Zetelverwarming.

Stone

Actief lid
Ik heb zetelverwarming gecombineerd met leder. Ik vind dat de zetelverwarming zeer povertjes werkt, het warmt weinig of niets op. Je voelt lichtjes wat warmte als het op de hoogste stand staat. Onlangs in Kia sportage gezeten en hier werd het echt heel warm op de hoogste stand. Volgens dealer werkt hij, kunnen wel niet meegeven dat de temperatuur oké is. Zijn er hier nog mensen die hetzelfde ondervinden? Graag jullie feedback.

reinierh

Senior Member
Ik heb zetelverwarming gecombineerd met leder. Ik vind dat de zetelverwarming zeer povertjes werkt, het warmt weinig of niets op. Je voelt lichtjes wat warmte als het op de hoogste stand staat. Onlangs in Kia sportage gezeten en hier werd het echt heel warm op de hoogste stand. Volgens dealer werkt hij, kunnen wel niet meegeven dat de temperatuur oké is. Zijn er hier nog mensen die hetzelfde ondervinden? Graag jullie feedback.
Met normale bekleding (stof) is 1 lekker, 2 warm en 3 HEET. maar in het forum lees je meerdere berichten dat icm leder de verwarming tegen valt. Ik weet niet of het dan uitmaakt of het leder af fabriek of later is geplaatst.

fanSkoda-VW

Forumguru
Fabia 3 C met stoffen bekleding: 1 is lekker, 2 is een standje dat je je kont verbrandt.
Als ik rugpijn heb is standje 2 een tijdje aan wel lekker, de hitte [!] trekt dan door.
Bedankt voor het feit dat je me attent maakt op dit punt. Ik overweeg de zetels met leder te laten bekleden.

grts

Superbst

Senior Member
Mogelijk is de combo alcantara/leder in dat opzicht dan een mooi compromis? Niet "maar stof" en toch goede zetelverwarming?

BBO

Senior Member
Ik heb de indruk dat de zetelverwarming niet zo warm gaat tov mijn vorige Volvo V70. Maar bij de Volvo had ik wel dat ik na 5 minuten de hoogste stand moest uitzetten omdat het mij te warm werd. Maar ik heb het nog niet gemist een warmere stand van de zetelverwarming. Het maakt ook een groot verschil, zit ik in de wagen in een hemd of heb ik een wollen trui aan....

Stone

Actief lid
Misschien toch eens iemand met VCDS naar laten kijken? Zie
Ben er al eens bij @Antera voor langs geweest maar aanpassing kan blijkbaar niet op mijn model. Dealer zelf weet ook niet hoe het juist werkt. Softwarematig of via thermostaat? Iemand hier weet van?

Rallye

Forumguru
Bij mijn Octavia (met leer) is stand drie ook erg heet. Na een paar minuten gaat hij toch echt lager......

Fabia 123

Forumguru
Fabia 3 C met stoffen bekleding: 1 is lekker, 2 is een standje dat je je kont verbrandt.
Als ik rugpijn heb is standje 2 een tijdje aan wel lekker, de hitte [!] trekt dan door.
Bedankt voor het feit dat je me attent maakt op dit punt. Ik overweeg de zetels met leder te laten bekleden.

grts
Hier nog een Fabia 3 met dezelfde stoelverwarming ervaring.

benderke

Actief lid
Ik heb een S3 met alcantara leder. Ik zet zelf meestal op stand 3 (maximum dus) en wat mij betreft zou die zelf een tikkeltje warmer mogen. Maar al bij al is het wel dik oké!

Bakkertje

Forumguru
Hier ook, standje 1 is prima, 2 lekker in de winter, 3 reuzel loopt uit je reet.
In mijn geval alcantara / leer ..

@Stone is het leer achteraf of in de fabriek gemonteerd? Ik kan me voorstellen dat achteraf leer dikke / anders is dan af fabriek en dat het daardoor wellicht een andere ervaring oplevert?

Stone

Actief lid
Hier ook, standje 1 is prima, 2 lekker in de winter, 3 reuzel loopt uit je reet.

@Stone is het leer achteraf of in de fabriek gemonteerd? Ik kan me voorstellen dat achteraf leer dikke / anders is dan af fabriek en dat het daardoor wellicht een andere ervaring oplevert?
Is geleverd met lederen zetels. Auto moet volgende week binnen bij dealer voor verder nazicht. Hopelijk komt er een oplossing voor het probleem.

RefleCs

Forumguru

Nou idd op zwart zaad zitten krijgt bij standje 3 een heel andere betekenis :tongue:

Tassin

Forumguru
Bij mij lederen zetels. Ik gebruik altijd stand 1. Stand 3 vind ik te warm, maar dat zal ook wel een persoonlijke voorkeur zijn. Ik draag al korte hemdsmouwen als anderen nog een trui dragen ...

Ik wil best wel eens de temperatuur meten met mijn infraroodcamera.

Bovenaan Onderaan