[S2] Amundsen navigatie

higgy

Forumguru
Naast de Columbus wordt op de S2 ook de Amundsen navigatie leverbaar: iets kleiner scherm, geen harddisk, wel cd-wisselaar-aansluiting, en de navi-software staat op een Sd-kaart. Slimme tussenzet!
De Amundsen staat nog niet op de prijslijst, maar het lijkt me erg slim als PON deze navi ook leverbaar maakt voor een dikke € 1000,-
 

Gieliovd

Forumguru
Die hele 3.6 V6 staat er niet tussen of ben ik nu kippig :)

Blijkbaar wel, maar ik keek in de ENG prijslijst.

Mijn bijdrage on-topic dan maar:

subn80092wk0.jpg


Herkomst naam:

Roald Engelbregt Gravning Amundsen (Borge (tegenwoordig Fredrikstad, provincie Østfold), 16 juli 1872Noordelijke IJszee, 18 juni 1928) was een Noorse ontdekkingsreiziger in de poolgebieden. Hij was de eerste mens ooit die de Zuidpool bereikte.
 

higgy

Forumguru
Weliswaar off-topic, maar je bent kippig. In mijn Nl lijst staat ie wel.
€ 45.390,-
En nu weer on-topic over de Amundsen.
 

Bartez

Lid
dat is hetzelfde als een auto kopen waarbij je het stuur nog moet bijbestellen :biggthumpdown:

Inderdaad....erg triest....wat is trouwens op dit moment de laatste versie van de naviagatie DVD die je erbij moet kopen? is dat V3 of is er al een nieuwere? V3 is volgens mij namelijk van 2007. Moet je nagaan, stel dat dit de laatste versie, dan betaal je dus ook nog eens 250 euro voor een zwaar gedateerde versie ook....helemaal zonde van je geld. Kun je beter wachten tot de tot begin 2009 bijgewerkte versie verkrijgbaar is....de 2008 versie zeg maar....maar wanneer deze komt???????
 

breef

Lid
Als je een beetje je weg op het internet weet, of iemand kent die dat weet heb je in no-time een nieuwe columbus/rns510 dvd of welke navi cd dan ook, zelfs bij mij op het werk leent iedereen van elkaar de navi cd/dvd's op ff kopie te trekken :)

1 min rond zoeken levert al een hit op

[moderatorbreak]
Lees het stukje in onze forumregels nog even door aub

Warez


Het plaatsen en/of linken naar warez is niet toegestaan.
Warez is een verzamelnaam voor digitale content waar copyright op rust, die op het internet illegaal te downloaden is. Op de websites waarop warez aangeboden wordt, kunnen (veelal gekraakte) programma's gedownload worden. Vaak zijn deze downloads voorzien van een crack of een illegale serial, waarmee het programma geïnstalleerd kan worden.
Onder warez verstaan we ook links naar sites die deze informatie aanbieden zoals Eweka, KaZaa, eDonkey, Emule, torrentsites e.d. Tevens accepteren we het ook niet als er kopieën van software wordt aangeboden (al dan niet tegen betaling) zoals bijv. navigatiesoftware en/of -mappen waar auteursrechten op van toepassing zijn.
Indien het duidelijk is dat het in het topic over warez gaat zal het desbetreffende topic gesloten worden en krijgt de poster een waarschuwing.
Mocht er vanuit de controlerende instantie (BREIN bijv.) toch een sanctie worden opgelegd aan Skodaforum ten gevolge van het posten van warez of links naar warez door een gebruiker, zullen de kosten daarvan verhaald worden op de desbetreffende gebruiker.
We verwijzen voor alle duidelijkheid ook naar de site van BREIN: http://www.anti-piracy.nl/piraterij/faq.asp




Ja, je linked niet direct naar sites, maar je maakt wel verwijzingen in je postings in dit topic met specifieke zoeknamen. Die heb ik dus ook weggehaald.
We willen niet het risico nemen om gezeur hierover te krijgen.
[/moderatorbreak]
 

