Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Hefo

Nieuw lid
@Sander90
Is er al iets bekend over de rede van vertraging.
Is het inderdaad het digitaal dashboard?

Ik hoor het, als wachtende op een bestelling, graag.


Deze week contact gehad met de dealer. In het systeem van de dealer staat voor mijn auto nog steeds week 8 als productieweek. Bij Pon was nog geen productieweek bekend ?!?
De dealer heeft wel geïnformeerd bij Pon en kreeg het volgende antwoord:

" Dit komt puur vanwege de restrictive motorisering van de 1.5 TSI. Daar komt nog bovenop dat bepaalde optie combinaties in bepaalde weken niet worden gedaan. Ik kan het helaas niet mooier maken dan het is, maar dat is de reden waarom het zo lang heeft moet duren."

Dus, een 1.5 in combi met een paar opties kan maken dat de levertijd van 4 maanden opeens naar meer dan 8 maanden gaat. Beetje frustrerend is het wel :-)
 

skodaboy57

Nieuw lid
Vandaag mailtje gekregen om 14h12 dat wagen juist van truck is gerold ( O3C 1.5 tsi DSG Style ) na meer dan 7 (!!!) maanden w8ten in België.Ga wagen halen begin februari
 

octavia2019

Nieuw lid
Ik ben nieuw hier. Stap over van Auris TS Hybrid op Octavia Combi 1.0 DSG Style Business (zie beschrijving onderaan).
Vorige week besteld.
Volgens dealer productie in week 10 en levering week 14/15.
 
Laatst bewerkt:

Smeeuwis

Donateur
Zo, bevestiging gekregen dat productieweek 5 is gehaald voor mijn Octavia. Dus wellicht inmiddels onderweg naar Nederland (wellicht samen met de Octavia van Smeeuwis :D)

Ze staan samen op de trein naar Pon...

Inderdaad, die van mij is ook gebouwd en onderweg!
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik ben nieuw hier. Stap over van Auris TS Hybrid op Octavia Combi 1.0 DSG Style Business (zie beschrijving onderaan).
Vorige week besteld.
Volgens dealer productie in week 10 en levering week 14/15.

Dat is wel heel erg snel! Maar prima toch, hoe sneller hoe beter :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: lsp

Phoenix2149

Senior Member
Ik ben nieuw hier. Stap over van Auris TS Hybrid op Octavia Combi 1.0 DSG Style Business (zie beschrijving onderaan).
Vorige week besteld.
Volgens dealer productie in week 10 en levering week 14/15.
Welkom Octavia2019.

Kom ook van ze Auris af. Een advies wat ik je kan geven: pas ASAP je gasrespons aan. Ik verlangde enorm terug naar de Auris totdat dit was aangepast.
 

octavia2019

Nieuw lid
Beste Phoenix2149,
Wat bedoel je precies met gasrespons aanpassen?
Ik heb proefgereden in de 1.0 TSI met DSG die ik ga krijgen en ik vond hem juist verrassend goed trekken en op het gas reageren.
In ieder geval niet trager dan mijn Auris TS 1.8 Hybrid.
Maar jij hebt dit blijkbaar anders ervaren?
Heb jij die gasrespons van de Octavia laten aanpassen dan?
 

jongerik

Actief lid
Omdat ik even benieuwd ben naar een verwachte leverdatum van octavia's besteld in december 2018.....

Wat hebben jullie nu vernomen vanuit de dealer @Isla Nublar @Arjan6891 @Frozen @dhe019 ?

Mijn 1.5 handbak staat nog gepland in week 19...... 20 weken levertijd (incl. Kerst)

Afgelopen zaterdag even bij dealer geweest om voor een nieuwe O3 te orienteren.
Ook even gevraagd naar levertijden door alle meldingen alhier.

Antwoord:
Probleem zit in de 1.5 TSI.
1.0 was bouw week 9
1.5 was bouw week 22
Voor de rest waren er geen beperkingen in het systeem vermeld
Verder hebben ze grote problemen om van de ingekochte en ingeplande TDI blokken af te komen.
 

Frozen

Nieuw lid
Omdat ik even benieuwd ben naar een verwachte leverdatum van octavia's besteld in december 2018.....

Wat hebben jullie nu vernomen vanuit de dealer @Isla Nublar @Arjan6891 @Frozen @dhe019 ?

Mijn 1.5 handbak staat nog gepland in week 19...... 20 weken levertijd (incl. Kerst)


De geplande leverdatum staat bij mij nog altijd op week 15. Maar ik weet niet of de leasemaatschappij (leaseplan) dat een beetje actief update...
 
Bovenaan Onderaan