Nieuwe Aanwinst: O3C ‘16

brepus13

Forumguru
In het kader van VET staat er sinds gisteren ook een fiat 500E op de oprit. Dat vind ik dus erg vet! Onze eerste elektrische auto. Liep er bij toeval tegenaan en moest hem hebben!

rijdt boven verwachting goed en 0-70 ( dus alles binnen de bebouwde kom zeg maar ) is hij behoorlijk rap. Wij zijn er iig happy mee. Om het toch een beetje ontopic en Skoda te houden heeft de fiat een stuk op een trailer achter de Octavia gehangen met Eibach veren. De combi bleek een 600kg te zwaar voor de O3 te zijn bij narekenen. Gelukkig was oom agent in een goede bui.... erg veel moeite had de 1.2 tsi met dsg 7 er niet mee. Hoewel erg rustig gereden ging het echt prima. Komende weken eens kijken wat de range nog echt is van het accu pakket.
 

PizzaPieter

Forumguru
Stond nog voor je huis vandaag. Garagedeur was open, maar niemand te bekennen....dus ben er weer van tussen gegaan.

Maar, nu je t zegt en ik de film terugspeel....zag ik idd een donkere 500 achter je witte O3 staan met een stekker erin....geeneens erg in gehad.

Gefeliciteerd!
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
Inmiddels alweer meer dan een week in bezit maar wat een leuk ding is dit zeg! Van 0-70 behoorlijk snel te noemen! De voorbanden slijten echt hard maar wat rijdt het leuk! Afgelopen weekend helemaal gepoetst en strak gemaakt. Er komen morgen nog 2 nieuwe banden op en verder nog wat kleine klusjes maar zoals gezegd is het echt een hele leuke fun auto!

voor de niet fiat kenners: het is een fiat 500E volledig elektrisch met een 24kwh capaciteit. Voor ons een stad auto met voldoende range! Auto is alleen in Amerika uitgebracht in Californië en Oregon ivm de verplichting van de Chrysler group om ook een EV aan te bieden.
 

Bijlagen

  • BC9A28BF-7F8E-4ED0-BAD4-E6FCA7B5D0F5.jpeg
    BC9A28BF-7F8E-4ED0-BAD4-E6FCA7B5D0F5.jpeg
    463,6 KB · Weergaven: 116
  • 89A9892C-580F-4501-827B-7C505F66DFA2.jpeg
    89A9892C-580F-4501-827B-7C505F66DFA2.jpeg
    437,2 KB · Weergaven: 123

brepus13

Forumguru
Hoewel het een tweede (of eigenlijk 3e ) auto is rij ik er zelf ook zoveel mogelijk in hoor. 200nm altijd direct beschikbaar is erg leuk!
 

VAG-man

Forumguru
Prachtig karretje. Vorig jaar al eens één zien rijden in Oldenzaal. Ik werd afgetroefd door deze EV, omdat ik niet door had wat voor 500 het was.:pardon:
Ik reed toen in een Transporterbus 5-cilinder TDI ( alles rood).
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
Ja ik heb al een paar keer gegniffeld bij een verkeerslicht... instant vermogen en traploze versnelling zijn echt leuk :-)

Vooral leuk omdat ze het niet verwachten van een 500-tje.
 

brepus13

Forumguru
Vandaag de O3 maar weer eens uitgelaten met een wat langere rit. Met alles nu 100 en 80 binnendoor kwam ik boven de 1:18 gemiddeld uit en dat vind ik dan toch heel schappelijk op 18”. Wel rij ik tegenwoordig op euro 98. Geen idee of dat heel erg veel uit zal maken. Verder eigenlijk heel erg tevreden over de O3. Heb nog wat lampjes besteld maar kan verder weinig verzinnen wat er nog aangepast zou moeten worden. :nailbiting:

ook voor de fiat zijn nog heel veel lampjes onderweg maar ook die is inmiddels al aardig op smaak gemaakt.

gelukkig mag ik nog wel eens aan auto’s van vrienden sleutelen anders zou ik me echt gaan vervelen.
 

brepus13

Forumguru
Ik had recent de remklauwen van de fab van mijn schoonouders (onze oude fab dus ) zwart gemaakt omdat ze de klauwen niet zo mooi vonden en dat zichtbaar was door de lmv. Even zwart gelakt dus en iedereen blij. ( ziet er ook gewoon weer lekker uit. )

nu dus ook maar even de klauwen en remzadels van de O3 zwart gelakt. Ik had ook nog rood in huis maar vond dat iets té voor de 1.2 TSI. Zwart it is dus. Ziet er weer fris uit zo. Het gros van de mensen zal het niet zien, ik word er blij van als ik langs de auto loop.
 

Bijlagen

  • 44D3E5B5-1410-41B7-8C7F-00422AE1B347.jpeg
    44D3E5B5-1410-41B7-8C7F-00422AE1B347.jpeg
    195,6 KB · Weergaven: 84

brepus13

Forumguru
Vandaag onze vouwwagen uit de stalling gehaald. Ook hier heeft de Octavia geen moeite mee...

Wel viel me het volgende op: dubbele knipperlichten in het dashboard? Heb dit nog niet eerder gezien eigenlijk... iemand een idee wat dit is en waarvoor het is? (Zal vanavond anders wel eens het boekje er op na slaan)
 

Bijlagen

  • E780A251-3BB1-4367-AF96-62E7FB27668A.jpeg
    E780A251-3BB1-4367-AF96-62E7FB27668A.jpeg
    239,4 KB · Weergaven: 83

CDK

Forumguru
Dat je kan zien dat je een aanhanger aangekoppeld hebt en dat de knipperlichten werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MaxN
Bovenaan Onderaan