ŠKODA CITIGO-e iV bijzonderheden

Berrychello

Forumguru
Klopt. Door dat vak van de laadkabel (handig vak!) past er geen reservewiel meer in. Dus bij een platte band bellen we gewoon de Skoda service of zoiets :)
 

JaluMSX

Nieuw lid
De Move & Fun app staat nog steeds niet in de App Store. Vreemd. De Skoda Connect app is er wel, en die werkt ook prima maar is niet geschikt voor live informatie, maar meer voor het op afstand instellen van laden, verwarming/airco, dat soort dingen.

Dus heb ik de app voor de Up maar eens gedownload, en wat schetst mijn verbazing: koppelt gewoon met de Citigo en herkent hem als e-Up!. Ofwel: zo is er toch een app voor navigatie en zo beschikbaar voor op de telefoon in de houder op het dashboard.
 
Ik heb mijn Citigo e IV nu bijna 3 weken en ondertussen 1750 km op de teller.

Ik laat de accu meestal op met de thuislader en af en toe bij een paal van b.v. Allego.

Wat mij opvalt is dat ik bij een volle accu nooit meer dan 210 km range heb!

Hebben jullie dit ook?
Vandaag was de range 323 km na het volledig opladen.
Dit was na een paar dagen in de stad rijden en de B stand gebruiken.
Zodra je rijksweg op gaat daalt het wel drastisch
 

jesse_s93

Donateur
De Move & Fun app staat nog steeds niet in de App Store. Vreemd. De Skoda Connect app is er wel, en die werkt ook prima maar is niet geschikt voor live informatie, maar meer voor het op afstand instellen van laden, verwarming/airco, dat soort dingen.

Bedoel je deze app?
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.skodaauto.moveandfun&hl=nl
Apple: https://apps.apple.com/se/app/skoda-move-fun/id1128310027?l=en
Hij vindt hem inderdaad niet als je spaties gebruikt, maar als je Move&fun intypt, dan geeft hij wel resultaat :)
 

JaluMSX

Nieuw lid
323, wauw! Ik heb max 270km gezien bij een volle accu.

Hier nu maximaal 302 km rijbereik bij een volle accu. Ook ik rij veelal met de B stand, dat is zo goed als one pedal driving, na een korte gewenningsperiode is dat heel comfortabel rijden want je hoeft het rempedaal nauwelijks te gebruiken. Wel leuk detail: als de accu helemaal vol is remt de auto beduidend minder hard 'op de motor' dan wanneer de accu deels verbruikt is; kennelijk houdt de software rekening met het feit dat een volle accu niet bijgeladen kan worden

Waar ik wel bij moet zeggen dat ik bij de huidige weersomstandigheden de airco handmatig uitzet omdat ik het gebruik daarvan nog niet nodig vind; en dat levert zo maar 25 km extra bereik op.

Bij een gemiddeld gebruikspatroon lijkt mij dat bij de huidige weersomstandigheden een werkelijk bereik van (ruim) 250 km makkelijk haalbaar zou moeten zijn.

Voor wat betreft de Move&Fun app: dat klopt, inmiddels is deze wel in de App Store te downloaden. De app is op een andere 'skin' na gelijk aan de app voor de Up!; dat verklaart ook gelijk dat die gewoon werkt.
 

Berrychello

Forumguru
Dat de auto niet regenereert met een volle accu is wel logisch, mij viel hetzelfde op toen ik in Spanje met de Superb plugin reed. Ik dacht dat de B stand niet werkte, maar de accu was gewoon helemaal vol.
 

JaluMSX

Nieuw lid
Vandaag een opgegeven range van 342 km na een nacht aan het stopcontact.

Dit is wel met fanatiek gebruiken van de eco stand, airco uit en veel kortere ritjes, en bij het gebruiken van de B stand. Maar toch ook weer niet door te rijden als met een ei onder het gaspedaal oid.

Eigenaardig is dat de maps & more app voor de Up! beter werkt dan de Move&Fun app van Skoda. De laatste houdt de Bluetooth verbinding niet goed vast en vraagt iedere keer om opnieuw te koppelen met een code.
 
Hier kom ik nog steeds niet verder dan een range van 224 km na opladen.

kleine kanttekening wel ik pak de auto regelmatig naar mijn werk 43 km enkele reis waarvan 40 km snelweg.

wel is eindelijke de laadpaal aangesloten en laad hij met een heerlijke 7.2 kwh dus is binnen no tike vol.

jammer genoeg nog wel steeds de demo en nog steeds niet onze eigen wagen :(
A333B3F7-52E5-46AC-81C3-506059BF759E.jpeg
 
Aan allen,

Wij hebben enkele weken een Citigo e-IV. We hebben een kabeltje gekocht voor connectie met de telefoon en het werkt super, maar niet met de skoda app. De skoda app valt iedere keer uit en maakt moeilijk verbinding. Wij gebruiken de e-Up app en die werkt vlekkeloos. TomTom Benelux erop en rijden maar. Ook het gebruik en opwek zijn goed af te lezen. Wat bijzonder is, is de hoge actieradius van de auto. In begin 245 km. Zitten nu op ruim 340 km als de auto is volgeladen. Airco alleen gebruiken als het noodzakelijk is. Verder een bijzonder stille en zeer snelle stadsauto. Er is wel een nadeel te noemen en dat is dat de auto geen geluid produceert en dat mensen regelmatig schrikken. Hier had ik niet op gerekend:(
 
Ik heb echter nog wel een vraagje, voordat ik naar een dealer ga. Ik kan nergens vonden hoe ik de tijd van de radio/display kan wijzigen. De klok staat nog steeds op een uur later (wintertijd).
 

Canon-Eye

Forumguru
Is er niet een menuinstelling die de klokaanwijzing laat synchroniseren met de GPS?
Da's toch het minste wat je bij een zo recent model mag verwachten...
 

SteGo

Donateur
Da's toch het minste wat je bij een zo recent model mag verwachten...
Recent model? In de basis komt de VAG-drieling alweer uit 2011 .. :laugh: Daar doen een paar faceliftjes en een upgrade/uitbreiding van de E-Up! richting Skoda en Seat niks aan af ...
 
Bovenaan Onderaan