ŠKODA SCALA

EvoII

Nieuw lid
Wil je de code van je configuratie hier eens plaatsen? Ben benieuwd hoe je hem samengesteld hebt. Succes met de keuze in elk geval. 182 pk is ook wel lekker. Denk dat de focus een beter keus is. Op de automaat na dan.
 

ChEaPsHoT

Nieuw lid
Wil je de code van je configuratie hier eens plaatsen? Ben benieuwd hoe je hem samengesteld hebt. Succes met de keuze in elk geval. 182 pk is ook wel lekker. Denk dat de focus een beter keus is. Op de automaat na dan.

Code lukt op dit moment niet, er zit een fout in de configurator. Hierbij mijn lijst. Mogelijk nog wel aanvullend metallic ipv de unilak.

Skoda Scala 1.5 TSI 110kW DSG Business Edition 5D
  • 2 USB-C aansluitingen voor achterpassagiers (oplaadfunctie) (PKR)
  • Sunset (extra donker getinte ramen achter) (4KF)
  • Passagiersstoel met neerklapbare rugleuning (PHI)
  • Adaptive Cruise Control (tot 210 km/h) (PC5)
  • Interieurlijst 'Latice curved grijs' incl. koperen accenten om o.a. luchtroosters en middenconcole (JATOINT)
  • Variabele bagageruimtevloer (3GD)
  • Energy Blue Unilak (Z5Z5)
  • Interieur Style met stoffen/suedia bekleding zwart (1020)
  • Unilak: Energy Blue (CL01)
  • Chromen raamlijsten (4ZP)
  • Image pakket (PSH)
  • Buitenspiegels elektrisch inklapbaar en zelfdimmend (6XK)
  • Lane change assist (Side Assist) (PVB)
  • Drive Mode Select; instelbaar in standen eco, normal, sport of individual (PSR)
  • Zij-airbags achter inclusief Crew Protect Assist (PE4)
Als je dan daarbij alle standaard opties op de Business Editie krijgt zoals full led lampen rondom, lane assist, virtual cockpit, sound system Skoda met 10 speakers, subwoofer en versterker, stoelverwarming op de voorstoelen, parkeersensoren voor en achter, draadloos opladen telefoon etc. etc. dan is het toch wel een heel complete auto :thumbsup:

Deze config komt uit op 33665 euro.
 

hemi24

Forumguru
@ChEaPsHoT : je zou ook voor een Leon ST kunnen gaan...

Mijn ervaring : als je auto’s uit de VAG-stal gewend bent maak je maar één keer de fout om voor een Ford te kiezen...
 

Tinus78

Forumguru
Ik kan dit bevestigen. Heb na mijn eerste octavia een focus wagon gehad. Heel snel weer naar een octavia gegaan.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat was 35-40 jaar geleden niet anders. In 1982 na 2 kevers en 2x Golf1 drie jaar in een Opel Ascona 1.6S gereden: de eerste serie met voorwielaandrijving. Wel erg veel ruimte en behoorlijk pittig, maar de wegligging van een platbodem zonder zijzwaarden.
In 1985 dan ook vervangen door een Audi80 (zo'n vierkante, het leek wel of die op rails reed) en verder ook zakelijk bij VAG gebleven.

Overigens, als tweede auto hebben we (nou ja, vooral mijn vrouw dan, vnl. voor haar werk) vanaf 1973 tot 2015 altijd Franse auto's gereden. Geloof het of niet, ook altijd zéér tot ons genoegen: een besteleend AZU (250kg), idem AK (400kg), een Renault R4 bestel met zijramen en achterbank, een appelgroene Simca 1100 bestel (ex-PTT) met zijramen en achterbank, een Citroën Visa en tenslotte nog 2x een nieuwe Renault Twingo die we allebei ruim 10 jaar hebben gehad. De eerste daarvan is ook nog ruim een jaargebruikt dooreen van onze zonen, totdat die zich iets stoerders kon permitteren.
En met al die auto's buiten het normale onderhoud geen problemen van enige betekenis gehad.
Het kán dus wel... :jaja:
 

ChEaPsHoT

Nieuw lid
@hemi24 @Tinus78 : De Focus en ook weer deze generatie komt toch zeer goed uit de tests en reviews, de rijeigenschappen, wegligging en, in het geval van de wagon, de multilink achteras. Blijkbaar hebben jullie slechte ervaringen... eerlijk is eerlijk, buiten een proefrit om heb ik geen ervaring met Ford.

