt. Dat moet haast wel een bommetje op wielen zijn :cheer:
 

ertromp

Forumguru
En Seat Leon kenmerken :D
Mooie auto. Als ik nu voor de keuze gestaan had zou dit wel een goede kanshebber zijn. Dat wordt nog wat in 2020 wanneer ik wil gaan shoppen. SUV of Hatchback :pieker: Hybride wellicht
 

Canon-Eye

Forumguru
Iso fix jammer genoeg niet mooi weggewerkt...
Misschien niet zo mooi, maar wel praktischer in het gebruik.
In mijn F2c kostte het nog wel eens erg veel moeite om het stoeltje goed ingeklikt te krijgen, juist omdat het zo mooi onzichtbaar (en diep) was weggewerkt. Gelukkig groeien de kleinkinderen snel...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

AGTon

Forumguru
Als ik het oude model "er over heen" leg, zie ik dat de deuren bijna even groot zijn (en bijna hetzelfde model)

De wielbasis en achter overhang zijn iets langer
De voorzijde lijkt iets korter....

Zo zie je maar weer, een sneetje hier, een vouwtje daar en hup er staat een model wat het publiek meer aanspreekt.
 

MaxN

Donateur
Iso fix jammer genoeg niet mooi weggewerkt....

Zo zitten zet tegenwoordig in elke auto.
In onze S2C vond ik het rete irritant dat ik elke keer de kussen moest vervormen om bij de iso-fix te kunnen.
Nu is het: kapje er af en stoel er in klikken en klaar.
Tevens geen beschadigde bekleding meer(metname met leren bekleding).
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Okki

Donateur
...in dit geval dus wel functie boven vorm. Eigenlijk wel goed ook...

..ik zal straks in mijn eigen auto eens kijken hoe het eigenlijk zit....eerlijk gezegd nog nooit opgelet..
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Okki

Donateur
Lees net dit op Autoweek:

. Leuk detail: net als de Rapid Spaceback is de Scala optioneel met een verder omlaag lopende achterruit te krijgen. In dat geval staat ‘Skoda’ helemaal uitgeschreven op het glazen deel van de klep
 
Bovenaan Onderaan