Waar online onderdelen bestellen?

mullym

Nieuw lid
Beste,

Binnenkort ben ik van plan zelf (with a little help from my friends) de olie en filters van mijn Skoda Octavai 3 1.6 TDI te vervangen.

Nu wil ik online mijn onderdelen bestellen.
Maar waar kan ik het beste deze onderdelen bestellen?

En zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken?
 

mwhite

Forumguru
wat wil je origineel vag of gerenommeerde merken?
o ja en snel (wat duurder)
of kan je even wachten (wat voordeliger)
 

Captain Hook

Forumguru
wat wil je origineel vag of gerenommeerde merken?
...
Origineel VAG olie en -filter? Volgens mij maakt VAG dit soort dingen niet. En hebben ze ook nooit gedaan... :pieker:

Maar @mullym ; eBay, amazon.de, of diverse NL webshops (die vaak ook weer vanuit Duitsland laten versturen. De keuze is reuze.
Zorg gewoon dat je het goede bestelnummer bij het specifieke motortype gebruikt.
 

mullym

Nieuw lid
Bedankt voor de tips zover :) waar kan ik het beste checken welke onderdelen er bij mijn motor/auto horen?
 

Fmoon

Forumguru
Amazon kan je je auto invullen. Of gewoon even op Google invullen wat je zoekt, dan rolt er wel een juiste onderdeelnummer uit.
 

Huibert

Forumguru
Autoonderdelen24.nl is mijn vaste besteladres, kun je ook makkelijk een vraag stellen en krijg je vlot een goed antwoord.
 

prosier

Forumguru
Verschillend, vergelijk maar eens wat prijzen, ik kwam bij de ene op 450 en de ander op 600, voor nagenoeg hetzelfde.

Soms mister, soms winparts, dan weer onderdelen24 (Duitser, verwacht geen support en week levertijd).

En dan weer eens een Duitse onbekende webshop (soms leuke prijzen daar en maar 9 euro verzendkosten), googlen op partnummer wil leuke zaken opleveren.
 

mwhite

Forumguru
Idd @prosier vergelijken loont...
Vanmiddag voor een klant remblokken en schijven besteld morgen voor 12uur binnen..
Carpartsdirect levert snel.
In dit geval ook de voordeligste..
 

Sjoerdb

Forumguru
Originele luchtfilter van skoda is gewoon degene van mann filter C30005, staat er gewoon opgedrukt, zit alleen in een te duur extra doosje en vag nummer erop geprint...... echte oplichting!
 

brepus13

Forumguru
Vandaag weer een grote bestelling bij autodoc gedaan (niks voor de Skoda dit keer ). Blijft de goedkoopste en heb er nooit vervelende ervaringen gehad.
 

prosier

Forumguru
Bij mij was toen Furst autoteile echt goedkoper en sneller in huis dan autodoc en zijn 23 dochtersites haha
 
Laatst bewerkt door een moderator:

brepus13

Forumguru
Die site ken ik niet eens :-)

autodoc is in ieder geval erg groot en ook mister auto valt hier onder. Ik hoop dat ze eea ondanks alles snel kunnen versturen want thuis stil zitten is ook niks ;)
 

prosier

Forumguru
Bij mister kreeg ik al snel t zuur in kijn keel toen ik merkte dat verzenden het protocol was, hoe meer je betaald, hoe sneller we versturen.

Grootste onzin natuurlijk, alles ligt op voorraad en dit is gewoon extra geld cachen. Kreeg ik scheef gevoel bij, dus mister voor mij niet als t ff niet hoeft...
 
Bovenaan Onderaan