ŠKODA SCALA

Ik heb er gisteren 1 zien rijden, een witte met bestickering “de nieuwe Skoda Scala’ er op. Had ook dynamische knipperlichten achter. Zag er wel ok uit zo op het eerste zicht. :jaja:
 

Japanese Power

Donateur
Reed vanmiddag een zwarte demo op de A20 voor me maar moet zeggen dat ik er niet echt warm van werd: eerste indruk in real life is een beetje een saaie muis.
 

zoldar

Nieuw lid
wauw ik snap Skoda niet meer.
Ik heb net met een Toyota Corolla Touring Sports gereden, active cruise, automaat et al standaart erop. Rijdt super relaxed en een stuk grotere bagageruimte, er past gewoon een koffer onder de vloer in! Staat voor 31K voor je deur. Kom met een scala duurder uit in de config.

En de Karoq. Had een 1.0 busines op het oog. VERDWENEN je kunt nu alleen een 1.5 DSG Style met navigatie bestellen (noemen ze nu busines line). adaptieve cruise erop? alleen verkrijgbaar in een 990 euro kostend pakket.

Alleen bij Mercedes/Audi/BMW halen zet dat soort geintjes uit.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, ik heb over zowel Scala als Focus nagedacht. Maar idd veel te duur. En nu heb ik een Polo GTI met weinig kilometers, een jaar oud en alle mogelijke toeters en bellen voor dat geld of nog minder. Voel me toch wel een beetje spekkoper ;)
 

De Stip

Forumguru
Vanmiddag de Scala in het echt bekeken bij de dealer. Die auto valt zeker niet tegen. Binnenruimte keurig voor elkaar en mooi in elkaar gezet.
Ik zag een leuke gimmick, de USB poorten zijn van een verlichte soort, die het tezamen met je overige dashboard verlichting doet.
In Gorinchem bij Skoda De Waal schijnt een rood "sport" exemplaar te staan en ik hoorde dat die er prima uitzag.

De achterzijde heeft iets weg van Volvo, zeker ook met de nieuwe SKODA aanduiding erop.
 

widojo

Actief lid
Of een FORD Focus Station Automaat...ongeveer dezelfde prijs..

Inderdaad zelfde prijs maar best een verschil op de achterbank. De Corolla is niet echt gemaakt voor (Nederlandse) volwassenen of grote kinderen. Best zonde, voor de rest een mooie auto.
Van de week eens kijken en passen of de Scala een opvolger kan worden. Of toch nog even doorrijden en wachten op de nieuwe Octavia.....
 

Okki

Donateur
Ja, wij met zijn 3-en (2.02 mtr, 1.82 mtr en 1.81 mtr) hebben, mede gezien het budget, ook altijd een beperkte keuze voor een auto. Moet ook nog een grote kofferbak hebben gezien vakantie en vervoeren van grote muziek instrumenten.

Wat dat betreft zou ik graag een Scala hebben, maar het "gat" naar de (huidige) Octavia vindt ik te klein...maar die zal met de nieuwe Octavia ongetwijfeld weer groter worden....
 

zoldar

Nieuw lid
ik heb 2 kleine kids dus de achterbank is ruim zat in de Corolla en de Scala. De scala is zeker qua been en hoofdruimte lekker ruim.
Voorin is de scala wel duidelijk smaller dan de corolla, dat merk je aan je ellebogen bij de deur en middenarmsteun. Hier zit je voorin de Corolla als een vorst. De stoelen zijn in beide auto's dik in orde.

Maar ik heb ook 2 honden en wil het leifts niet met een thule op het dak naar spanje. De Corolla heeft onder de vloer genoeg ruite voor 1 trolley koffer (giga grote reservewieluitsparing) en dan nog 2 kostuumtassen waar je net zo veel in kwijt kunt als in een kleine handbagage.
En kun je achter de achterbank in een handige opbergvakken nog 2 flesse cava kwijt. ook leuk. heb je nog niets van de baggageruimte gebruikt. Honden erin klaar.
Ik kan dat alleen in een Kodiaq of 5008 ook, 2 kleine kids, 2 honden, geen thule.

Als Skoda weer wat normaler gaat doen met de Karoq ga ik weer kijken bij Skoda. Nu alleen een Style DSG businel line te krijgen terwijl niets maar dan ook niets mis was met een ambition.
 

zoldar

Nieuw lid
Jan dit jaar: karoq 1.0 dsg ambition business 32k euro

Nu voor een karoq met automaat: karoq 1.5 dsg business (eigenlijk style met navi). Voor......36,4k euro

Komt nog het volgende bij. Wil je adaptive cruise? 290 euri in de ambition
In de 1.5 990 euri, want nu in een pakket.

In 3 maanden is een karoq met automaat en cruise ruim 5k duurder geworden.

Ik rij nu mercedes en dacht dat dit soort grappen alleen bij de premium merken normaal was.

Vind de karoq en scala fijne wagens hoor, maar waar voorbjr geld is een beetje zoek aan het raken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, als je echt wat wil, is de keuze uiterst beperkt tegenwoordig. Tijdje over de Scala gedacht. Wil je met DSG, dan zit je meteen vast aan de 1.5 in de duurste uitvoering en kom je ruim boven de €30 000. Daarom ben ik naar wat anders op zoek gegaan. En gevonden.
 

Okki

Donateur
Het is meer: maar(?) 30 k voor een automaat.... beetje automaat nieuw kost (veel) meer....

Maar...het blijft een bak geld....dat ben ik met je eens....
 

leon-cupra

Forumguru
Pfff 30 k voor een 1.0 :(
En dan nog okkazie :sterretjes:
Maja t gaat er hier ook niet op verbeteren ze. Je moet maar eens een gewone 03 FL samenstellen. Onder de 25k heb je ook niets meer. Een RS gaat tweedehands ook al 35-38k ... dus tja ...
Denk dat de tweedehandse markt de komende jaren in BE gouden jaren gaat kennen voor de particuliere markt.
 
Bovenaan Onderaan