Kodiaq en WLTP

johndoe

Forumguru
Enige wat ik in de prijslijst zie is onderstaande melding. Maar er is dus blijkbaar nog een WLTP addendum met meer info, maar die kan ik niet vinden.


Verder staat er bovenaan de download pagina voor brochures ( https://forms.skoda.nl/site/brochure/download?mc=KODIAQ ) nog een mededeling over WLTP “garantie”:

Met ingang van 1 september vindt in Nederland de overgang plaats van de NEDC testmethode naar de nieuwe WLTP testmethode. Deze wijziging kan invloed hebben op de BPM. Indien de BPM door de nieuwe WLTP testmethode verandert, zal ŠKODA de totaalprijs van de door u bestelde auto bij levering in 2018 gelijk houden
 
Laatst bewerkt:

LudgerD

Nieuw lid
Wat een slechte zaak van met name Pon en zijn dealers, auto in December besteld, in week 34 gereed en ook bevestigd en nu heeft niemand ook maar een flauw idee, wanneer hij geleverd wordt, typisch zo'n kastje muur verhaal en als je om info vraagt vinden ze het nog vervelend ook
 

portefam

Actief lid
Op de site: http://skoda.groeneselectie.nl/
staan de volgende waardes voor de kodiaq


C 1.5 TSI 110kW ACT 7 versn. DSG Benzine 136 22 22
C 1.5 TSI 110kW ACT 7 versn. DSG Benzine 139 22 22
C 1.5 TSI 110kW 6 versn. Hand Benzine 144 22 22
C 1.5 TSI 110kW 6 versn. Hand Benzine 147 22 22
E 2.0 TDI 110KW 7 versn. DSG Diesel 131 22 22 beschikbaar
F 2.0 TDI 110KW 6 versn. Hand 4X4 Diesel 146 22 22
G 2.0 TDI 140KW 7 versn. DSG 4X4 Diesel 150 22 22
 

hemi24

Forumguru
Niet leveren in 2018, maar in 2019 staat dus gelijk aan doorberekenen gewijzigd BPM-tarief...

Ik voel de humor vanuit Leusden alweer opkomen: snel nog even in december op kenteken zetten en vervolgens pas in januari afleveren! Goed voor de kassa nu én voor de occasionmarkt van de Pon-dealers over een jaar of 3 a 4..!

:lezen:
 

portefam

Actief lid
@hemi24 Als ik naar de 1.5 tsi dsg type Style kijk en deze vergelijk met de overeenkomstige 1.4 dan heeft deze een CO2 waarde van 139 g/km tov 143 g/km voor de 1.4. Dus m.i. zou de BPM minder moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:

filas

Lid
@hemi24 Als ik naar de 1.5 tsi dsg type Style kijk en deze vergelijk met de overeenkomstige 1.4 geeft deze dezelfde CO2 waarde nl. 139 g/km. Dus m.i. is de BPM gelijk.
@hemi24 Dat is niet waar. De 1.5 DSG-7 Style (Business) heeft idd een uitstoot van 139 gr/km. De vorige 1.4 DSG-6 Style Business had een uitstoot van 143 gr/km (volgens prijslijst van 1-8-2018). Dus de 1.5 DSG-7 heeft dus onder de streep een gunstigere uitstoot van -4 Gr/km!!! Gaat de BPM dan ook omlaag en wordt de Kodiaq 1.5 DSG-7 goedkoper????
 

dmanic

Lid
Dat vind ik persoonlijk niet erg, ik heb een Kodiaq in bestelling staan.

Dat snap ik :). Ik bedoel daarmee te zeggen dat het bijna klopt met wat er op die ADAC site staat. Maar ik keek verkeerd want er zijn 2 pagina's en daar staat de superb ook tussen. De Superb combi 1.5TSI 150pk staat zelfs bij verschillende dealers op voorraad, terwijl die niet op die ADAC site staat.
 
Laatst bewerkt:

dmanic

Lid
@hemi24 Dat is niet waar. De 1.5 DSG-7 Style (Business) heeft idd een uitstoot van 139 gr/km. De vorige 1.4 DSG-6 Style Business had een uitstoot van 143 gr/km (volgens prijslijst van 1-8-2018). Dus de 1.5 DSG-7 heeft dus onder de streep een gunstigere uitstoot van -4 Gr/km!!! Gaat de BPM dan ook omlaag en wordt de Kodiaq 1.5 DSG-7 goedkoper????

Dat zou je toch wel verwachten ja
 

MK74

Lid
Hmm, eerst nog maar even zien... Als ik eea opzoek wat CO2 uitstoot bekijk had de VW Passat Variant met 1.4 DSG een uitstoot van 116 gr, en de vergelijkbare 1.5 DSG 124 gr.. dus 8 gram meer; Seat Leon FR, 115 om 118, dus 3 gram meer en Skoda Octavia Combi Style Business 117 om 119 gram... Ik zie dus vooral een toename van WLTP CO2 uitstoot van de 1.5 DSG ten opzichte van de NEDC 1.4 DSG... Al hoop ik natuurlijk ook op een verlaging van de CO2 uitstoot heb ik geen signalen dat dit ook zo zal zijn..
 
Zelfs incl. Virtual cockpit wat volgens mijn dealer pas vanaf week 10 2019 geproduceerd wordt en ik daarom niet heb laten toevoegen aan mijn bestelling. Is toch om gek van te worden

ik zou me niet blind staren op de stock locator. Ik ben vorige week nog bij Udenhout geweest en daar was niet op voorraad wat er online stond. Ze zetten de "in bestelling staande" auto's ook bij hun voorraad.

Tevens staat er nu opeens een zwarte S3 sportline op voorraad als 1.5TSI terwijl dat vorige week nog een 1.4 was.
 

hemi24

Forumguru
@hemi24 Dat is niet waar. De 1.5 DSG-7 Style (Business) heeft idd een uitstoot van 139 gr/km. De vorige 1.4 DSG-6 Style Business had een uitstoot van 143 gr/km (volgens prijslijst van 1-8-2018). Dus de 1.5 DSG-7 heeft dus onder de streep een gunstigere uitstoot van -4 Gr/km!!! Gaat de BPM dan ook omlaag en wordt de Kodiaq 1.5 DSG-7 goedkoper????

Nee, want er staat duidelijk dat de totaalprijs bij levering in 2018 gelijk blijft...

Lezen is toch niet zo moeilijk..? :nailbiting:
 

filas

Lid
Nee, want er staat duidelijk dat de totaalprijs bij levering in 2018 gelijk blijft...

Lezen is toch niet zo moeilijk..? :nailbiting:

Maar ik krijg m (bijna) zeker niet in 2018 geleverd. Dus dan zou het wel kunnen. Maar PON zal dan de standaard prijs wel per 1-1 onhoog gooien on het dan toch gelijk te laten zijn of zelfs een verhoging......


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan