Superb iV besteld

Dag iedereen,

Ik ben aan het wachten tot mijn Superb iV Ambition er is en zit met nog wat vragen.
De configuratie is als volgt:
  • Business Grey
  • 18" Antares velgen
  • Corporate pack
    - Infotainment navigatiesysteem AMUNDSEN met kaarten Europa, Apple Connectivity en spraakbediening + In Car Communication
    - Comforttelefonie (Bluetooth) met WLAN (Wi-Fi), PhoneBox, en Wireless Charging
    - 3-spakig multifunctioneel lederen stuur (voor radio en telefoon)
    - Boordcomputer met MAXI DOT-kleurenscherm
    - REAR VIEW CAMERA MID - Achteruitrijcamera
    - 230V stopcontact met 2x USB voor- en achteraan
    - Vloertapijten
    - Rokersuitvoering - mobiele asbak
    - SMARTLINK +
    - ŠKODA CONNECT - Care Connect 1 jaar + Infotainment Online 1 jaar
    - Bestuurderszetel elektrisch verstelbaar met lendesteun en geheugenfunctie, voetverlichting voor- en achteraan
    - Elektrisch verstelbare, verwarmbare, inklapbare, zelfdimmende buitenspiegels met geheugenfunctie en instapverlichting
    - Verwarmde voorruit
    - SUNSET - Donkergetinte ruiten achteraan
    - Parking Distance Control voor- en achteraan met Manoeuvre Assist
    - Verwarmde zetels vooraan, individueel regelbaar
    - Verwarmbare ruitensproeiers vooraan
  • Safety pack
    - ACC - ADAPTIVE CRUISE CONTROL (Max. 160km/u) - zonder speedlimiter;
    - TRAVEL ASSIST - verkeersbordenherkenning;
    - DRIVER ALERT - vermoeidheidsherkenning;
    - AUTO LIGHT ASSIST, BLIND SPOT DETECT & LANE ASSIST.
  • Kessy
  • Virtual pedal
  • 3-spakig multifunctioneel verwarmbaar lederen stuur (voor radio en telefoon) met DSG peddels
Smartlink + betekent toch dat er Android Auto op kan gebruikt worden?
Heeft er iemand ervaring met car audio upgrades? Beschikken S3's over een quadlock aansluiting (zoals moderne vw's en audi's)?

Mvg,
Jan
 

Bakkertje

Forumguru
Welkom Jan en gefeliciteerd met je bestelling!

Smartlink+ biedt inderdaad de mogelijkheid om Android auto te gebruiken.

Qua audio upgrades wordt het een wat lastig verhaal. De moderne VAG auto's hebben een MIB2 systeem daarbij zit de head unit (de logica) in het handschoenen kastje en zit er in het dashboard een los scherm.
Daar zijn wel oplossingen voor, google maar eens op bijvoorbeeld match dsp amplifier dan vind je van alles, ook subwoofers voor in je reservewiel etc..

Hier op het forum zijn er mensen met positieve ervaringen met dergelijke aanpassingen. Persoonlijk zou ik beginnen met het vervangen van de Luidsprekers door iets naar smaak en met een hoog rendement en het dempen van de deuren.
 

Bakkertje

Forumguru
Dat is mooi spul @superbjan, de MIB2 toestellen hebben inderdaad een quadlock aansluiting, dus ik denk dat dit gewoon gaat werken.

Nu nog wachten op de levering van je nieuwe Superb :thumbsup:
 

Tassin

Forumguru
Deze week even bij de dealer langs geweest om te polsen naar de geschatte levertermijn voor de iV. Momenteel loopt die al op tot eind augustus. Mijn huidige S3 is eind september einde contract, dus stilaan werk maken van offerteaanvragen ...
 
Mijn Superb ben ik vrijdag gaan halen.
Wat me wel opvalt, is dat ik zeker en vast de opgegeven 62km elektrisch bereik zeker en vast niet haal.
Zelfs als de batterij volledig opgeladen is, geeft hij aan dat ik 40-42km kan doen...
 

Bijlagen

  • 4 (Large).jpg
    4 (Large).jpg
    521,8 KB · Weergaven: 205
  • 5 (Large).jpg
    5 (Large).jpg
    344,2 KB · Weergaven: 210
  • 6 (Large).jpg
    6 (Large).jpg
    616,4 KB · Weergaven: 184

Canon-Eye

Forumguru
Dat kan een beetje aan de temperatuur liggen
De temperatuur heeft zeker een behoorlijke invloed.
Onlangs nam ik na een fietstripje bij ca. 4-5 graden omgevingstemperatuur de accu van mijn e-bike mee naar binnen om op te laden: hij stond op 15% resterend. Door omstandigheden kwam ik er op dat moment niet aan toe om hem aan de lader te leggen, maar een paar uur later moest ik nog even een dringende boodschap doen op korte afstand net buiten het dorp. Dus ik zette de inmiddels opgewarmde, maar nog niet opgeladen accu maar weer even op de fiets (dit vanwege de elektrisch geschakelde versnellingen) en zag tot mijn verbazing dat er nu weer 27% resterende energie in zat. Hetgeen overigens ook zichtbaar sneller dan normaal terugliep met het weer afkoelen.

Ik verwacht dan ook dat je bereik op een warme zomerdag aanmerkelijk meer zal zijn.
 
Nog 2 foto's van mijne met ander setje velgen.
 

Bijlagen

  • 7 (Large).jpg
    7 (Large).jpg
    647,8 KB · Weergaven: 91
  • 8 (Large).jpg
    8 (Large).jpg
    432,5 KB · Weergaven: 86

SuperbIV

Senior Member
Mijn Superb ben ik vrijdag gaan halen.
Wat me wel opvalt, is dat ik zeker en vast de opgegeven 62km elektrisch bereik zeker en vast niet haal.
Zelfs als de batterij volledig opgeladen is, geeft hij aan dat ik 40-42km kan doen...

Prachtige wagen!

Elektrisch bereik is bij mijn iV exact hetzelfde, maar alsnog flink zuinig. Na een tijdje wennen lukt het nu om 3-3,5l/100km te doen op een rit van 100km met een combi.
 
Met we nu toch over zuinigheid van de iV bezig zijn. Hebben andere iV-eigenaars onderstaand scherm al tegengekomen? Het zou je gegevens van je rijstijl bijhouden en er een score aan toekennen.
Ik vind dit nergens terug in mijn iV. Staat wel in de manual op p124.

upload_2020-3-26_21-57-25.png
 

SuperbIV

Senior Member
Zit er bij mij ook niet op. En hoewel in het menu de optie aan staat: 'tips voor zuinig riiden', zie ik deze tips nergens terug in een scherm of op het instrumentenpaneel.
 

jesse_s93

Donateur
Dat is waarschijnlijk een MIB3 dingetje. De Superb iV is de enige uitvoering die geleverd wordt met de MIB3, de Superbs met reguliere motor worden nog geleverd met de MIB2. De Scala en de Kamiq worden ook geleverd met de MIB3 en greenscore is ook daar niet geactiveerd. Dit is echter heel eenvoudig aan te laten zetten door iemand die met VCDS of OBD11 om kan gaan.

Voor degene die zich afvraagt waar ik het vandaan haal dat het om de MIB3 gaat, zie link: https://www.skoda.nl/nieuws/superb-...itigoe-iv-starten-elektrische-tijdperk-skoda/
 
Bovenaan Onderaan