Na 8 jaar Octavia... een VW Tiguan besteld... sorry!

Wittekiel

Nieuw lid
Ik zat ook te twijfelen maar heb op dezelfde dag Tiguan R-line met 19inch gereden en Karoq met 19inch. Keuze was snel gemaakt, Karoq. Als ik voor de looks zou gaan dan was het zeker Tiguan R-line met 19inch!

Wat heeft voor jou uiteindelijk de doorslag gegeven? Interieurlook, comfort, de afwerking, de motor, het kostenplaatje??????
 
Laatst bewerkt door een moderator:

dvdlely

Forumguru
Recent weekend (26/01/2019) hebben we de bestelbon ondertekend voor een Tiguan Allspace Platinum R-line int/ext TSI 2.0 4Motion DSG 190pk pyrit zilver modeljaar 2019.
Leveringstermijn met de nodige dekkingen (incl de overnameprijs van onze huidige wagen) is uiterlijk 31/10/2019.
Een week voordien was de uiterlijke leveringstermijn 31/08/2019 met de nodige dekkingen.
Met alle plezier nemen wij 31/10/2019 in acht.

Gefeliciteerd met de aanschaf! Dat worden lange maanden. Mooie keus ook qua uitvoering.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

AMBIO2

Actief lid
Zijn belachelijke lange levertermijnen. Zelf zou ik er niet zolang op willen wachten. Zou uberhaupt ook niet meer nieuw kopen. Eentje met de kop af. Money in the pocket en onmiddellijk rijden.
Lease is uiteraard ander verhaal maar hier hebben we nog 1 privé wagen.

Hier ook, aantal nieuwe auto's gekocht maar lol is er aardig af.
Sinds januari één met de kop eraf, net zo mooi, scheelt echt serieus geld en binnen twee weken rijden!:)
 

leon-cupra

Forumguru
Hier ook, aantal nieuwe auto's gekocht maar lol is er aardig af.
Sinds januari één met de kop eraf, net zo mooi, scheelt echt serieus geld en binnen twee weken rijden!:)
Ook altijd "fan" geweest van nieuwe wagens. Heb thuis nooit anders geweten. Mijn vader kocht in zijn "glorietijd" elk jaar een nieuwe wagen (het ene jaar voor zichzelf, het andere jaar voor mijn moeder). Dus mijn eerste wagens waren ook nieuw ... tot er een vrouw, huis, kinderen en veel rekeningen kwamen. Begin je wel eens te rekenen. Mijn Superb, 1 jaar ingeschreven wagen door de garage, 10.000euro voordeel. Mijn RS gekocht toen hij 4mnd oud was, 4000euro voordeel, mijn huidige MX5 1jaar oud en 7000euro "voordeel"(en dat is dan tov BE prijzen). En ook, ik wissel te graag. :D
 

dvdlely

Forumguru
Tsja. Als ik een keus had, had ik het ook gedaan. Maar het is idd lease, dus moet ik blijven wachten. Alternatieven zijn er ook niet op het gebied van 1800kg trekkracht, want alles is veel duurder geworden dit jaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

Deke

Nieuw lid
Helaas gruwelijke vertraging ivm overhitting van de motor bij 1800kg trekkracht. Onduidelijk wanneer hij geproduceerd zal gaan worden. Wacht nu al bijna 10 maanden op mn auto.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk


Kan je uit de droom helpen. Ik heb ook een Tiguan besteld na 4 jaar Skoda. Zelfde versie, maar ga hem annuleren . Trekgewicht wordt max 1300kg door problemen met de DSG. Stelletje prutsers bij VW. Ook totaal geen communicatie
 

dvdlely

Forumguru
Kan je uit de droom helpen. Ik heb ook een Tiguan besteld na 4 jaar Skoda. Zelfde versie, maar ga hem annuleren . Trekgewicht wordt max 1300kg door problemen met de DSG. Stelletje prutsers bij VW. Ook totaal geen communicatie
1300KG is tijdelijke oplossing voor de kopers die geen trekhaak willen of niet veel nodig hebben (zoals fietsendrager o.i.d.). Dat zorgt ervoor dat de productie door blijft lopen, anders stagneerd het proces teveel. Er is een oplossing onderweg, geduld is nu een zware beproeving, maar zal worden beloond. Maargoed, ik ga ook nog even naar de Volvo V60 T5 kijken, als backup plan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

