Kodiaq RS

MaxN

Donateur
Op mobile.de staan de eerste al te koop. Meesten tussen de 55 en 60k te koop. Zal in NL wel 60+ vanaf zijn.
 

Renevvv

Nieuw lid
Prijs valt nog redelijk mee. Er komt alleen al 7-8k aan extra BPM bij door de uitstoot tov de normale 2.0TDI. En standaard meer opties.
 

EdK

Forumguru
De volledige tekst en dus de prijs.


  • Prijs Skoda Kodiaq RS bekend
    as5yqe0bqe22_800.jpg

    pqnyr31bjc23_800.jpg




    Vanaf heden domineert de Kodiaq RS het leveringsgamma van Skoda's grootste SUV. We weten nu ook wat die auto moet gaan kosten.

    Skoda's Kodiaq is niet alleen de eerste SUV van het merk die leverbaar is als zevenzitter, maar ook de eerste SUV waarvan het merk een RS-versie levert. In oktober stelde de Tsjechen de sportiefste smaak van die Kodiaq digitaal aan de wereld voor en nu kunnen we melden welk bedrag Skoda er minimaal voor wil ontvangen.

    Op het prijskaartje van de Kodiaq RS staat een bedrag van € 61.490. Voor dat geld krijg je een Kodiaq met een 240 pk en 500 Nm sterke 2.0 TDI-biturbo in de neus, een dieselmotor die we ook kennen van bijvoorbeeld zijn neef Tiguan. Een sprintje vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h is in 6,9 seconden voorbij. Zijn topsnelheid ligt op 221 km/h.

    De Kodiaq RS is vierwielaangedreven, heeft in alle gevallen een DSG-transmissie én beschikt standaard over Dynamic Chassis Control (DCC), waarmee het karakter van de auto in de standen Eco, Comfort, Normal, Individual, Snow en Off-road valt te zetten. De Kodiaq RS staat op 20-inch lichtmetaal en is vanbuiten natuurlijk aangekleed met sportiever ogende bumpers. In het achterste exemplaar zijn twee uitlaateindstukken geplaatst. Vanbinnen is de Kodiaq RS bekleed met een combinatie van leer en alcantara.

    Bestellen kan per direct.
 

sitechris

Donateur
De cijfers geven mij vooral aan hoe inefficiënt een SUV is. Hij zuipt meer, is aanzienlijk minder snel en je betaalt er meer geld voor. Het ziet er leuk uit hoor en het rijdt ongetwijfeld echt niet verkeerd maar het blijft een (verkeerd) compromis. Een Superb of Octi Combi met dezelfde motor (helaas niet leverbaar) zou altijd mijn voorkeur hebben.
 
Laatst bewerkt:

s-line

Forumguru
Ik ben alleen bang dat de diesels in Nederland niet veel verkocht gaan worden... aangezien de diesel straks niet meer kwijt te raken is.
 

Japanese Power

Donateur
Mooi dat commentaar van AutoBild in de 41e minuut. Je koopt deze Kodiaq voor onder de 50.000. Voor 49.990 eurootjes om precies te zijn. Moet je natuurlijk niets meer aanvinken op de optielijst.

Lang leve de BPM...
 

s-line

Forumguru
Maar misschien zit er standaard al genoeg op. Ik kocht mijn octavia RS in 2007 ook zonder extra optie’s en nooit iets gemist... en de rest zoals ik hem wil hebben staat toch niet in de optielijst!:D:jaja:
En met verkoop na 3,5 jaar was er niemand die zeurde over wat er wel of niet op zat.
Met andere woorde ik zou best een Staandaard kodiaq rs aanschaffen als ik er voor in de markt zou zijn. Maar dat ben ik niet..:tongue:
 
Bovenaan Onderaan