Brandstof pomp fluit!

Waalko Kramer

Forumguru
Is het normaal wanneer de motor loopt van een Fabia Combi 1.2 tsi met dsg7, je steeds de brandstoppomp hoort fluiten?
 

Waalko Kramer

Forumguru
Dat de pomp hoorbaar z'n werk doet is niet vreemd, maar probeer 't te vergelijken met andere auto's (liefst ook Fabia's).
Ik herken het niet van onze F2C met vergelijkbare motor/bak.
En als die pomp recent is gaan fluiten, misschien de leidingen nalopen op knikjes oid. en sowieso (per mail?) melden bij de dealer als je nu nog garantie hebt.

Was net van plan om een email te maken en te versturen naar Heron.
Gisteravond hoorde ik mijn vrouw thuis komen met de auto, dat door de fluittoon.
Ook stilstaand hoor je het en als je aan het stuur draait dan is het zelfs nog meer.
 

CDK

Forumguru
Onze Fabia fluit ook al 35000km, gezellig hoor! Zolang hij niet vals gaat fluiten vind ik het prima ;)
 

EdK

Forumguru
Een echte flierefluiter dus ....
Heb dan welliswaar de 1.0TSI maar hoor met openen van de deur de brandstofpomp wel aanslaan ( brommerige toon ) maar zeker niet fluiten...
@Cordoba heeft ook een 1,2TSI dus even afwachten op reactie van zijn ervaring hiermee..
 

Cordoba

Forumguru
Geen last van en km-stand gaat ondertussen naar 65.000. (auto van dec.2016, modeljaar 2017). Fluiten kan ook te maken hebben met scherpe hoeken en/of bramen in de brandstofleiding, waardoor de brandstof gaat fluiten als ie met voldoende snelheid die hoeken/bramen passeert.
 
Bovenaan Onderaan