Koplamp defect

wen

Nieuw lid
Beste Skodaliefhebbers,

Ik heb net een paal geraakt waarbij mijn linker koplamp cover (scherm) gebarst is.

Type skoda: SKODA Fabia III Hatchback (NJ3)

Even gegoogled en zie dat ik alleen een geheel nieuwe koplamp kan bestellen. Wat ook vrij prijzig is..

Ik heb nu maar een plastic zak in t gat gegooid.

Hebben jullie raad?

Hoor jullie graag en alvast bedankt :)
 

Bijlagen

  • 1111.png
    1111.png
    166,7 KB · Weergaven: 89
  • photo_2019-10-02_20-37-52.jpg
    photo_2019-10-02_20-37-52.jpg
    123,5 KB · Weergaven: 90

wen

Nieuw lid
Hoi Japan,

Bedankt voor je reactie.

Ja dat ga ik gelijk morgen doen, mag ik nog op de weg? In de avond lijkt mij niet verstandig.

PS. Eerst even een avatar kiezen :)
 

Japanese Power

Donateur
Avond is niet verstandig maar vocht erin ook niet. Bij daglicht zullen de dienders een oogje toeknijpen maar officieel mag het niet. Je lichtbundel is nu verstoord.
 

wen

Nieuw lid
Avond is niet verstandig maar vocht erin ook niet. Bij daglicht zullen de dienders een oogje toeknijpen maar officieel mag het niet. Je lichtbundel is nu verstoord.

Man man man... morgen gelijk even garage bellen. Vrees dat het een dure rekening word. Ook nog eens een preek van mijn vrouw gekregen.
 

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet waar je woont, maar je kunt ook ook kijken of je op de sloop een andere koplamp kunt vinden. Wel checken of daar ook dezelfde type lampen in zitten: als ik het instructieboekje bekijk, zijn er 3 verschillende types koplamp voor de Fabia III.

Voorbeeld van een geschikte donor voor een koplamp.
 
  • Leuk
Waarderingen: wen

Johnnyvr6

Forumguru
Lichtbeeld veranderd niet door het glas maar door de lens die erachter zit. Even netjes dicht plakken en een andere regelen. Zoals Corné al aangeeft op de sloop hoeft dit geen hele dure aangelegenheid te worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: wen

wen

Nieuw lid
Ik weet niet waar je woont, maar je kunt ook ook kijken of je op de sloop een andere koplamp kunt vinden. Wel checken of daar ook dezelfde type lampen in zitten: als ik het instructieboekje bekijk, zijn er 3 verschillende types koplamp voor de Fabia III.

Voorbeeld van een geschikt i8e donor voor een koplamp.

Ik woon in omgeving Breda.

Ik heb op internet gekeken, zijn inderdaad meerdere varianten. Heb nu even de instructieboek niet bij de hand. Maar zag dat het wel de duurste koplamp is.

Is dat zelf monteren te doen?
 

wen

Nieuw lid
Ik sta nu even de koplamp dicht te tapen met huishoudolie ivb met eventuele water/vocht schade. Zit meer schade aan dan dat ik dacht. Zucht.
 

wen

Nieuw lid
Bij dat wit omcirkelt, is het ingedeukt. Net buiten de koplamp gebied.
 

Bijlagen

  • IMG_20191002_234714__01.jpg
    IMG_20191002_234714__01.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 52

wen

Nieuw lid
https://wirer.sk/f3_led7_vymena/

Is wel een verhaal om een H7 lamp te vervangen maar hiervoor moest ook de hele unit er uit.
Dus krijg je een indruk wat je te wachten staat....

Maar vind toch knap dat als je een paaltje raakt alleen je lamp defect is en het plaatwerk niet !?

Bedankt voor t linkje, wordt er niet vrolijk van..

Ik ga zo de deur uit richting een garage.

Plaatwerk heeft enkel wat krassen en alleen de cover is beschadigt, vraag mij ook af hoe ik de manouvre heb uitgevoerd. Was donker en regende hard. Tevens ook een bekend terein. Oh man man man als ik er aan denk word ik zo boos op mijzelf.
 

EdK

Forumguru
Oh man man man als ik er aan denk word ik zo boos op mijzelf.
Tsja shit happends , en je kunt het niet meer terugdraaien !
En kwaad blijven , hoe begrijpelijk ook helpt uiteindelijk niets..... vaak reageer je het dan af op de verkeerde mensen..

Moet maar zo denken, liever een gat in die koplamp dan in jezelf....:pieker::jaja::pardon:
 

wen

Nieuw lid
Tsja shit happends , en je kunt het niet meer terugdraaien !
En kwaad blijven , hoe begrijpelijk ook helpt uiteindelijk niets..... vaak reageer je het dan af op de verkeerde mensen..

Moet maar zo denken, liever een gat in die koplamp dan in jezelf....:pieker::jaja::pardon:

Net terug van de garage, nieuwe unit kost 430 euro. Garage heeft nu een melding geplaatst bij een landelijke meldpunt voor sloop autos. Hopelijk krijg ik spoedig een reactie. Ik neem aan dat sloop onderdelen niet heel te duur aangeboden word toch?

430 omdat de skoda een nieuw model is, iets oudere modellen kost het 175.

Nou nu is iedereen ook op de hoogte mocht men zijn koplamp beschadigt heeft en wilt gaan vervangen.
 
Bovenaan Onderaan