FastFred
Lid
Zie onderstaande artikel op Autoblog.nl

straks ben ik verkocht en krijg ik spijt van de O3.Die BMW doet 0-100 wel even snel met minder PK natuurlijk. En de 125i is niet het topmodel...Ik ben ook geen BMW-fan heb nu al verschillende malen met een 520D met steptronic gereden en ik kan me niet van de ervaring ontdoen dat het eigenlijk een lamme bak is. Daarentegen zijn de M-versies van BMW (zeker de 3 en 4) ongeevenaard, maar die prijs is voor mij onbereikbaar. Heb net nog een Duits magazine gelezen waar er een test was tussen de A200 BMW 1 2l en de Golf GTI en de GTI kwam nog altijd op sportiviteit en prijs als grote winnaar uit de bus hoor.
Dat hangt van de uitrusting van uw Passat af. Ik heb nu een L&K gekozen, en een vergelijkbaar uitgeruste Passat kostte mij 100/maand extra in leaseprijs. Het kan zijn dat het bij minder uitrusting wel meer in voordeel van Passat begint te spreken.Als Passat rijder kan ik zeggen dat die Passat er mooi tussenin past. Is iets duurder dan een Superb, maar door de hogere restwaarde in de lease voor mij even duur (vraag het mij niet, ik bedenk dat restwaarde niet .. )
De Passat is weliswaar voor een enorm groot deel gelijk aan zijn S3 broer, maar qua materiaal gebruik toch net even mooier afgewerkt. (in mijn bescheiden mening). En met voor mij gelijke kosten kies ik dan toch voor de Passat ipv de Superb.