SkodaJosh
Senior Member
Hallo,
Ik zit momenteel dicht tegen mijn 3e onderhoudsbeurt (80.000km op de teller) maar steeds ongeveer 10.000 km voor mijn onderhoud, zowel voor mijn eerste als tweede onderhoud gaat het oliepeil lampje branden. Bij visuele controle blijkt dan inderdaad dat het oliepeil net op op het minimum staat. Dus ik vul het steeds bij ongeveer 10.000km voor het onderhoud.
Ik vroeg dit bij het vorige onderhoud al in de garage en toen hebben ze gezegd dat het waarschijnlijk geen probleem was maar als het erger werd dat ik het toch maar moest laten weten.
Het is niet verergerd ofzo maar gewoon op hetzelfde punt gebleven.
Ik doe wel dagelijks een weg met gelijkvloerse kruisingen waar ik tot 3 of 4 keer toe naar 120km/h optrek.(6 tot 8keer per dag dus) Verhoogd dit misschien het olieverbruik tov het normaal?
Hebben meer mensen dit ondervonden bij een Diesel motor?
Ik zit momenteel dicht tegen mijn 3e onderhoudsbeurt (80.000km op de teller) maar steeds ongeveer 10.000 km voor mijn onderhoud, zowel voor mijn eerste als tweede onderhoud gaat het oliepeil lampje branden. Bij visuele controle blijkt dan inderdaad dat het oliepeil net op op het minimum staat. Dus ik vul het steeds bij ongeveer 10.000km voor het onderhoud.
Ik vroeg dit bij het vorige onderhoud al in de garage en toen hebben ze gezegd dat het waarschijnlijk geen probleem was maar als het erger werd dat ik het toch maar moest laten weten.
Het is niet verergerd ofzo maar gewoon op hetzelfde punt gebleven.
Ik doe wel dagelijks een weg met gelijkvloerse kruisingen waar ik tot 3 of 4 keer toe naar 120km/h optrek.(6 tot 8keer per dag dus) Verhoogd dit misschien het olieverbruik tov het normaal?
Hebben meer mensen dit ondervonden bij een Diesel motor?