-

CDK

Forumguru
Bij een auto die een paardentrailer moet trekken had ik zeker de 2.0 TSI i.c.m. 4x4 genomen, als bonus krijg je daar namelijk een veel betere versnellingsbak bij. Verder een erg mooie configuratie :thumbsup:
 

CDK

Forumguru
Er is geen 2.0 TSI met 4x4, maar als die weer komt wil ik kijken of ik de bestelling aan kan passen. Ik moet toch echt iets hebben na september ;)

Nog steeds niet configureerbaar? Dacht dat de WLTP ellende ondertussen wel voorbij was :pieker:
 

Daydreamke

Actief lid
De Kodiaq staat bij de dealer en ziet er uit als op de afbeelding hierboven :) Behalve de kentekenplaat natuurlijk, die zit er nog niet op.

13 februari besteld door de leasemaatschappij en geleverd conform de toen afgegeven planning. Het kan dus wel :jaja:

Nog 2800 kilometer en dan is de huidige aan het eind van het contract. Nog een maandje wachten.
Heeft u uw wagen reeds? De onze wordt deze wagen geleverd, idem specs. Hoe bevalt het trekken van de trailer? Wij gaan ook soms een paardentrailer van 1.5 paard trekken van MTM 1300kg. Groeten
 

EdK

Forumguru
Ach licht is licht.....en teveel licht daar lijd maar af als je die smerige schoenen ziet...:pardon::pieker:
 

Renkie

Forumguru
Hoe heb je precies het start/stop systeem uitgezet?

En wat vind je vervelend aan de parkeerrem? Ik vond het eerst onzin, maar het feit dat deze automatisch eraf gaat bij wegrijden is toch wel erg handig en zorgt er voor dat ik deze vaker gebruik dan de "normale" handrem bij mijn andere auto.
Dat wegrijden gaat zelfs heuvel op met aanhanger goed.
 

Duijzer

Donateur
Ik lees toch wel bijzondere dingen over het Kessy systeem in de Kodiaq. Als ik bij mijn O3 ook maar 2 meter uit de buurt van de auto ben geeft ie onmiddellijk de melding 'Sleutel niet herkend'. Als het me dus zou overkomen om weg te rijden zonder sleutel, krijg ik een melding voor ik de oprit af ben...
En dan de melding om de sleutel in het bedoelde vakje te leggen. Ik leg hem nooit los in de auto. Altijd gewoon in m'n broekzak. Nog nooit een melding gehad dat ie hem niet zag.

Je ervaring met parkeersensoren kan ik onderschrijven. Ze zijn heel gevoelig. Zeker als je je stuur uitdraait en hij rondom de auto gaat 'kijken'. Zo'n beetje alles wat hoger is dan een muntstuk piept ie voor, en het risico is dat je dus inderdaad niet meer op de piepjes let omdat ie altijd piept. Bij mij piept de linker sensor achter altijd als ik achteruit rijdt na een snelle rit. Ik denk dat ie dan hete uitlaatgassen als obstakel ziet, maar op een gegeven moment let je er niet meer op. Tot er een keer wél een fiets op de oprit ligt of zo......
 

Duijzer

Donateur
Geen melding is wel bijzonder, dat zou hij volgens mij wel moeten doen.
En op 10 meter van de sleutel kunnen starten... dan staat ie heel ruim afgesteld. Dat wil zeggen dat bijvoorbeeld, als jij staat te tanken en af gaat rekenen, ik in de auto kan stappen en weg kan rijden.....Of zoals ik als ik aan huis werk, op een paar meter afstand van de auto, iedereen hem kan starten.
Zou dat in te stellen zijn? VCDS of zo?
 

Canon-Eye

Forumguru
Het grootste probleem dat ik met de parkeerrem heb is dat die aanspringt wanneer je de deur open doet. Ik rij regelmatig bochten achteruit met aanhanger en ik kan veel beter inschatten waar de aanhanger naar toe gaat mer deur open en hoofd naar buiten. Nu moet ik eerst handelingen verrichten om te voorkomen dat de parkeerrem aanspringt.
Herkenbaar, met name als de caravan het erf op moet aangezien mijn oprit via een S-bocht uitkomt op een dam tussen twee bomen door.
 

hemi24

Forumguru
Volgens de monteur komt er een melding komt als je zonder sleutel wegrijdt. Toen hebben we samen een rondje over het terrein gereden zonder sleutel. Geen melding, maximaal 100 meter van de sleutel geweest.

Die melding komt inderdaad, laatst proefrit gemaakt in een Kodiaq bij de dealer in Veenendaal.
Verkoopadviseur had de auto voorgereden en had blijkbaar de sleutel nog op zak.
Heb de melding wel gezien, maar het was een DSG, dus ik was niet bang dat de auto zou afslaan of iets dergelijks...
Dus half uur rondgereden met geel waarschuwings driehoekje onderin het MaxiDot.
:pardon:
 

Renkie

Forumguru
Ja via VCDS ken ik de truc om SS uit te zetten door de voltage instelling te veranderen. Echter: mijn ervaring is dat omdat de auto denkt dat het voltage niet correct is andere stroomvreters zoals voorruitverwarming, spiegelverwarming en de achterruit verwarming niet zo goed werken als voor de aanpassing. Ze werken wel, maar het gaat langzamer dan eerder.
(Ik heb zelf VCDS, getest toen het een paar dagen iedere ochtend -5 was)

Ik heb zelf geen DSG, maar ik had inderdaad gehoord dat rijden met de deur open er voor zorgt dat de handrem er op gaat. Wel moet ik zeggen dat qua aanhanger etc ik nooit de deur open hoef te hebben, sterker nog: de camera aan de achterkant vind ik dan weer wel erg handig.

En op zich is er ook wel wat te zeggen voor dat handrem verhaal, je zult niet de eerste zijn die uitstapt als de auto in D staat waarna de auto er vandoor gaat :)
 

JeSko

Forumguru
Aha de Kessy geeft niet aan dat de sleutel te ver is en dergelijke? Dat deel had ik niet gelezen. Dat je moet betalen voor de gedane moeite om een nieuwe sleutel te laten werken begrijp ik, maar je zou niet hoeven betalen voor de problemen van voor de verloren sleutel.
 

JeSko

Forumguru
Die van men grootmoeder heeft het en ik vind het wel handig, maar echt nodig neen. Ik kan evenzeer eventjes op het knopje drukken, kost dezelfde moeite. Met de handen vol aan boodschappen is het dan wel weer gemakkelijk.
 

Henrik

Forumguru
Er zijn bepaalde vakken/gebieden in de auto die zijn gedefinieerd om de sleutel te herkennen volgens mij. Ik kan me voorstellen dat de schuimvulling onder de achterbank niet één van die gebieden is ;).

Ik denk persoonlijk dat het een lastige discussie wordt met de garage. Even daargelaten dat ik 850 euro exorbitant duur vindt, maar ik denk wel dat ze je een bedrag in rekening kunnen brengen. Ja, ik snap jouw gevoel. Maar ik twijfel of het systeem niet werkt. Zeker omdat ik in de posts waar je naar linkte al het idee kreeg dat de sleutel nog in de auto lag. Dat was de enige logische optie op basis van het “gedrag” van de auto en nieuwe sleutel. Sorry... kan er niet zo veel meer van maken.
 
Bovenaan Onderaan