Welke optie's zeker te nemen

Beste forum leden,
Van de firma mag ik volgende maand een nieuwe wagen bestellen.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat de keuze zal worden...
Graag had ik de superb sportline gehad, maar dan is de ruimte voor extra opties redelijk klein...
Dus welke opties MOET ik nemen bij een superb?
Het zal dan zowiezo de style uitvoering worden, met de 2.0TDI gekoppeld aan de DSG.
Alle info is zeker welkom!
Zelf wil ik zeker al
-Lederen bekleding
-Adaptive cruise control
-lane assist
-elektrische zetels met geheugenfunctie
-variabele laadvloer (handig om eens te overnachten in de auto)

Is de optie Canton een goeie investering, of is het standaard geluid ruim voldoende?
En de optie digital instrument panel, heeft deze zoveel meerwaarde ? had al eens op youtube gezocht maar je vind geen deftig filmpje van elke fuctie eens getoond?
Nog optie die zeker moeten worden aangevinkt ?
 
Ik heb het digitaal instrumentenpaneel bij de dealer kunnen zien en heb deze zelf aangevinkt. In mijn voormalige Peugeot 5008 vond ik het een waardevolle aanvulling. Je vraagt je af waarom dit niet eerder is bedacht....

Als je zoekt op "Digitale dashboard" in de titel vind je op dit forum meer informatie.

Ik heb zelf ook nog gekozen voor voorruit verwarming. Die raad ik ook aan vanuit mijn ervaring bij Ford. Met name het opnieuw aanvriezen van een schoongemaakte ruit is erg prettig en veilig.

Tenslotte wen je snel aan verkeersbordherkenning. Heel handig. Ik mis het nog dagelijks in mijn huidige voorloopauto. Deze raad ik je ook aan.

Succes met kiezen!
 
Denk even na over de DSG. Icm met lane assist krijg je dan Traffic Jam Assist (makkelijk file rijden).
Canton? Ligt er aan of je een audiofiel bent. Ik heb het nu wel op mijn style business (omdat het er vorig jaar standaard bij zat) maar ik denk niet dat ik het echt gemist had (luister meestal toch naar BNR nieuws)
Lane Assist kan ook voor minder geld door mensen als Antera geprogrammeerd worden (als je tenminste de camera hebt) Die krijg je bijvoorbeeld bij Traffic Assist (kost minder dan Lane Assist)
Trekhaak nodig? (de wegklapbare is wel heel mooi weggewerkt af fabriek)
Stuurwiel verwarming. Heb ik nu genomen uit gekkigheid maar voelt toch wel erg lekker.
Donkere ramen achter (=sunset) ; Heb ik nu wel maar ik vind het relatief weinig verduisteren. Zou ik nu niet meer een twee drie nemen. Zie echter dat het in het business pakket zit met 18 inch velgen en leer dus dan dit pakket nemen.
Hill hold control is heel comfortabel, vooral met DSG. Bij elk stoplicht gaat de auto ook op Hill Hold en kan je de rem dus loslaten. Gaat er vanaf als je een beetje gas geeft.

Succes met je bestelling
 

superbia

Forumguru
Opties waar ik tevreden over ben:
-dcc, anders deint de auto teveel naar mijn smaak.
-canton geluidssysteeem, ik heb geen idee hoe goed/slecht de normale installatie is, maar het canton systeem is echt heel fijn.
-achteruitrijcamera, ik weet niet of dat standaard is op de style, maar ik heber dagelijks plezier van.
-android auto icm waze is ook fenomenaal, maar dat krijg je wel standaard dacht ik.
- ik heb zelf stoffen bekleding, leder is voor mij geen must. Ook met 2 meidenvan inmiddels 6 en 4 geen blijvende beschadigingen. (Leer is wel mooi)
- mijn volgende auto wordt naar alle waarschijnlijkheid ook een automaat, nu een paar keer met dsg gereden dat is erg fijn.
-2.0TDI is een fijne motor, maar ik ga zelf voor de 1.5tsi. Soepele motoren veel voordeliger. (En ik mocht eerder ook niet anders van mijn werkgever) laat weer watruimtevoor opties.

Succes met configureren!
 

