Bertha

Emporionelis

Forumguru
Na 4 jaar met heel veel plezier in een Octavia 3 combi te hebben gereden, mocht ik weer op zoek naar een nieuwe lease auto. Criteria hiervoor waren:
  • Minimaal net zoveel ruimte als de Octavia
  • Zelfde luxe of beter
  • Anders dan de Octavia
  • Bijtelling “vriendelijk”
Er zijn aardig wat auto’s voorbij gekomen, maar de meeste waren inclusief opties behoorlijk aan de prijs!
Hoewel geen SUV’s liefhebber ben, heeft de Skoda verkoper mij in een Kodiaq laten rijden.
Eerlijk is eerlijk! Ik was aangenaam verrast! Interieur was duidelijk Skoda, maar deed mij niet gelijk aan de Octavia denken.
Enige min punt, hij was een beetje zacht geveerd, maar na 20 jaar verlaagde auto’s te hebben gereden is dat logisch.

Na wat proefritjes in verschillende versies, heb ik in september 2019 heb de volgende Kodiaq besteld:

Skoda Kodiaq Business Edition
1.5 TSI met DSG
Kleur Black magica

Business pakket
  • 19"Sirius velgen
  • Sunset
  • Suedia/Leder bekleding
Style pakket
  • Chromen raamlijsten
  • Panoramisch dak
  • Sportstuur
  • Travel assist
Functie pakket
  • Canton sound system
  • Elektrische achterklep
  • Kessy
  • Reservewiel
Losse Opties
  • Driving mode select
  • Verwarmde stoelen
  • Digitaal instrumenten paneel.
  • MAD hulpveren
  • Zwarte grille
  • Extra tinten van de ruiten inclusief voorramen en zonneband

Theoretisch zou de Kodiaq op tijd binnen zijn om de Octavia netjes af te lossen(april), maar de levertijden schommelde toen nog enorm! Hoe fijn was het toen de auto eind februari al binnen was bij Skoda van den Udenhout in Veldhoven!

Dankzij van den Udenhout Veldhoven mocht ik op de zaterdagen aan ‘mijn’ auto werken.
Dat ligt natuurlijk aan de klussen, maar wat is het fijn om een brug te kunnen gebruiken!
Wat ik tijdens die zaterdagen gedaan heb zijn o.a.:
  • VAG sport pedalen installeren
  • Remklauwen rood maken
  • Monte Carlo reflectoren installeren
  • Etc..
Op 15 april j.l. heb ik de Kodiaq mogen ophalen en was er zeer blij mee!

Door het Covid 19 virus, was het uitgeven van de auto vrij basic. Maar gezien de omstandigheden echt super! Via deze weg wil ik van den Udenhout ook hartelijk bedanken voor alle moeite, service, vertrouwen en meedenken! Eindhoven e.o. zal niet voor iedereen ideaal zijn. maar zoek je een fijne Skoda dealer? Van den Udenhout Veldhoven is waar je moet zijn! (en nee ik heb geen aandelen o.i.d.! positieve ervaringen mogen ook benoemd worden).

Onderstaand heb ik wat foto’s toegevoegd van een aantal aanpassingen:

Monte Carlo reflectoren gemonteerd:
Bekijk media item 5914
25mm Eibach spacers gemonteerd:
Bekijk media item 5915
VAG sportpedalen gemonteerd:
Bekijk media item 5923
KN filter gemonteerd:
Bekijk media item 6041
Zwarte Skoda logo:
Bekijk media item 6043Super Skoda kofferbak lampen:
Bekijk media item 5912
Diverse Ali spullen gemonteerd:
Bekijk media item 5913 Bekijk media item 6040
De teller van de auto staat sinds half april op 3000km, en ik moet zeggen dat het een fijne reis auto is.
De auto laat mij ook veel rustiger rijden, met de Octavia was mijn cruise snelheid +/-150km/u. Maar sinds de Kodiaq heb ik ook helemaal geen behoefte om zo hard te rijden.
Dat zal deels komen doordat hij minder fijn rijdt ook hogere snelheden, daar merk je goed dat je op ballon banden staat en dat de vering “comfortabel” is.

Enige minpunten tot op heden zijn de zithouding (kan niet echt een ideale zithouding vinden) en de Amundsen navi. Wat is dat ding traag!! In de Octavia had ik de Columbus en daar was ik zeer tevreden over. De enige reden dat ik voor de Amundsen gekozen heb zijn de draaiknoppen, misschien een beetje ouderwets maar ik haat dat alles ‘touch”wordt.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Knappe bak, zeker met de aanpassingen.

@Bulletdodger , in principe met een leasewagen dien je voor elke aanpassing goedkeuring te vragen, maar als je deze aanpassingen ziet , tja, geen enkele LM die daar moeilijk over zal doen. Uiteindelijk zijn het ook geen veranderingen die de TCO of restwaarde zal beinvloeden.
 

Rainesh

Forumguru
Je zit al op de laatste versie. Maar wel raar dat je snelheidsproblemen ervaart, want met 478 is het systeem juist stuk sneller dan voorheen.
 

Emporionelis

Forumguru
Misschien ligt het aan mijn hoor, hiervoor had ik in de Octavia een columbus die vrijwel gelijk gebruikt kon worden, nu duurt het +/-10 seconden voordat hij bruikbaar is
 
Bovenaan Onderaan