Deke

Nieuw lid
1300KG is tijdelijke oplossing voor de kopers die geen trekhaak willen of niet veel nodig hebben (zoals fietsendrager o.i.d.). Dat zorgt ervoor dat de productie door blijft lopen, anders stagneerd het proces teveel. Er is een oplossing onderweg, geduld is nu een zware beproeving, maar zal worden beloond. Maargoed, ik ga ook nog even naar de Volvo V60 T5 kijken, als backup plan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ik heb het van een bron bij VW zelf. 1800kg gaat het echt niet worden. Werd mij aangeraden de order te ontbinden.
 

dvdlely

Forumguru
Ik heb het van een bron bij VW zelf. 1800kg gaat het echt niet worden. Werd mij aangeraden de order te ontbinden.
Ik wacht het nog even af. Als de Ateca 1600KG kan en de Kodiaq 1800KG met beide dezelfde motor en DSG, moet het de Tiguan ook lukken. Hoe dan ook blijft het een k*t situatie. Succes in ieder geval met het vinden van een alternatief.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

MacRembrandt

Forumguru
Was weer even mijn toekomstige Allspace aan het configureren, en het staat nu ook in de configurator:
Trekgewicht Tiguan Allspace.JPG

De Kodiaq staat met dezelfde motor en DSG op 1800kg. De Tarracco is met 1.5TSi (nog) niet met DSG te configureren.
Raarrrrrrr.
 

Bakkertje

Forumguru
Geldt dat teekgewicht voor alle vw’s met 1.5 en dsg?
Oftewel wordt het maximale trekgewicht van mijn Touran ook 1300 kg?
 

CDK

Forumguru
De Kodiaq staat met dezelfde motor en DSG op 1800kg. De Tarracco is met 1.5TSi (nog) niet met DSG te configureren.
Raarrrrrrr.
Er is geen pijl op te trekken, de Kodiaq RS 2.0 diesel biturbo met 240pk mag ook maar 1750kg trekken en mijn 2.0 benzine met 180 ezels mag 2200kg trekken. Komt allemaal door de WLTP testmethode. In Duitsland is tegen betaling het max trekgewicht te verhogen.
 

dvdlely

Forumguru
Jep. Alles is teruggeschroefd naar 1300KG. Ook de Karoq heeft nu 1200KG staan.
Ik heb er nu 1 uit voorraad die nog wel 1800 mag trekken. Blijft discutabel of dat dan ook echt kan... maargoed. Heeft inderdaad met andere afstellingen en uitstoot te maken omtrent WLTP
 

Canon-Eye

Forumguru
Mijn Leon 1.0 TSI 115pk dsg7 mag 1100kg trekken, maar nieuwere versies met dezelfde configuratie staan op 1000kg.
En dat mocht m'n Fabia 1.2 TDI Greenline met z'n 75 pekaatjes ook al...
 

Bakkertje

Forumguru
Net even op Volkswagen.nl gekeken de touran met 1.5 en dsg staat nog op 1500 kg. De tiguan allspace inderdaad op 1300??

Zou het komen door het ontbreken van de 4wd mogelijkheid van de touran?
 

MacRembrandt

Forumguru
Hoop wel dat dit snel opgelost wordt.
Enige auto die ik nog kan kiezen met 7 zitplaatsen kan, nee mág nu mijn caravan niet meer trekken.
 

dvdlely

Forumguru
Wat houdt je vast aan Skoda-VW-Seat. Als je er echt niet mee uitkomt @MacRembrandt is er toch nog genoeg keuze elders.

Ik weet het, ik speel met vuur...
Valt vies tegen hoor. Zijn nog maar weinig auto's die tussen de 1600 en 1800 kg mogen trekken. Zonder diesel en zonder dikke motoren. En dan in die prijsklasse uiteraard. Of je gaat naar kwalitatief mindere alternatieven. Het gros zit nu onder de 1500kg
 

MacRembrandt

Forumguru
Wat houdt je vast aan Skoda-VW-Seat. Als je er echt niet mee uitkomt @MacRembrandt is er toch nog genoeg keuze elders.

Ik weet het, ik speel met vuur...

Heeft met de lease-regeling te maken.
Privé(-lease) geeft wat meer mogelijkheden (Touran, Kodiaq, 218 GranTourer), maar lease is minder risico voor mezelf. Echter ook minder keus (lees: 1 keus).
Ik heb minimaal 1500kg trekgewicht nodig.

Heb nog een paar maanden voor ik een keus moet maken. Auto moet tot november.
 

dvdlely

Forumguru
day-exterior-27_knp.jpg

Mag je zoiets leasen?
Plaatje is kapot
 
Bovenaan Onderaan