Hill Hold?

DannyF

Lid
Best Form,

Afgelopen zaterdag heb ik proef gereden in een Karoq met DSG. Normaal gesproken rijdt een automaat weg bij het loslaten van de rem, maar ik heb het idee dat er een optie aanwezig was waarbij de wagen, na het loslaten van de rem, bleef staan. Is/kan dit Hill Hold (zijn)?

De dealer had geen idee :(
 

JeSko

Forumguru
De dealer had geen idee? Is de dealer bakker van hoofdberoep en dealer als bijberoep ofzo? :nailbiting:
 

EdK

Forumguru
bodemvoeding ??
Rozen en Tulpen ?

Man ik praat gewon tegen dat groen en af en toe gooiik er een emmer water overheen
Als beloning krijg ik dan soms een bloem...... ( bloem is me uitgelegd wat dat is want dacht dat het een plant was)
 

Schippersss

Forumguru
Ja bij mijn Audi is het zo, als je stil komt met de voet op de rem dan verschijnt er een groene rondje(wiel/remschijf) met daar omheen halve maatjes(remklauw) op het instrumenten paneel. Daarna kan je je voet van de rem afhalen en de auto blijft staan. Ga er wel vanuit dat he optie is. Bij Audi zit er Iig alleen 4 stoelen en stuur in als je begint met bestellen.
 

Antera

Donateur
Autohold is de optie die daarvoor zorgt. Die zat er op die auto op. Is bij sommige uitvoeringen standaard bij andere optioneel of zelf in zijn geheel niet bestelbaar. Vaak ook naderhand in te bouwen
 

064harry

Forumguru
Yup ...
Op mijn exemplaar (Clever Edition ) is het aanwezig.

Alleen snap ik het instructieboekje niet helemaal.
Volgens mijn werkt het automatisch (was bij mijn vorige auto, een Citroën DS, wel zo)

Eerst staat er:
De Auto Hold-functie (hierna systeem) voorkomt dat de wagen bij het stoppen ongewenst wegrolt. Het is bijvoorbeeld bij het stoppen voor een verkeerslicht niet nodig om de wagen met het rempedaal of de parkeerrem stil te laten staan.

En iets verderop staat er weer dit:

Activering/deactivering
De activering/deactivering van het systeem gebeurt met de knop 
 

Bopper

Lid
Yup ...
Op mijn exemplaar (Clever Edition ) is het aanwezig.

Alleen snap ik het instructieboekje niet helemaal.
Volgens mijn werkt het automatisch (was bij mijn vorige auto, een Citroën DS, wel zo)

Eerst staat er:
De Auto Hold-functie (hierna systeem) voorkomt dat de wagen bij het stoppen ongewenst wegrolt. Het is bijvoorbeeld bij het stoppen voor een verkeerslicht niet nodig om de wagen met het rempedaal of de parkeerrem stil te laten staan.

En iets verderop staat er weer dit:

Activering/deactivering
De activering/deactivering van het systeem gebeurt met de knop 

Op zich vrij eenvoudig hoor,

Knopje op de console actief ( brand oranje) en de auto zal bij het remmen, en stil komen te staan, de rem automatisch aanhouden bij het loslaten van het rempedaal.
Hierbij blijven dan uiteraard wel de remlichten aan.
Zoals eerder al geschreven, zal in de cockpit een groene A gaan branden om aan te geven dat het systeem de auto op de rem houd.
Wanneer je dit stukje comfort niet wenst, zet je dmv het knopje op de console de functie uit.
Dan rollen we weer fijn, wanneer je zelf de voet van de rem haalt

Overigens was dit standaard bij mijn style business met DSG!
 
Bovenaan Onderaan