ŠKODA SCALA

leon-cupra

Forumguru
Verbruik is wel laag met deze auto. Ik rij normaal ( verkeer volgen) en kom altijd rond de 5 lit. Mijn vrouw heeft even gereden en kwam op 4.1 lit
Dan toch geen stadsverkeer? Of combinatie van? Hoeveel km heb je er dan mee gebold?
Met onze superb 1.6 halen we ook 5L maar dan moet je wel eerst 60km autostrade tegen 110, 120 rijden :D
 

Crafter

Actief lid
Ik heb afgelopen zaterdag mijn Scala opgehaald en heb er nu zo'n 300 km op zitten. Een 1.0 Style met een 6bak. Tot dusver weg tevreden over en vermogen is prima. Ik kwam uit een Fabia 1.0 met 95 pk en de 6e versnelling is een mooie toevoeging. Schakelt lekker door en pakt goed op. Ruimte tov de Fabia is meer dan prima, een stuk breder (zo voelt het tenminste) en de kofferbak is prima wat mij betreft. Bekleding gaan we meemaken hoe die zich houdt, in mijn ogen is de kwaliteit echt niet zo slecht als eerder werd gezegd.

Ik heb misschien makkelijk praten aangezien ik m niet zelf hoeft te betalen, nou ja, maandelijks dan een kleine bijdrage. Ik had kunnen kiezen uit een Fabia met alle opties en een DSG, een kale Octavia of deze Scala. Meer stations zaten er niet in het budget helaas. VW is te duur en Seat heeft geen station meer in dit segment. Had graag een DSG gekozen maar dat zat er budgettechnisch niet in, en de Fabia is met een 2e op komst net ff te klein met 2 stoeltjes achterin. Bij de Scala is die ruimte echt enorm en met 3 volwassenen kun je prima zitten. Ik heb hiervoor een Focus 1 gehad en die was niet veel groter dan de Fabia. Met de vakantie gaat er een koffer op het dak en dan moet het allemaal wel mee kunnen. Kortom, ik ben blij met mijn keuze en we zien wel hoe het loopt met het model.
 

leon-cupra

Forumguru
@Crafter ,proficiat met de Scala.
Wat ik wel niet snap is dat een Fabia te klein is voor twee zitjes op de achterbank. Op de achterbank van een fabia kunnen toch gemakkelijk twee zitjes? Je hebt toch nog steeds dat middenplaatsje dat ruim genoeg is zodat de zitjes niet tegen elkaar zouden zitten?
 

Crafter

Actief lid
@Crafter ,proficiat met de Scala.
Wat ik wel niet snap is dat een Fabia te klein is voor twee zitjes op de achterbank. Op de achterbank van een fabia kunnen toch gemakkelijk twee zitjes? Je hebt toch nog steeds dat middenplaatsje dat ruim genoeg is zodat de zitjes niet tegen elkaar zouden zitten?
2 zitjes is normaal gesproken geen probleem. Maar er moet straks een maxi cosi op een base op de achterbank en dat past simpelweg niet tenzij je de stoel er voor ver naar voren zet. Ik kan er dan niet meer zitten, laat staan fatsoenlijk rijden. Voor een week vakantie geloof ik dat wel, maar de komende 9 maanden gaat me iets te ver. Ook de oudste van 3 zat al met z'n voeten tegen de rugleuning van de passagier, dat wordt wat als ie gaat groeien... laatst 3 volwassenen achterin gehad, de deuren moesten letterlijk dicht geduwd worden en men was blij dat het een ritje van een kwartier was.

Dus de keuze voor een grotere was niet eens een twijfelgeval... "Nadeel" is dat ik alleen uit de VAG groep kon kiezen, anders had ik meer keuze gehad. Ben blij met de Scala en zie het als een klasse hoger dan ik mezelf zou gunnen, dus het voelt wel speciaal. We reden hiervoor allebei in een Focus, samen 32 jaar oud. Nu een nieuwe Scala en een 2 jaar oude Fabia
 

leon-cupra

Forumguru
2 zitjes is normaal gesproken geen probleem. Maar er moet straks een maxi cosi op een base op de achterbank en dat past simpelweg niet tenzij je de stoel er voor ver naar voren zet. Ik kan er dan niet meer zitten, laat staan fatsoenlijk rijden. Voor een week vakantie geloof ik dat wel, maar de komende 9 maanden gaat me iets te ver. Ook de oudste van 3 zat al met z'n voeten tegen de rugleuning van de passagier, dat wordt wat als ie gaat groeien... laatst 3 volwassenen achterin gehad, de deuren moesten letterlijk dicht geduwd worden en men was blij dat het een ritje van een kwartier was.

Dus de keuze voor een grotere was niet eens een twijfelgeval... "Nadeel" is dat ik alleen uit de VAG groep kon kiezen, anders had ik meer keuze gehad. Ben blij met de Scala en zie het als een klasse hoger dan ik mezelf zou gunnen, dus het voelt wel speciaal. We reden hiervoor allebei in een Focus, samen 32 jaar oud. Nu een nieuwe Scala en een 2 jaar oude Fabia
Duidelijk. Gaat dan eerder over de "beenruimte".
En tja, 3 volwassenen op de achterbank proppen... zelfs een Superb is daar niet voor gemaakt ;)
 

philippe bakker

Forumguru
Het is een net iets kleinere auto dan de Octavia. Vanachter lijkt hij me minder breed dan een Octavia en de koffer schat ik op 4/5 vd Octavia op zicht
 

kriva

Lid
Ook wij zijn de onze gisteren mogen gaan ophalen.
Het is uiteindelijk een vrij rijkelijk uitgeruste 1.5 TSI Style geworden.
Over de kleur hebben we heel lang getwijfeld. We hadden initieel Steel Grey besteld, maar na dit in het echt te zien op de Scala vonden we toch dat Rally Green er beter op stond.
 

Bijlagen

  • 1353F07F-4F9F-43CC-B27C-3DA18FED501C.jpeg
    1353F07F-4F9F-43CC-B27C-3DA18FED501C.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 87

spikehome

Forumguru
Ook wij zijn de onze gisteren mogen gaan ophalen.
Het is uiteindelijk een vrij rijkelijk uitgeruste 1.5 TSI Style geworden.
Over de kleur hebben we heel lang getwijfeld. We hadden initieel Steel Grey besteld, maar na dit in het echt te zien op de Scala vonden we toch dat Rally Green er beter op stond.
mooie opvallende kleur.
Veel plezier ermee!
Ben ook erg benieuwd naar je ervaringen.
 
Bovenaan Onderaan