CharlesTucker

Forumguru
Op grond van m'n recente ervaringen sluit ik me bij @Šonnige oorden aan, voorruitverwarming is ideaal, bij dat beetje vorst zoals we nu hebben gehad hoef je alleen de zijruiten nog te krabben, en geen last meer van opnieuw aanvriezen of condens. Ik zou bijn zeggen dat het verplicht zou moeten zijn op nieuwe auto's :)

De rest is wat mij betreft persoonlijke smaak, een paar overwegingen:
  • digitale dashboard, vooral mooi, maar je mist wat mij betreft niks essentieels zonder. Qua navigatie vind ik de pijltjes en rijbaanaanwijzingen in de maxidot eigenlijk wel lekker simpel, en daarmee rustgevend.
  • Canton, klinkt gewoon erg goed, maar ik was ook tevreden over m'n vorige Octavia zonder.
  • Sunset, wat @killerbee1958 zegt, het verduistert niet heel erg, maar ik vind het zelf gewoon mooi (en het vermindert de inkijk aanmerkelijk, maar of dat een voor- of nadeel is weet ik eigenlijk niet.
  • Verkeersbordendetectie, zou mooi zijn als het 98% betrouwbaarheid zou halen, ik heb zelf de ervaring niet, maar op grond van wat ik hier lees haalt het systeem dat bij lange na niet, dus ik hoef ik het niet.
  • Stoelverwarming, tot m'n eigen verbazing eigenlijk best wel lekker.
  • Achteruitrij camera, niet nodig, maar soms best handig. Ik merk dat ik wat strakker langs de stoeprand parkeer met.
 

superbia

Forumguru
  • Stoelverwarming, tot m'n eigen verbazing eigenlijk best wel lekker.
  • Achteruitrij camera, niet nodig, maar soms best handig. Ik merk dat ik wat strakker langs de stoeprand parkeer met.
Stoelverwarming +1, hoe kan ik die vergeten! Zelfs zomers aangehad met een zere rug!

De camera is vooral in krappe stadsgarages echt geweldig. Je jast hem zo tussen het beton. ik zweer er bij, maar dat is na 2 auto's wellicht ook gewenning. :jaja:
 
bedankt voor de reacties,
TSI kan ik zowiezo liet , leasemaatschapij voorwaarde is een diesel
DSG is optie nummer 1
En inderdaad in het business pack en pack + zit al heel veel als lane assist, stoelverwarming, achterruitrijcamera,...
Leder is op een style echt wel een must, ik heb een golden retriever die in de koffer zit... met de ruitjes open vliegt dat overal en uit een stoffen bekleding mag je met een pincet beginnen uitprutsen.
DCC had ik niet aan gedacht (op een RS diesel, wat ook mss een optie is, zou ik deze wel overwegen (maar wacht nog wat reacties af in het octavia topic))

Maar dan zal het beginnen keuzes maken zijn welke opties ik nog bij neem
-digitale dash
-trekhaak (anders laat ik een vaste steken op mijn vrouw haar superb II)
-Modus/vega velgen
-canton
-...
Maar voor alles zal er geen ruimte zijn (mss in een octavia style wel dan ? :arghh:)

Die digitale dash, als je waze via android auto op de columbus linkt, krijg je deze ook te zien dan op je dash ?
Ik ga in de loop van volgende week wat offertes ophalen en indienen in de leasefirma en zien hoever ik kom met het budget :D
 

TDI_DSG

Senior Member
DCC dat is echt een must. Anders deint de auto veel te veel. Hier op het forum zijn diverse mensen die erover 'klagen'
Zelf heb ik ook DCC op mijn sportline, ik dacht dan kan ik mooi wisselen maar wat blijkt? Ik heb hem altijd op de sport stand staan anders vind ik de auto teveel deinen.
 
voor de geintresseerde deze opties komen er zowiezo in
Pack Style Premium II :
- Elektrische bediening passagierszetel vooraan aan de binnenkant van de rugleuning van de zetel
- Elektrisch verstelbare lendensteun zetels vooraan
- Zijdelingse airbags voor- en achteraan, met hoofdairbag - Zetelbekleding - Leder Style
- Elektrisch verstelbare zetels vooraan met geheugenfunctie voor de bestuurderszetel
- Zonder opberglades onder de zetels vooraan

Pack Safety :
- FRONT ASSIST met City ANB - voor ACC met radar middelgroot bereik
- ACC (Adaptive Cruise Control) - met follow to stop - met Speed Limiter
- Multifunctionele camera en/of afstandssensor (systeem ter ondersteuning van de bestuurder)
- Met verkeersbordenherkenning
- AUTO LIGHT ASSIST - dynamische grootlichtassistent
- DRIVER ALERT - vermoeidheidsherkenning
- LANE ASSIST (rijstrookhulp) en BLIND SPOT DETECT (dode hoek-assistant)