MarcoO2

Forumguru
Als je een beetje je weg op het internet weet, of iemand kent die dat weet heb je in no-time een nieuwe columbus/rns510 dvd of welke navi cd dan ook, zelfs bij mij op het werk leent iedereen van elkaar de navi cd/dvd's op ff kopie te trekken :)

1 min rond zoeken levert al een hit op

Klopt... ik heb het alleen niet zo op diefstal.
 

octofreak

Actief lid
Inderdaad....erg triest....wat is trouwens op dit moment de laatste versie van de naviagatie DVD die je erbij moet kopen? is dat V3 of is er al een nieuwere? V3 is volgens mij namelijk van 2007. Moet je nagaan, stel dat dit de laatste versie, dan betaal je dus ook nog eens 250 euro voor een zwaar gedateerde versie ook....helemaal zonde van je geld. Kun je beter wachten tot de tot begin 2009 bijgewerkte versie verkrijgbaar is....de 2008 versie zeg maar....maar wanneer deze komt???????

Of anders alternatieve bronnen raadplegen...
 

breef

Lid
<knip>

:ot:Marco heeft natuurlijk gelijk dat het officieel onder diefstal valt maar persoonlijk vind ik het op navi gebied iets minder erg dan als je commercieel een gekraakte autocad gebruikt maar daar heeft natuurlijk iedereen een eigen mening over... er zijn ook veel mensen die een SD/cd/dvd vol mp3s gooien waar ze het origineel niet van bezitten, dan lopen de officiele kosten ook snel in de honderden/duizenden euro's :473:

[MODERATORBREAK]Zie mjin eerdere opmerking[/MODERATORBREAK]
 
Gelijk en niet gelijk

Mjah, blijft een beetje een in dubio kwestie in dit geval vind ik. Je koopt het apparaat inclusief de kaarten, maar vervolgens krijg je geen updates meer, waardoor je investering uiteindelijk gewoon een stuk minder waard word en na enkele jaren nutteloos omdat je data verouderd is.

Vaste navigatie systemen kosten je klauwen vol met geld, dat ze dan ook nog eens te karig zijn om je geen updates te geven zou naar mijn mening gewoon verboden moeten worden, zo slecht. :1884:

Dat ze het zo slecht regelen geeft je niet het recht, maar was het beter geregeld geweest, zouden minder mensen naar de illegale manier grijpen. Je kunt dat natuurlijk ook de andere kant op beredeneren, maar goed.:disc:

Ik erger me er persoonlijk heel erg veel aan. TomTom doet het niet voor niets zo goed zeg maar. Maar goed, ook ikzelf heb voor een columbus gekozen omdat geintergreerd, toch weer een stukje mooier is.
 

octofreak

Actief lid
Mjah, blijft een beetje een in dubio kwestie in dit geval vind ik. Je koopt het apparaat inclusief de kaarten, maar vervolgens krijg je geen updates meer, waardoor je investering uiteindelijk gewoon een stuk minder waard word en na enkele jaren nutteloos omdat je data verouderd is.

Vaste navigatie systemen kosten je klauwen vol met geld, dat ze dan ook nog eens te karig zijn om je geen updates te geven zou naar mijn mening gewoon verboden moeten worden, zo slecht. :1884:

Dat ze het zo slecht regelen geeft je niet het recht, maar was het beter geregeld geweest, zouden minder mensen naar de illegale manier grijpen. Je kunt dat natuurlijk ook de andere kant op beredeneren, maar goed.:disc:

Ik erger me er persoonlijk heel erg veel aan. TomTom doet het niet voor niets zo goed zeg maar. Maar goed, ook ikzelf heb voor een columbus gekozen omdat geintergreerd, toch weer een stukje mooier is.


Absoluut frustrerend. En vaak is het dan nog zo dat die updates juist zoveel geld kosten.
Kijk naar het fenomeen printers. Een printer koop je bijna voor niets, de inkt is pas de winst voor de fabrikanten.
 
Bovenaan Onderaan