Altijd online met ŠKODA Connect en gratis simkaart

Kweetnie

Senior Member
Leusden, 29 augustus 2018
Altijd online met ŠKODA Connect en gratis simkaart


  • Innovatieve connectiviteitsdiensten van ŠKODA voor meer vrijheid en veiligheid
  • ŠKODA stelt klanten gratis simkaart van Vodafone ter beschikking

Met de innovatieve diensten van ŠKODA Connect zijn ŠKODA-rijders voortaan altijd online en profiteren ze van meer vrijheid en veiligheid. Nieuwe ŠKODA’s vanaf modeljaar 2019 met het Columbus-infotainmentsysteem worden nu standaard geleverd met een Vodafone-simkaart. Daarmee kunnen klanten een maand lang gratis alle voordelen en gemakken van ŠKODA Connect uitgebreid en vrijblijvend uitproberen. De gratis dataruimte bedraagt tijdens de testperiode 1 GB.

De mobiele online diensten van ŠKODA Connect omvatten Infotainment Online, Care Connect en Emergency Call. Na een eenmalige registratie is het bijvoorbeeld mogelijk om via Infotainment Online realtime verkeersinformatie te krijgen of te ontdekken waar er nog vrije parkeerplaatsen beschikbaar zijn. De Care Connect-services omvatten onder meer de Proactieve Service, die indien nodig contact zoekt met de klantenservice of werkplaats. De overdracht van gegevens om Care Connect te gebruiken gebeurt via een ingebouwde simkaart. Als alternatief kan Infotainment Online ook worden gebruikt middels de WLAN-hotspot van een smartphone. De verbinding moet dan wel telkens opnieuw worden opgebouwd wanneer de ŠKODA-rijder vertrekt, waarbij het datavolume en de batterij van de eigen smartphone worden gebruikt.

Met de gratis Vodafone-simkaart wordt de internetverbinding voor het gebruik van Infotainment Online altijd automatisch gemaakt. Aan het einde van de gratis proefperiode (maximaal 1 GB of 28 dagen) kunnen gebruikers een nieuw datapakket van Vodafone kopen voor een dag, een maand of een jaar. De infotainment online diensten zijn dus individueel bruikbaar. Het beschikbare datavolume van de simkaart is ook via de WLAN-hotspot van het voertuig voor andere passagiers te gebruiken. De simkaart van Vodafone is nu onderdeel van de standaarduitrusting op alle ŠKODA-modellen met het Columbus-infotainmentsysteem vanaf modeljaar 2019.



De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.


https://www.skoda.nl/nieuws/altijd-online-met-koda-connect-en-gratis-sim-kaart/
 

Japanese Power

Donateur
Nou nou, een gratis SIM-kaart, maar geen gratis abonnement.
Dat kon er weer niet af na alle connect-ellende...
O ja, ook nog een maand lang 1GB gratis data.
Mooie deal jongens met Vodafone ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

BramBam

Forumguru
Volgens mij is daar een term voor. Koppelverkoop ;),

Wees dan in ieder geval direct open en eerlijk over de tarieven na die proefmaand.

Heb mijn simkaart al klaarliggen. Denk dat deze er heel snel uit gaat.
 

Canon-Eye

Forumguru
Als je die simkaart eruit haalt, heb je dan de hele SkodaConnectzooi totaal geblokkeerd, of zit er nog ergens anders een of andere verbinding verstopt? Dit voor degenen die hier géén prijs op stellen...
 

Canon-Eye

Forumguru
Geen diensten die via die simkaart lopen, dat snap ik zo ook wel. Maar de bestaande SkodaConnect (en SeatConnect ook trouwens) en MySkoda werken toch via een of andere module?
Dáárop was mijn vraag gericht: "zit er nog ergens anders een of andere verbinding verstopt?"
 

CharlesTucker

Forumguru
Maar de bestaande SkodaConnect (en SeatConnect ook trouwens) en MySkoda werken toch via een of andere module?
Dáárop was mijn vraag gericht: "zit er nog ergens anders een of andere verbinding verstopt?"
Volgens mij, maar de hele boel is nogal ondoorzichtig, zit het ongeveer als volgt, maar correct me if I am wrong:

De SIM kaart waar het in dit topic over gaat is ten behoeve van Skoda Connect. Als je die sim kaart eruit trekt kun je nog een verbinding opzetten via je telefoon, zoals @Kweetnie citeert.

Of je dat nou wel of niet doet, het mijnskoda kastje wat PON in je auto geklust heeft om die brakke app te kunnen gebruiken, en om jouw gegevens te verzamelen, heeft dan nog steeds z'n eigen (verstopte) simkaart, kennelijk een soort prepaid ding of zo.

Persoonlijk vind ik Skoda Connect prettig (goede verkeersinformatie, thuis routes plannen en naar je auto sturen), van die mijnskoda meuk heb ik de lol nog niet kunnen ontdekken.
 