Ik heb ook gekeken naar de Seat Leon ST (Of Seat Leon Sportourer ST) zoals de naam nu is. Ook een proefrit gemaakt maar ik weet niet wat het is, de auto is het net niet. Denk toch het model dat me net niet aanspreekt. Zou em nog eens door de configurator kunnen halen :D
 

Hat Waeijen

Nieuw lid
De Leon had ik ook bekeken toen ik mijn huidige Octavia uitgezocht heb. Van buiten een mooie auto, maar ik knapte af op de binnenkant.

Maar 2 van mijn collega's rijden een Ford Focus St Line met een 1.0 en dat is een prima auto om eerlijk te zijn.
Maar de Scala ( om bij het topic te blijven) in de sport business edition en het Emotion pakket is toch net weer eens een andere Auto, die je helaas nog niet veel ziet rondrijden.
 

ChEaPsHoT

Nieuw lid
@Hat Waeijen : Mijn vrees is dat de Focus Wagon wat traag aanvoelt met de 1.0 motor. Aangezien ik voor een automaat wil gaan, zou ik voor de Titanium Business kunnen gaan met de 1.0 automaat.

Maar wat je zegt over de Scala, het is geen verkeerde auto. De proefrit in de 1.5 DSG voelde echt goed. Dat is een fraaie motor voor de omvang en het gewicht van de Scala. Maar ja, de ruime kofferbak van de Ford Focus wagon is ook erg aantrekkelijk... ook begreep ik dat het B&O soundsysteem van Ford echt goed klinkt en dat het Skoda Sound systeem in de Scala niet echt bijzonder klinkt... maar daar is heel weinig info over te vinden...
 

Hat Waeijen

Nieuw lid
Ik heb nu het 10 speaker systeem in de octavia, maar in de scala klonk het 8 speaker systeem prima met voldoende bas, dat viel gelijk op. Het volume was zelfs harder. Dat zou ook kunnen komen doordat de Scala stiller is dan de Octavia uit 2014.
 

EvoII

Nieuw lid
Dat is inderdaad een behoorlijk complete auto, maar in principe mag dat ook wel voor dat geld! Denk dat de nieuwe octavia ook een stuk duurder wordt tov de huidige! Je hebt enorm veel binnenruimte in elk geval en de 1.5 icm dsg rijd echt prettig. Een 1.0 zou ik persoonlijk niet overwegen. Lastige keus.
 

Rallye

Forumguru
Grootste nadeel van Fords vond ik altijd de hoge zitpositie zelfs in de sportieve modellen (zelfs in de Focus RS 500). Als ik de testen lees is dat nu gefixt.
 

widojo

Actief lid
@ChEaPsHoT : je zou ook voor een Leon ST kunnen gaan...

Mijn ervaring : als je auto’s uit de VAG-stal gewend bent maak je maar één keer de fout om voor een Ford te kiezen...

Ik hoop toch niet dat je hiermee bedoelt dat VAG auto's, in mijn geval een O3, foutloos zijn want dan kan ik je snel uit deze droom helpen.
 

Hat Waeijen

Nieuw lid
Ik hoop toch niet dat je hiermee bedoelt dat VAG auto's, in mijn geval een O3, foutloos zijn want dan kan ik je snel uit deze droom helpen.

Inderdaad, in 5 jaar tijd 1x de draagarmen vervangen vanwege krakend geluid en ik merk dat de DSG bak regelmatig toeren bijpakt net voor het opschalen. Maar verder dik tevreden.
 

hemi24

Forumguru
@widojo : je gaat mij niet horen roepen dat VAG auto’s foutloos zijn, maar qua bouwkwaliteit staat een Škoda wel op een hoger nivo dan een Ford!
 
Bovenaan Onderaan