Toch weer terug bij Skoda, een Superb gekocht!

LT83

Forumguru
Oude liefde roest niet, als fan van VAG auto´s vandaag op pad voor een leuke familieauto en daily voor de vrouw. Opzoek naar een Superb dus.

Afgelopen weken veelvuldig internet in de gaten gehouden en een selectie gemaakt. Mijn vrouw had een voorkeur voor een rode, en dan weet je als man wat je te doen staat. (vind de kleur zelf uiteraard ook gaaf).
Vanochtend vroeg vertrokken naar Dld om een Superb 2.0tsi 4x4 L&K uit 2018 te bekijken.
Helaas bleek de auto niet helemaal naar wens, gewoon niet netjes genoeg naar mijn smaak.

Op naar het tweede adresje in Nederland en hier geslaagd; mooie auto en nette inruil voor de Golf. Dus hebben we een Superb Combi 1.8tsi DSG Sportline Business uit 2017 gekocht.

Snel een paar specs;

* Red Velvet Metallic met zwarte accenten (grill, spiegels, skirts, dakrails, raamlijsten)
* 19 inch
* Canton
* Navigatie
* Keyless
* Panoramadak
* Bi xenon , LED DRL
* Trekhaak afneembaar
* elektrisch inklapbare spiegels + achterklep
* sportstoelen (leder/alcantara, sportonderstel en sportstuur
* PDC voor/achter + camera

Even een snelle foto van de advertentie;

skoda-superb-2_2048x1152.jpg skoda-superb-3_2048x1152.jpg skoda-superb-1_240x180.jpg

Plannen; DSG en Motor software van JD engineering stage 1

Laatst bewerkt:

Gerjo

Senior Member
Mooi ding! Gefeliciteerd!

Zoiets wil ik ook wel over een jaar of 2. Niet bang voor een slechte staat van de distributieketting of hebben deze blokken daar geen last van?

• Leuk
Waarderingen: LT83

LT83

Forumguru
Mooi ding! Gefeliciteerd!

Zoiets wil ik ook wel over een jaar of 2. Niet bang voor een slechte staat van de distributieketting of hebben deze blokken daar geen last van?

Dankjewel.

Koudstart was nog prima, geen ratel o.i.d. gehoord. Volgens mij zijn de problemen na 2015 wel stukken minder met ketting en spanners. Maar we blijven goed luisteren en anders is vervangen de enige optie :D
Ben er niet echt bang voor.

Japanese Power

Donateur
Volgens mij heb in deze occasion een paar maanden ergens hier gepost als zijnde mooi rood is niet lelijk. Zal kijken of ik de post nog kan vinden…

• Leuk

hemi24

Forumguru
Koudstart was nog prima, geen ratel o.i.d. gehoord. Volgens mij zijn de problemen na 2015 wel stukken minder met ketting en spanners. Maar we blijven goed luisteren en anders is vervangen de enige optie

Dan is nog de vraag, welke van de 3 kettingen…

MaxN

Donateur
Mooi auto @Luuk Thijssen heb er laatst nog in gezeten bij de verkoper. De vorige eigenaar is een bekende van mij.
Wat mij destijds opviel was een scheur laag in de voorruit. Weet niet of die al vervangen is. Wij hebben deze ook overwogen, maar ik wil stiekem de 2.0 tsi 4x4 variant.

Overigens de reactie van mijn vriendin toen ik zag dat er “verkocht” op stond was: “Hmm jammer, wel een mooie auto.”

Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
Mooi auto @Luuk Thijssen heb er laatst nog in gezeten bij de verkoper. De vorige eigenaar is een bekende van mij.
Wat mij destijds opviel was een scheur laag in de voorruit. Weet niet of die al vervangen is. Wij hebben deze ook overwogen, maar ik wil stiekem de 2.0 tsi 4x4 variant.

Overigens de reactie van mijn vriendin toen ik zag dat er “verkocht” op stond was: “Hmm jammer, wel een mooie auto.”

Dat is grappig, het is zeker een nette complete auto inderdaad. En ja mijn voorkeur was ook een 2.0tsi 280, alleen het is en blijft een soort van 2e auto(heb zelf de Audi nog), mijn vrouw rijdt 7k km per jaar inclusief onze familie uitstapjes (3 kleine kinderen) en dan blijkt een nette 2.0tsi eigenlijk boven hetgeen we er aan uit wilde geven.
Heb ze vandaag dus achter elkaar gereden en de 2.0tsi 4x4 heeft zeker meer power (en tuning potentieel), als ik jou was zou ik lekker afwachten tot je de juiste 2.0 tegenkomt als het binnen gestelde budget valt.

Barst in de ruit zit er nog in, dat ga ik over een paar maandjes nog even oplossen ;)

p.s. was de vorige eigenaar er een beetje zuinig op, gekkigheid mee gehad? Mag eventueel per pb hoor.

LT83

Forumguru
Ben wel benieuwd wat er niet beviel aan de 2.0.

Echt een bizarre hoeveelheid steenslag.....veel langs "baustelle" geknald...kan niet anders.
Ik weet dat er steenslag op een auto zit, maar hier ontbraken gewoon stukken lak ter grote van je nagel en puntjes tot halverwege de motorkap en zijschermen.
Daar ga ik me gruwelijk aan irriteren en hele front spuiten is geen optie.
Daarnaast veel oxidatie onder de kap en vocht in de koplampen, bang voor een vochtprobleem ergens.
Stond overigens wel gewoon bij een Skoda dealer met 12mnd garantie, maar dan is mijn goede gevoel weg.
Qua rijden was er niets op aan te merken.

SuperBeeb

Forumguru
Zonde, maar dan wel verstandige keuze! Veel plezier ermee, unieke kleur :thumbsup:. Nu alleen nog een zwaailicht en ladder erop, dan gaat ie pas echt als... :D

• Leuk

MaxN

Donateur
p.s. was de vorige eigenaar er een beetje zuinig op, gekkigheid mee gehad? Mag eventueel per pb hoor.
In elk geval geen coureur, was ook de gezinsauto en denk ex-lease, rijdt nu een V8 Audi A6 youngtimer(net als papa en de broer), voornamelijk woon-werkverkeer, plaats van aankoop naar Groningen.
Stond nog een Citigo in dezelfde kleur bij dezelfde verkoper, ook van hun geweest.

• Leuk

LT83

Forumguru
Zonde, maar dan wel verstandige keuze! Veel plezier ermee, unieke kleur :thumbsup:. Nu alleen nog een zwaailicht en ladder erop, dan gaat ie pas echt als... :D

Haha, ja dat is een goede zal het eens opperen :)
Als ik echt als de brandweer wil gaan moet ik denkik aan mijn kant van de oprit blijven instappen, maar de Superb rijdt wel echt super. Jammer dat de DSG7 een beetje zwakke broeder is qua koppel (max 350nm) anders had ik er stiekem een keer een IS38 op gezet vrees ik .

LT83

Forumguru
In elk geval geen coureur, was ook de gezinsauto en denk ex-lease, rijdt nu een V8 Audi A6 youngtimer(net als papa en de broer), voornamelijk woon-werkverkeer, plaats van aankoop naar Groningen.
Stond nog een Citigo in dezelfde kleur bij dezelfde verkoper, ook van hun geweest.

Thanks voor de info, goed om te horen:)

Bovenaan Onderaan