Rallye

Forumguru
Of je dat nou wel of niet doet, het mijnskoda kastje wat PON in je auto geklust heeft om die brakke app te kunnen gebruiken, en om jouw gegevens te verzamelen, heeft dan nog steeds z'n eigen (verstopte) simkaart, kennelijk een soort prepaid ding of zo.

Volgens Pon stopt de MijnSkoda-module met registreren als hij niet bij een app is aangemeld. De technische mogelijkheid dat hij nog gegevens doorgeeft aan Pon is er dan dus nog wel, maar Pon zegt er geen gebruik van te maken.
 

Canon-Eye

Forumguru
Als je nou gewoon niet wil dat je auto verbinding maakt met Pon of wie dan ook, dan zou je dus die module eruit moeten slopen c.q. onklaar maken? En levert dat dan weer geen irritante foutmeldingen op?

Die navigatie gebruik ik toch alleen voor decoratieve doeleinden - ik stuur die thuis voorbereide routes wel naar m'n TTom want die is wél uptodate qua kaartmateriaal. Scheelt toch minimaal een jaar of twee...
 

Bakkertje

Forumguru
Nee @Canon-Eye je hoeft niets te slopen, er is ook geen verborgen stiekem SIM kaartje of wat dan ook.
Je auto kan op 4 manieren verbinding maken:
1. via een data SIM in de unit (hiervoor is een Columbus nodig)
2. via een hotspot in je auto (via je smartphone of op een andere manier)
3. via een "wifi stick" in het USB slot, dat is gewoon een UMTS dongle
4. aan de kast bij de dealer

Verder is geen voodooblackmagic connectie

Voor 1 t/m 3 heb je overigens een licentie nodig om de diensten te activeren, zonder die licentie doet je auto ook niets met de Internet verbinding.
 

Rayzman

Actief lid
Ook zonder gebruik van je simkaart of hotspot stuurt je auto data naar ŠKODA Connect. Parkeer locatie, km stand, actieradius enzo. Alleen als je 1 jaar probeer abo eindigd zie je het zelf niet meer.
Die simkaart of hotspot is alleen voor de infotainment online services zoals online verkeersinfo, benzine prijzen.
 

Rallye

Forumguru
@Canon-Eye Volgens Pon maakt de MijnSkoda-module (overigens raken we wat off topic, want het topic gaat juist over Connect) geen contact als hij niet gekoppeld. Geen probleem dus (tenzij je Pon niet zou vertrouwen, maar waarom heb je er dan een auto gekocht).

@Bakkertje Dat geldt inderdaad voor Connect. @Rayzman: hoe weet je dat? Linkje?
 

Rallye

Forumguru
@EdK Weet Pon dat via Skoda Connect (dan dus via Skoda) of via de MijnSkoda-module (van Pon zelf)? Voor de MijnSkoda-module ontkennen ze dat namelijk. Via Skoda Connect zou je zelf je navi contact met internet hebben moeten laten maken (voor de verkeersinfo?) en ik zou zeggen dat je ooit toestemming hebt gegeven om die gegevens naar Skoda door te laten zetten.
 

CharlesTucker

Forumguru
Want PON wist me verleden week te vertellen dat ik de 10K had behaald.
En geen SIM of Tel voor verbindingen.
Interessant, dat hebben ze mij nog niet verteld, en ik heb inmiddels ook de 10K gehaald, zit bijna op de 12K. En ik heb juist wel bijna altijd verbinding met Skoda Connect (via m'n telefoon), en ook heb ik dat MijnSkoda PON kastje (en ook aangemeld). De wegen van PON zijn ondoorgrondelijk ...
 

Rallye

Forumguru
@Canon-Eye Even ter verduidelijking: wat jij hebt weg laten halen in jouw Seat is toch wat bij Skoda de MijnSkoda-module heet (en waar het ondanks mijn eigen bijdragen in deze thread hier eigenlijk niet over gaat)? Skoda Connect is immers een bestanddeel van de auto/navi.

Waarbij ik mij dan wel afvraag waarom je de stickertjes hebt laten zitten. Die zou ik ook niet willen (gewoon lelijk) en kunnen jouw opvolger als eigenaar verwarren.
 

Canon-Eye

Forumguru
@Rallye de module is eruit, de rest is iets softwarematigs naar ik van de verkopende dealer heb begrepen. Daar moet ik dan maar op vertrouwen.
Die stickertjes hebben nu dezelfde functie als zo'n bordje "Hier waak ik!:mad:" dat je soms nog op een tuinhek ziet, ook al is de betreffende Rottweiler of Jack Russell allang overleden...
:D

kunnen jouw opvolger als eigenaar verwarren
Ik heb 't ding nog maar net, dus daar zijn we voorlopig niet aan toe, hoop ik. En alsdan zien we (of ze;)) wel weer verder.
 
Bovenaan Onderaan