Superb 3 Keuze model; land; privé of lease

Welk model gekozen? Welk land? Lease of privé

• BELGIE. HB. PRIVE

Stemmen: 2 2,6%
  • BELGIE. HB. LEASE

Stemmen: 2 2,6%
  • BELGIE. COMBI. PRIVE

Stemmen: 9 11,5%
  • BELGIE. COMBI. LEASE

Stemmen: 15 19,2%
  • NL. HB. PRIVE

Stemmen: 4 5,1%
  • NL. HB. LEASE

Stemmen: 17 21,8%
  • NL. COMBI. PRIVE

Stemmen: 8 10,3%
  • NL. COMBI. LEASE

Stemmen: 21 26,9%

• Totaal aantal stemmers
    78

Cordoba

Forumguru
Er zijn maar 2 mogelijkheden in de poll: HB en Belgie zijn verplicht.;) Overigens bestaat er in NL ook zoiets als privé lease: dan lease je als privé persoon een auto, en kopen als bedrijf is ook mogelijk.

Cordoba

Forumguru
@Bartjanssens Ja, nu zie ik ineens 8 mogelijkheden, daarstraks alleen de 1e twee. Er is de laatste tijd iets vreemds aan de hand op het forum: vaker dat ik op het forum delen van een topic niet zie, en een poosje later wel. Het is ook alleen hier op het forum, op andere fora, of andere sites heb ik dat niet.

Canon-Eye

Forumguru
Overigens bestaat er in NL ook zoiets als privé lease: dan lease je als privé persoon een auto, en kopen als bedrijf is ook mogelijk
Maak het niet te ingewikkeld @Cordoba - in dit verband is een lease-auto te begrijpen als een van bedrijfswege ter beschikking gestelde auto (ongeacht of die door het bedrijf is gekocht of geleast) terwijl een privé-lease op persoonlijke titel is en dus vooral ook een privé auto is. Zélf gehuurd, als het ware.

Om dat verschil gaat het in deze poll, niet om de precieze juridische verhoudingen...

Aanvullend: vroeger, toen leasen nog helemaal niet bestond, heette een auto van de zaak gewoon een auto van de zaak. Als ik me niet vergis is het vooral aan een conference van Youp te danken dat het begrip 'leasebak' zijn intrede heeft gedaan en vervolgens in het spraakgebruik de standaardterm is geworden voor elke auto waarvoor de gebruiker bijtelling moet betalen - geheel los van de feitelijke eigendomstoestand.

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Wat bedoel je met maar 2 mogelijkheden?

In eerste instantie kreeg ik in de poll alleen deze mogelijkheden te zien:
  1. BELGIE. HB. PRIVE
  2. BELGIE. HB. LEASE

Dat zijn er dus maar 2, de andere mogelijkheden waren voor mij niet zichtbaar toen ik de eerste keer in dit topic keek, terwijl de topic-titel veel meer mogelijkheden aangaf. Ik dacht eigenlijk dat er iets fout gegaan was bij het aanmaken van de poll, maar het was gewoon een 'streek van de forumsoftware'.

Bovenaan Onderaan