De Golf 8

leon-cupra

Forumguru
Is blijkbaar nog een beetje afgeplakt om bepaalde lijnen te maskeren.
Zie gelekte foto: https://www.autoblog.nl/nieuws/breek-de-golf-8-is-gelekt-131684

Gaat volgens mij terug een succes worden (alhoewel de golf blijkbaar ook concurrentie ondervindt van de crossover en suv types). Vanbuiten niet vernieuwend, maar wel herkenbaar en terug weer een stukje moderner en scherper. Binnenkant grondig aangepakt. Weinig toetsen, toont beetje sportiever, ... like it.
 

SuperBeeb

Forumguru
Kan deze mobiele tablet/telefoon/laptop ook rijden? Allemaal heel leuk, die digitale Spielerei, maar hoe vaak gaan jullie de kleur van de ambienteverlichting boven en onder verschillend traploos instellen?
Mijnheer de ingenieur heeft al moeite om tijdens t rijden de juiste knoppen te vinden, en hij heeft t ding mee ontwikkeld. Hoe gaat de gemiddelde gebruiker dat doen?
 

Canon-Eye

Forumguru
Hoe gaat de gemiddelde gebruiker dat doen?
Eénmalig, kort na aanschaf/levering - "personalisatie" heet dat.

En de meeste mensen hebben weinig last van wisselende persoonlijkheden vermoed ik - daar kun je toch voor behandeld worden? - dus zullen ook weinig behoefte hebben om telkens de auto aan te passen.
 

Captain Hook

Forumguru
Hoe mooi en trendy en cool en hip en modern het er ook allemaal uitziet; bedieningsknoppen die geen echte knoppen meer zijn met fysiek gevoel en feedback werken gewoon NIET lekker/prettig. :nono:

Bijvoorbeeld een tastbaar simpel draaiknopje pak je beet en draai je links/rechtsom om b.v. de temperatuur in te stellen.
Probeer dat maar eens op een touchscreen met een slider principe, terwijl je met de auto over wat hobbels rijdt...:pieker:
Nog afgezien van het feit dat dan je blik op het touchscreen gericht moet zijn, terwijl je een knoppie op de tast kunt vinden.

Daarnaast heb ik zo mijn twijfels over de levensduur en repareerbaarheid op de lange termijn.

Vooruitgang is goed, maar dan wel op de juiste manier
en
Kwaliteit zit 'm in de kunst van het weglaten, niet van het toevoegen.
 

leon-cupra

Forumguru
in principe zou je niet bezig mogen zijn met knopjes en sliders wanneer je aan het rijden bent. Dus tja....
Daarmee dat er al veel toetsen en functies op het stuur zitten. stuk veiliger.
En zal de Golf ook niet uitkomen met de functie dat je met gebaren alles kan bedienen zoals men dat bij vb BMW al heeft?
 

Captain Hook

Forumguru
in principe zou je niet bezig mogen zijn met knopjes en sliders wanneer je aan het rijden bent. Dus tja...
Tja... Dus jij parkeert je auto eerst ff op een parkeerplaats, als je de temperatuur wat hoger/lager wilt zetten, of het volume wat harder/zachter wilt draaien, oh, oeps sliden...
Tuurlijk... :maakmegek:

Dat gaat voortaan spraakgestuurd: (a la Google/Alexa/Siri)

Golf?!
Jawohl, was wollen Sie?
Lautstärke höher bitte.
Sofort!


Golf?!
Jawohl, was ist los?
Schneller fahren bitte.
Geht nicht, ist nicht erlaubt!
Was verdammt nochmal, du sollst schneller fahren!
Nein, ist gesetzwidrig!
VW hat Flensburg und Leeuwarden (CJIB) angerufen und ihren Verstoß gegen die Straßenverkehrsordnung weitergeleitet. Buß‌geldbescheid wird an Ihren Hausadresse geschickt.
Ihren Golf wird beim nächsten AB-Ausfahrt stillgelegt.
Guten Tag!

Dat is de toekomst! :koffie:
 

leon-cupra

Forumguru
daarmee dat ik ook zeg "in principe".
en neen, ik lig niet constant te draaien en te prutsen aan de knoppen. Verwarming in de wagen is automatisch, dus gewenste instelling en de wagen regelt het zelf wel. Veel keer aan draaien hoef je niet. Volume van de radio is op het stuur net zoals de cruise controle, de snelheidslimiter , het verzetten van de radioposten, raadplegen van de boordcomputer, .... dus tja ...
 

Jessedew

Senior Member
Een Golf op het Skoda forum, foei. Even onder de motorkap van mijn Skoda kijken, uuuhmm o dat is ook allemaal volkswagen:tongue:

Benieuwd welke op de nieuwe golf gebaseerde Skoda er over een jaar of 2 op de proppen komt.
 

spikehome

Forumguru
Staan er nu tig online.
Wel handig die losse opties.
Gewoon kale bak kopen .
Hacken alles aan zetten en je hebt een volle bak :)


Vind Sjoerd altijd het mooist vertellen
 
Bovenaan Onderaan