ŠKODA CITIGO-e iV bijzonderheden

Aan allen. Het is inderdaad het kleine linkerknopje indrukken en dan met rechter knopje plussen. Nog een keer drukken en dan kun je de minuten plussen. Vrij eenvoudig. Weet je wat de allergrootste grap is? De chat van SKODA kon mij niet helpen en een verkoper van SKODA garage ook niet! Hoe vindt je die?
 

CharlesTucker

Forumguru
Is er niet een menuinstelling die de klokaanwijzing laat synchroniseren met de GPS?
Synchroniseren met GPS is niet voldoende, GPS kent geen zomer/wintertijd. Je zult om de lokale tijd te zien dan ook de tijdzones in het systeem moeten hebben, alsmede informatie over wanneer er op verschillende plekken overgeschakeld wordt tussen zomer en wintertijd. En dat wil nog wel eens veranderen, dus je zult het systeem ook af en toe moeten updaten. Om het helemaal netjes te doen moet je ook nog rekening houden met schrikkelseconden, iets wat onze normale tijd wel kent, maar GPS niet. Het verschil tussen UTC en GPS is nu 18 seconden, maar ook dat varieert. De gebruiker dat alles zelf met een knopje laten regelen is toch iets makkelijker.
 

Canon-Eye

Forumguru
Die elektrieke uitvoering van de Citigo zit toch zeker vol met recente elektronica? Dan had er wel een behoorlijk navigatiesysteem bij gemogen met laadpalen als POI-bestand en die tijdfunctie als bijproduct.
Zelfs mijn SEAT van 2017 heeft die functie in het systeem zitten, dus zó ingewikkeld kan het niet zijn... :pardon:
 
Beste Canon-Eye. In beginsel zeg ik ja.
Ik gebruik nu de eUp app en daar zit een navigatie van TomTom in. Als je wilt Kun je zelfs (ja, ja, dat zit er gewoon in) naar een laadpalen navigeren. Direct in de buurt of op de route. Dit is voor mij ook voldoende. Ik laad de auto 99% thuis op met snellader gekoppeld aan zonnepanelen:-)
 

McCabe

Nieuw lid
Na een flink aantal ritjes ben ik erachter gekomen dat het gaspedaal een doortrap functie heeft. Erg handig als je in eco+ stand door de stad rijdt en even een sprintje wil doen bij het stoplicht
 

Bulletdodger

Senior Member
Maar ik snap alleen niet waarom je dat in de eco+ stand wil doen :)
Dat is toch standje billenknijpen totdat je bij een lader bent?
 
Aan allen,
Wij rijden in de meeste gevallen op de standaard D (drive) stand, met airco èn radio aan. Als de accu is volgeladen halen we met gemak de 275 km actieradius. Het is echt een genot om te zoeven naar de 50 km per uur met een zeer snelle acceleratie. Er is echter een groot nadeel en dat is dat de meeste mensen je niet horen aankomen. Snel optrekken kan, maar kijk goed uit.

Als we de auto op eco+ stand zetten gaat de airco uit en met dit weer is dat niet aan te bevelen. Het zal wat km's schelen, maar doordat de auto (overdag) opgeladen wordt (door de zonnepanelen) hebben we eigenlijk niet echt last van een eventuele kleinere actieradius.

Al met al zijn wij erg tevreden met dit fijne autootje!
 
Beste Canon-Eye. In beginsel zeg ik ja.
Ik gebruik nu de eUp app en daar zit een navigatie van TomTom in. Als je wilt Kun je zelfs (ja, ja, dat zit er gewoon in) naar een laadpalen navigeren. Direct in de buurt of op de route. Dit is voor mij ook voldoende. Ik laad de auto 99% thuis op met snellader gekoppeld aan zonnepanelen:-)
Hallo allemaal,

Vandaag hebben wij een CITIGOe IV aangeschaft. We zijn nu in blijde verwachting van de aflevering. Direct aangemeld op dit forum en nu aan het rondkijken. Ook al een vraagje. Is de bedoelde eUP app de zogenaamde 'maps+more' ?
 

Bulletdodger

Senior Member
Klein vraagje over de Skoda Connect app, en dan met name over de ritgegevens.
Zit ik bij de laatste rit te kijken en kan je op de knop rechtsonder klikken voor meer verbruiksgegevens,

Het eerste plaatje snap ik, dat gaf mijn boordcomputer aan, maar de 2e (14.5kwh/100km) kan ik niet thuisbrengen, wat is dat?

B9N3baiYpmReCeJpJzjsrH9p.jpg


hkIMkLjcGeDUU8fyeTxpvsIn.jpg
 
Dag Buletdodger,
Is niet zo heel spannend.
Normaal verbruik je per 100 km een aantal liters benzine. bij een EV auto verbruik je een hoeveelheid stroom per 100 km.
Heb je een hoog verbruik, dan heb je waarschijnlijk af en toe de gaspedaal harder ingetrapt.
Als je op de 4 puntjes drukt kun je zien wat het totale stroomverbruik tijdens de rit was, wat de AC stroomverbruik is geweest (tijdens deze rit) en of je veel of weinig gebruik hebt gemaakt van de recuperatie (opladen van de motor bij afremmen).
 

Twardt

Lid
Maar wat is dan het verschil tussen de bovenste en de onderste? De rit gegevens zijn hetzelfde, maar het motorverbruik niet.
 

McCabe

Nieuw lid
Het grote verschil tussen de plaatjes zit verstopt in de kleine stipjes onder Motorverbruik... Als je op het vakje rechtsonder klikt, rouleert hij door 4 waardes. Die worden aangegeven met de kleine stipjes.

1 totaal verbruik
2 motorverbruik
3 airco verbruik
4 recuperatie (terugwinnen energie)

Zoals door de forumleden hierboven al gezegd, is 1 eigenlijk een sommetje:
1 = 2 + 3 - 4
 
Ik heb twee vragen..

Kun je de Dashboard verlichting zachter zetten?
En zit er de functie op dat de mistlampen voor aangaan als je een bocht door gaat?
 

EdK

Forumguru
Zit er niet links onder stuur een knoppie (draai) hiervoor ? dus naast de knop voor koplamp afstelling ( van 1 - 3 )
Of is het niet in een menu van je radiomenu in te stellen ?
 
Bovenaan Onderaan