ŠKODA CITIGO-e iV bijzonderheden

ogiticadoks

Nieuw lid
Bekijk bijlage 82272 Dat warme weer afgelopen dagen Doet hem erg goed

Na opladen 391 km op 99%

Ben benieuwd hoe je in de SkodaConnect app de status van de accu, laadstekker en vertrektimer krijgt te zien.
In de SkodaConnect app zie ik alleen de volgende knoppen:
  • Doors and Lights
  • Vehicle Status
  • Driving Data
Bij geen van deze zie ik de informatie voor de status van de accu, laadstekker of vertrektimer.
 
Dan mis je een paar tabs want ik heb:

Deuren en lichten
Wagenstatus
Accu laden
Rijgegevens
Parkeer positie
Klimatisering
 

elcocheSKODA

Actief lid
Ben benieuwd hoe je in de SkodaConnect app de status van de accu, laadstekker en vertrektimer krijgt te zien.
In de SkodaConnect app zie ik alleen de volgende knoppen:
  • Doors and Lights
  • Vehicle Status
  • Driving Data
Bij geen van deze zie ik de informatie voor de status van de accu, laadstekker of vertrektimer.

Sowieso vreemd dat je dit in het Engels hebt.
Bij mij is SkodaConnect gewoon in het Nederlands en kun je scrollen naar de verschillende tabbladen.
 

ogiticadoks

Nieuw lid
Gevonden. Ik gebruikte alleen de drie shortcuts onder het plaatje van de auto. Maar je kan ook op het plaatje van de auto klikken en dan kan ik door alle opties scrollen.
 
Mistlampen zijn standaard op de style uitvoering. Om ze mee te laten schijnen (cornerfunctie, is een extra en kost € 100,00).
 

Me Zelf

Forumguru
Vandaag de eerste normale rit (woon-werk): 81 km gereden en nog 178 km bereik. Klopt toch als een bus met de WLTP van 260 km. Ongeveer 75 km hiervan is snelweg en met bijna 105 op de teller kom je lekker mee met het verkeer. Ik vind de Citigo comfortabeler geveerd dan mijn Octavia en ook goed stabiel op de snelweg. Geen moment het idee gehad dat ik in een kleine auto zit. Wel toen ik even Amsterdam-Noord indook op zoek naar een supermarkt: dan is het een top stadskarretje.
Ik ben er erg blij mee tot nu toe!
 

Me Zelf

Forumguru
Voor de mensen met draadloos oplaadbare smartphones: dunne oplaadpad vastplakken op de houder werkt erg handig vind ik. De move & fun app gebruikt toch wel veel stroom en zo kom je ook na een langere rit weer met een volle telefoon aan. Mijn range-anxiety is daarmee ook gelijk opgelost ;).

Plaatje bij het praatje:
199137B8-9EB5-4507-87A5-C7A8446A0DAD.jpeg

Onhebbelijkheid vd app: tijdens bellen is de app uit en wordt je schermbeveiliging weer ingeschakeld (bij mij na 30 seconden). Daarna moet je dus weer inloggen op je telefoon: das verre van veilig. Of mis ik ergens een optie om dit te voorkomen?
 
Kijk daar hebben we wat aan...

Wat ook onhandig is dat bijvoorbeeld spotify niet kantelt als je hem in de houder hebt..
 
Dag Me Zelf,

Is dit een originele Skoda accessoire of zelf als alternatief gekocht? Waar bevestigd u deze boven op Dashboard of ergens anders?
 
Dat dacht ik al. Ik had voor mijn vrouw een kort kabeltje gekocht en met usb verbonden. Zij heeft een iPhone 6 en kan dan ook opladen. Wat ik jammer vind is dat de move en fun app erg regelmatig uit valt. Ik gebruik zelf de VW E-up app en die valt nooit uit en geeft dezelfde gegevens van de auto door.
 

Me Zelf

Forumguru
Als voormalig Daf-bezitter vroeg ik me in ene af of je met de citigo (of een willekeurige andere electrische auto) eigenlijk ook net zo snel achteruit als vooruit kunt? Of zou dat electronisch begrensd zijn? Ik heb niet meer de leeftijd om het zelf uit te gaan proberen....
 
Bovenaan Onderaan