ŠKODA AUTO infotainment systemen waarschuwen voor gladde wegen

ertromp

Forumguru

Bijlagen

  • 210526_skoda-auto-infotainment-systems-warn-of-slippery-roads.pdf
    515,2 KB · Weergaven: 3
  • 210526_skoda-auto-infotainment-systems-warn-of-slippery-roads.pdf
    515,2 KB · Weergaven: 2

JeSko

Forumguru
Ik denk inderdaad niet dat de gemiddelde O4 rijder op NOG meer "features" zitten te wachten :D

Dat Skoda/VAG eerst maar eens hun verantwoordelijkheid opneemt en de gedupeerden helpt.
 

CharlesTucker

Forumguru
Gezien de verhalen over de O4, alsmede de verhalen over de diverse apps die allemaal maar matig of helemaal niet werken lijkt, me dit momenteel voor VAG (het lijkt me logisch dat dit geen Skoda maar een VAG ontwikkeling is) een stap te ver. Dit is vast iets wat op door een product manager bedacht is, en in eerste instantie helemaal niet zo moeilijk lijkt. En verder vind ik het zonder meer een goed idee.

Maar, een succesvolle implementatie gaat heel wat voeten in de aarde hebben. In de eerste plaats moet iedere auto dus relevante data kunnen oploaden naar een of andere server. Daar moeten dan in near real time een aantal algoritmes op losgelaten worden die uit die data relevante en redelijk betrouwbare conclusies trekken. Deze conclusies moeten verstuurd worden naar alle andere auto's. Iets wat natuurlijk best wel te doen is, zeker geen rocket science, maar waarvan de complexiteit toch vaak initieel zwaar onderschat wordt. En dan onder invloed van de commercie wordt een veelbelovend maar half-af product op de markt gegooid.

Er zijn wel bedrijven die dit soort dingen prima zouden kunnen, dus als VAG daarmee partnerverbanden op zou zetten is er hoop op succes. Als ze het willen laten opknappen door de huidige software ontwikkelaars heb ik er een hard hoofd in. Maar een leuke ontwikkeling is het wel. Beter zou overigens zijn als hiervoor wat standaarden zouden worden afgesproken, waardoor ieder merk dit op dezelfde manier zou kunnen inbouwen, waardoor ook anderen kunnen bijdragen aan het leveren van relevante data, en er ook van kunnen profiteren.
 
Bovenaan Onderaan