Pack Style GPS :
- Geïntegreerde kaarten (Europa)
- Boordcomputer met MAXI DOT- kleurenscherm
- Middenconsole met afsluitbaar opbergvak met bekerhouder en PhoneBox - Infotainment navigatiesysteem COLUMBUS
- SKODA CONNECT - Care Connect + Infotainment Online
- Radio High
- Rokersuitvoering - mobiele asbak
- Spraakbediening
- DAB tuner - digitale radio-ontvangst
- Comforttelefonie (Bluetooth) met WLAN (Wi-Fi), LTE, rSAP, Phonebox en Wireless Charging - Vloertapijten

Pack Style Comfort :
- 230 V stopcontact (Max. 150W) + 2x USB achteraan - Verwarmbare ruitensproeiers vooraan
- PARK ASSIST met Parking Distance Control voor- en achteraan met Manoeuvre Assist
- 2x USB vooraan
- Multifunctionele camera en/of afstandssensor (systeem ter ondersteuning van de bestuurder) - REAR VIEW CAMERA MID - Achteruitrijcamera
- AUTO LIGHT ASSIST - dynamische grootlichtassistent
- Centrale armsteun vooraan JUMBO BOX met 2 USB aansluitingen achteraan
- Verwarmde zetels voor- en achteraan, individueel regelbaar
- SUNSET - Donkergetinte ruiten achteraan
- Rolgordijnen voor de zijdelingse ruiten achteraan (manueel)
- Verwarmde voorruit

en dan de standaard dingen natuurlijk
 

B.Stuurder

Forumguru
Is dit in België, want in Nederland heb je de Sportline Business en daar kun je vrijwel geen opties meer op kiezen omdat alles er al in zit. Nog voor € 2500 opties en een panorama dak voor €1200 en dan ben je er. Alleen jammer dat er geen grotere motor in te krijgen is dan een 1.5 TSI...
 

superbia

Forumguru
De passat is sowieso de duurdere optie, voor een vergelijkbare uitvoering betaal je zo 3 a 4k extra.
 

BramBam

Forumguru
En de Superb rijdt beter dan de Passat ;). Heb 2 weken geleden, 3 dagen lang in een zo goed als nieuwe Passet mogen rijden. Was toch een kleine tegenvaller moet ik zeggen.
 

superbia

Forumguru
Mwah dat niet perse, zonder dcc bevalt het rijgedrag van de superb me minder dan de passat. Qua looks en value for money 2 strikes voor de Superb though :jaja:
 

Antera

Donateur
Ik zou indien mogelijk alleen voor verkeersbordherkenning gaan indien mogelijk dan zijn de andere zaken zoals lane assist, traffic jam assist en grootlicht assist naderhand te activeren :-). mits ze geen aanpassingen doen bij Skoda :-)
 
Laatst bewerkt:
De passat is sowieso de duurdere optie, voor een vergelijkbare uitvoering betaal je zo 3 a 4k extra.

De vraag is of hij wel vergelijkbaar is. Een “vergelijkbare” Audi is nog duurder met dezelfde opties maar echt wel de betere auto.

Betere geluidsisolatie, stoelen en wegligging staat niet op de optielijst en die liggen bij de Passat op een hoger niveau, en daar betaal je voor.
 
Omdat rood staan ook niet leuk is :D
budget is inderdaad niet eindeloos :thumbsdown:
De passat is sowieso de duurdere optie, voor een vergelijkbare uitvoering betaal je zo 3 a 4k extra.
passat heb ik ook offerte's voor , maar ik moet dan naar de 1.6 Tdi gaan kijken (en weet niet of 120pk voldoende is voor die auto ... Die 3-4 k extra voel je zo niet in het budget want de herverkoopwaarde ligt hoger volgens de maatschappij dus daar kunnen we meer uitgeven dan bij skoda
Ik zou indien mogelijk alleen voor verkeersbordherkenning gaan indien mogelijk dan zijn de andere zaken zoals lane assist, traffic jam assist en grootlicht assist naderhand te activeren :-)
is dit dan gewoon in vds activeren ?
 
Bovenaan Onderaan