Elektrische bagageklep per ongeluk geopend

r2l

Lid
Weet iemand of het mogelijk is dat de elektrische bagageklep weer automatisch kan sluiten? Bij mij is de klep nu al twee keer spontaan geopend, terwijl ik in huis zat. Waarschijnlijk heeft de sleutel even klem gezeten in mijn broekzak. Van de zijportieren weet ik dat ze na een aantal seconden automatisch weer op slot gaan, maar de bagageklep blijft uitnodigend open staan. Geeft me niet echt een veilig gevoel. Gelukkig dat een attente buurvrouw ons even kwam waarschuwen, want anders had hij de hele nacht wijd open blijven staan. Nu moet ik er steeds aan denken dat ik de sleutel uit mijn broekzak haal. Betreft een O3FL

Japanese Power

Donateur
Je bent niet de eerste die dit probleem aankaart hier. Sleutelhoesje waar je de sleutel insteekt is een goedkope en prima oplossing. En als je dan ook nog keyless entry hebt hoef je de sleutel al helemaal niet uit het hoesje te halen. Doe het zelf al jaren op deze manier en het werkt prima.

BTW: Eventjes voorstellen in het meet en greet gedeelte wordt erg gewaardeerd hier.

r2l

Lid
Je bent niet de eerste die dit probleem aankaart hier. Sleutelhoesje waar je de sleutel insteekt is een goedkope en prima oplossing. En als je dan ook nog keyless entry hebt hoef je de sleutel al helemaal niet uit het hoesje te halen. Doe het zelf al jaren op deze manier en het werkt prima.

BTW: Eventjes voorstellen in het meet en greet gedeelte wordt erg gewaardeerd hier.

Dank voor je antwoord! Profiel gelijk aangepast inclusief fotootje van de Octaaf, met daarin mijn verhaaltje hoe ik bij Skoda verzeild ben geraakt... Kun je toevallig een linkje plaatsen welk hoesje je gebruikt? De bedoeling is dat keyless entry blijft werken.

krikke5150

Senior Member
een goeie 15 jaar geleden werd onze auto als eerste (in onze garage) uitgerust met een VAG Audi geplaatst anti-carjacking systeem. Het was toen splinternieuw.
1 van 2 kleine zendertjes (een muntstuk groot), die ergens op je lichaam zitten (de verbeelding slaat waarschijnlijk nu al op hol... ;) ) zorgde er voor dat eens je in de wagen plaats had genomen, de auto toestemming gaf om te starten.
Indien de zender na het sluiten van de wagen, per ongeluk in de wagen bleef liggen werd hij geneutraliseerd.
Indien je na het sluiten langere tijd net naast je wagen bleef staan ook... maw je moest minstens enkele meters van de wagen weggaan... dit als veiligheid voor de goede werking... Hiervoor was het belangrijk dat de antenne op de ingebouwde zender op de juiste maat afgeknipt werd, zodat men kon vermijden dat je bij thuiskomst de wagen in de garage parkeerde, maar de wagen toch de sleutel zag liggen in de keuken, denkende dat deze zich nog in de wagen zou bevinden.
Indien m'n je tijdens het rijden toch op 1 of andere manier uit de wagen zou dwingen, rijden ze er mee weg om een kleine kilometer verder onder luid kabaal aan stil te vallen...
Gebeurde er iets met de batterij van de zender, of liet mevrouw de zender tijdens toiletbezoek "verdwijnen" kon je de auto nog starten via een 6 cijferige code op een codeklavier.
Als men je onder bedreiging verplicht om de code in te tikken, gebruik je je code met de laatste nummer net naast de correcte gekozen... dan liggen ze een kilometer verder ook stil, en ben jij ondertussen in veiligheid...
In het begin wat problemen mee gehad omdat de antenne niet geknipt was, voor de rest een prima systeem.
Zou wel leuk zijn om te gebruiken ism kessy...
Kostte ook géén arm...
Even kijken of het nog bestaat en naar de prijs ...

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan