Kodiaq en WLTP

elsinga

Forumguru
Ben ook benieuwd of de 1.5 TSI 4x4 nog gaat terugkomen. Is het alternatief voor mij als de 2.0 TSI 4x4 te duur uit gaat vallen...
 

CDK

Forumguru
Een 4x4 zijn met hetzelfde verbruik als een 4x2 gaat er bij mij niet in. 4x4 heeft meer weerstand en is zo'n 150 kilo zwaarder.

4x4 is relatief, in de basis os het een voorwielaangedreven auto, alleen bij dreigend gripverlies gaan de krachten pas richting de achterwielen :)
Uiteraard zeul je wel permanent extra kilo’s mee :jaja:
 
Hoewel op de online lijsten ze nog niet terug te vinden is, werd ik net door Skoda gebeld met de mededeling dat de 2.0 TSI ook door de WLTP heen is! heen zal gaan deze week (werd ik voor teruggebeld)

Ik wordt later nog teruggebeld met een planning voor het transport nu de banking periode eindigt....

Men verwacht mijn auto (since week 48 in banking) in week 4 in NL te hebben...
 
Laatst bewerkt:
Hoewel op de online lijsten ze nog niet terug te vinden is, werd ik net door Skoda gebeld met de mededeling dat de 2.0 TSI ook door de WLTP heen is! heen zal gaan deze week (werd ik voor teruggebeld)

Ik wordt later nog teruggebeld met een planning voor het transport nu de banking periode eindigt....

Men verwacht mijn auto (since week 48 in banking) in week 4 in NL te hebben...

Dat zou heel fijn zijn. Ik ben erg benieuwd naar de 2.0 Tsi prijzen... zodra je meer weet horen we het graag
 
  • Leuk
Waarderingen: MK74

johndoe

Forumguru
@bartg waar heb je gevonden dat de WLTP homologatie ook helemaal rond is? Op de ADAC site zie ik hem nog niet staan en op de belgische en franse skoda site staan er nog allerlei voorbehouden. Bij de 1.5 TSI heeft het getal ook nog wel wat geschommeld voor er echt een definitieve waarde was.
 

elsinga

Forumguru
Hmmm.... 1200 euro extra voor 40pk en 4x4... Ik ga even met de dealer bellen voor een nieuwe offerte... :)

[edit] Net gebeld, prijs is nog niet bekend. Verwachting was "basisprijs niet veel meer dan de 1.5TDI, maar de extra BPM komt er dan nog wel uit". Even rekenen met 19gr CO2 a €458,- dan zou het 49k worden. En dat is dus 9k duurder dan de 1.5TSI. Dan gaat dat 'm niet worden. Wie weet komt de Style B er nog in 1.5TSI 4x4, dan zou het nog wat kunnen worden. [/edit]
 
Laatst bewerkt:

4Motion

Senior Member
Dit zijn de belgische prijzen zie screenshot...

BPM kennen wij niet in Belgie. Je betaalt in Belgie wel iets meer inschrijving en jaarlijkse Taks. Maar verschil is verwaarloosbaar.

 

4Motion

Senior Member
1.5 4x4 TSI btw ook gewoon bestelbaar in Belgie hoor... Bizar dat die configuraties zo afwijken in Nederland.
 
Ok ik ben vandaag door Pon gebeld dat de WLPT er doorheen is, een mijn auto zelfs al op de trein staat richting Leusden!

Als ik bovenstaande lees, voor de 2.0 TSI op 159 gram, is de BPM dan €3609 lager?
 
Ik zie hierboven nergens keiharde cijfers qua uitstoot van de 2019 versie, de 2.0 tsi. Dus begrijp helemaal het giswerk van sommigen niet. De twee prijslijsten hierboven geven alleen aan dat er best wel een flink prijs verschil zit tussen de 1.5 en de 2.0...
 
Bovenaan Onderaan