Oops vermogen weg

Eric B

Lid
130.000 op de teller wilde snelweg op. Vermogen weg en gloeispiraal gaat knipperen.

Via torque testje gedaan en zie ook de EGR voorbij komen.

Staat motormanagement storing in boekje en dan blijkbaar op noodloop.

Na 10 min weer gestart en komt weer terug.

Is dit de EGR?
 

Wouter1

Forumguru
Ik zou de auto uit laten lezen door een vag-specialist of dealer. Dan hoef je niet te raden...
 

GJ M

Forumguru
Onlangs ook gehad. Bleek een steenmarter een (vacuuum?)slang naar de meter voor de turbo deels te hebben genuttigd. Al onder de motorkap gekeken?
 

Wouter1

Forumguru
Het kan van alles zijn. Bijvoorbeeld: Kapotte sensor, lekke turbo slang, kapotte verstuiver, kapotte turbo, defecte EGR koeler. Defecte EGR klep... Het is onmogelijk om vanaf afstand de precieze oorzaak vast te stellen...
 

Eric B

Lid
Net garage gesproken. Turbo is stuk. Schoepen staan vast.
Mijnheer VAG vraagt echts 1800 euro voor vervanging!!!!@
 

Wouter1

Forumguru
Dat is balen... 1800€... Dat zou toch goedkoper moeten kunnen lijkt me. Of is dit inclusief stage 3 tuning?;)
Al heb ik geen ervaring met een turbo wissel. Maar ik zou bij een aantal revisie bedrijven wat offertes opvragen.
 

Danno

Lid
Net garage gesproken. Turbo is stuk. Schoepen staan vast.
Mijnheer VAG vraagt echts 1800 euro voor vervanging!!!!@
Jb autoservice in Dieverbrug vraagt zeker minder!!!! Was ooit voor me 1.9tdi 1000 euro kwijt voor de türbo.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
 

Danno

Lid
Van Beverwijk naar Dieverbrug is een aardig eind om te overbruggen met een kapotte turbo (of een gehuurde auto-ambulance).
Heb je geen anwb? Aflaten slepen naar Dieverbrug. En anders een vag specialist in noord Holland zoeken.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
 

Eric B

Lid
Ben al verder aan het zoeken geweest en heb een garage gevonden die het voor 1200 doet inclusief beurt en EGR aftoppen.
 
Laat ook nakijken waarom hij vast gelopen is; er kán wat mis zijn met de olieaanvoer. Ook het gebruik van start stop is funest voor een turbo (zit dat op een F2..?) omdat de turbo bij stilstand nog draait maar de oliedruk weg is.

Zou hem laten reviseren; dat is veelal goedkoper dan er klakkeloos een nieuwe op zetten.

Succes ;)
 
Bovenaan Onderaan