Mijn Skoda App issues

Mr. Horizon

Senior Member
Hier heeft het prima gewerkt, maar sinds 29 okt geen update van ritten meer in de app. Alleen de totale km stand komt nog overeen. Er is dus wel verbinding, maar helemaal werken doet het ook weer niet :pieker:
Er wordt meegelezen! Alles werkt weer.
 
Laatst bewerkt:

klousf

Lid
bij mij komen al een paar maanden de notificaties niet meer door. Meer mensen daar last van? Is er wat aan te doen? Het lijkt wel of ze het ene problem fixen door een ander problem te introduceren!
 
Ach doe het maar over een maand nogmaals, je kenteken staat nog niet op de harde schijf bij PON / VAG
Had een vergelijkends iets verleden jaar ook bij mijn Fab3, voerde ook mijn kenteken in en deze was nog niet bekend bij hun.
Tsja het is iets te simply clever voor PON / VAG blijkbaar

Ook hier hetzelfde met mijn Fabia 3 combi clever geleverd 10 Nov.
Mijn Skoda APP (pon) geïnstalleerd. En bij invoeren van het kenteken gaat het mis die kent die niet.

De Skoda connect app doet het wel, maar ook niet volledig, het gedeelte care connect werkt niet. Dus kan in de app niet zien of de auto op slot staat, waar die staat...enz.

Alleen de extra's op de navigatie in de auto werken. Aan de apps op de telefoon heb ik voorlopig niets.

Mvg Peter
 

RobvanV

Nieuw lid
bij mij komen al een paar maanden de notificaties niet meer door. Meer mensen daar last van? Is er wat aan te doen? Het lijkt wel of ze het ene problem fixen door een ander problem te introduceren!


ik heb hier de laatste tijd ook last van. Sinds de beruchte update dit voorjaar problemen gehad. Eerst werkte de Mijn Skoda app niet meer en na een aantal keren opnieuw koppelen telkens problemen gehad. Van de zomer kreeg ik telkens meerdere meldingen over hetzelfde en de laatste tijd helemaal geen meldingen meer. Datgeen wat er in de app getoond wordt wordt wel bijgewerkt. Voor mij was het juist een belangrijke reden om deze app te gebruiken om een melding te krijgen als er iets met de auto gebeurt. Maar dan moet het wel een keer goed gaan werken.
Hopelijk heeft er iemand een oplossing voor.
 

Michel

Forumguru
Bij mij geeft de app nu een waarschuwing dat de handrem niet is aangetrokken, terwijl dit wel het geval is.
 

Michel

Forumguru
Aha, de app en back-end staan niet continu met de auto in contact. Dat had ik ook wel verwacht, maar hij doet bijvoorbeeld een controle van de handrem blijkbaar alleen zolang het contact aanstaat. Als je het contact uitzet en daarna pas de handrem aantrekt, dan wordt dit niet geregistreerd.
 

Mistraller

Senior Member
Bij mij werkt het op zich goed. Handrem gebruik ik niet icm DSG. Ik ben wel met Tasker aan het zoeken om de melding "auto in beweging" te onderdrukken als ik zelf in de auto zit (op basis van de BT connectie). Ik heb geen notificatie nodig om te weten dat ik aan het rijden ben ;).
 

Spector

Forumguru
Bij mij werkt het op zich goed. Handrem gebruik ik niet icm DSG. Ik ben wel met Tasker aan het zoeken om de melding "auto in beweging" te onderdrukken als ik zelf in de auto zit (op basis van de BT connectie). Ik heb geen notificatie nodig om te weten dat ik aan het rijden ben ;).

notificaties? Die doen het bij mij al een maandje niet meer...
 

Mistraller

Senior Member
Apart, ik krijg iedere rit keurig een pingeltje dat ik aan het rijden ben... met de motor AAN! Dus bij mij werkt dit prima. Volgens mij alleen geen berichtje als je de deuren niet gesloten hebt.
 

Spector

Forumguru
De app heeft wel een update gehad gisteren, maar het notificatie probleem is bij mij nog altijd niet opgelost.
 
Afgelopen week toen ik op de skoda site zat eens gebruik gemaakt van de chat functie aangaande de uitblijvende push-notificaties.
Was niets van bekend maar men zou gaan kijken. Gebeld door de dealer daarna, helaas nog geen tijd gevonden om langs te gaan.

Maar wonder boven wonder wel ineens weer notificaties op mijn telefoon. Alleen niet alle notificaties, alleen 'waarschuwingen' dat mijn auto onderweg is met de motor aan. Dus de alert melding dat hij (ja het is een hij) mogelijk gestolen zou zijn.

Van de week maar eens langs de dealer en kijken wat ze kunnen doen.
 
Klopt! Deuren zijn niet geopend dus krijg de alert melding. Overige notificaties komen niet door. Zoals deuren open, geparkeerd in betaald parkeren etc.
App geeft wel actuele informatie maar geen notificatie.

PS: app al verwijderd, opnieuw auto gekoppeld, notificatie uit en aangezet.
 
@jongetje,

Daar was ik door dit forum ook al achter. Wat vreemd is, dat het wel een tijd goed heeft gewerkt.
Overigens gaf dealer aan dat het geen bekend probleem is....
 

Mistraller

Senior Member
Doet-ie dat ook als je er zelf mee onderweg bent? :pieker:
Yup, dat doet ie... Dus daarom probeer ik nu met Tasker ervoor te zorgen dat de notificatie weggehaald wordt als de telefoon een BT connectie met de auto heeft. Want als je dus 3 ritjes achter elkaar doet (bv kids naar school, dan nog een pakketje wegbrengen en dan naar je werk) dan staan er dus ook echt 3 notificaties in mijn toestel.
De handrem melding doet het bij mij niet, en ik heb ook gemerkt dat je Parkmobile account niet bewaard wordt, dus je krijgt géén notificatie als je een parkeerplaats bereikt waar je met parkmobile kunt betalen.
 

Phoenix2149

Senior Member
Als ik kijk naar de mijn auto app van o.a. Mazda en Mercedes van collega’s dan is het tenminste iets waar je voor zou willen betalen.

Je kan achteraf deuren op slot doen, aantal zaken instellen etc.

Het zit 3 jaar bij de auto leuk omdat ik an kan zien waar de auto is. Soms staat het inderdaad verkeerd of hij open/gesloten is en vaak zie je je rijscore niet.

Skoda Connect is maar een jaar, maar heb het nig niet werkend en dealer belt niet terug dus misschien vanmiddag nog even langsrijden dan maar.
 
Bovenaan Onderaan