Super Rollerbankmeeting JD Engineering 4 Juni 2016

Welke datum kan je


  • Totaal aantal stemmers
    18
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Edwin83

Senior Member
Ik heb dr nog een nachtje over geslapen en ik ga toch voor mijn plan A. Met de aankomende wintersport kilometers en het normale gebruik moet er in Mei dik 6000 km met het blok gereden zijn. Dan kan ik zelf een afspraak inplannen bij Hartog, wat voor mij zoizo handiger is met de twee weekenden in de maand die ik werk.
Dus mijn naam kan van de tuning lijst
 

Noord26

Forumguru
Standaard chip of niet. Als je niet op een alternatieve brandstof rijdt of aanpassingen aan je motor hebt gedaan; heb je niets aan een chip op maat. Je zal merken dat JD met een 'normale' chip al het onderste eruit gaat halen.
 

micky

Forumguru
Alleen vermogensrun met uitdraai:

1. @Antera 3/10 September
2. @Import Yeti (OVB)
3. @Ridley (ovb definitieve datum)
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Standaard Chip:

1. @Kempes
2. @Edwin83
3. @Figaro75
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Chip Op maat:

1. @internetboarder (OVB)
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

DSG aanpassing:

1. @internetboarder (OVB)
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Ik kom gezellig langs:

1. @andrehj
2. @ertromp 3 en 10 september
3. @S.O.C.3
4. @Corné de Kluijver
5. @Octavia32 (als deze valt in mijn vrije dagen)
6. @bobbl
7. @micky
8.
9.
10.
 

Antera

Donateur
Change off plans aangezien ik zie dat er veel liefhebbers zijn die voor de vakantie het willen laten doen.

Ik stel voor en zal dat ook in het starttopic bij plaatsen voor een paar datums in Mei/Juni waarbij iedereen zijn meerdere voorkeuren kan aangeven. Dan denk ik dat we en eind kunnen komen en word het voor meerdere interresant.


Alleen vermogensrun met uitdraai:


1. @Antera
2. @Import Yeti (OVB)
3. @Ridley (ovb definitieve datum)
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Standaard Chip:

1. @Kempes
2. @Figaro75
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Chip Op maat:

1. @internetboarder (OVB)
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

DSG aanpassing:

1. @internetboarder (OVB)
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Ik kom gezellig langs:

1. @andrehj
2. @ertromp
3. @S.O.C.3
4. @Corné de Kluijver
5. @Octavia32 (als deze valt in mijn vrije dagen)
6. @bobbl
7. @micky
8.
9.
10.
 

Chiellinda

Actief lid
Change off plans aangezien ik zie dat er veel liefhebbers zijn die voor de vakantie het willen laten doen.

Ik stel voor en zal dat ook in het starttopic bij plaatsen voor een paar datums in Mei/Juni waarbij iedereen zijn meerdere voorkeuren kan aangeven. Dan denk ik dat we en eind kunnen komen en word het voor meerdere interresant.


Alleen vermogensrun met uitdraai:


1. @Antera
2. @Import Yeti (OVB)
3. @Ridley (ovb definitieve datum)
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Standaard Chip:

1. @Kempes
2. @Figaro75
3. @Chiellinda (indien mei/juni)
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Chip Op maat:

1. @internetboarder (OVB)
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

DSG aanpassing:

1. @internetboarder (OVB)
2. @Chiellinda (indien mei/juni)
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Ik kom gezellig langs:

1. @andrehj
2. @ertromp
3. @S.O.C.3
4. @Corné de Kluijver
5. @Octavia32 (als deze valt in mijn vrije dagen)
6. @bobbl
7. @micky
8.
9.
10.
 

Noord26

Forumguru
Wel rijd ik altijd op V-power of 98 .
K en n filtertje zit er ook zo op .
Weet niet of dat uit maakt voor op maat . ?
98 is eigenlijk de standaard brandstof voor Tuning. En kn filter maakt ook geen verschil. Als.er nu een andere turbo of luchtfilter icm ander uitlaatsysteem op zou zitten was het misschien nog een toegevoegde waarde.
 

Antera

Donateur
Ik moet 28 mei schrappen aangezien ik er dan zelf niet bij ben ik krijg net door dat ik dan een weekend naar de ardennen ga met de zaak :bloos:
 

Antera

Donateur
wat is het prijsverschil tussen standaard en op maat? @Antera?


Alle tuningsets zijn op standaard auto’s ontwikkeld en worden per auto geoptimaliseerd en uitgebreid rijdend gecontroleerd. Daarnaast bestaat er bij ons de mogelijkheid een “chip op maat op de vermogenstestbank” te programmeren. Dit is nog meer aan te raden wanneer er mechanisch iets aan de hardware van de auto is veranderd, zoals een ander uitlaatsysteem, nokkenas, grotere injectoren of een grotere turbo. Er wordt met behulp van diverse meetapparatuur en realtimesimulator de software van het motorregelapparaat al rijdend op onze 4-wd rollenbank geoptimaliseerd. Zodoende dat de motor niet met een te arm mengsel loopt of gaat detoneren/ pingelen, wat tot motorschade zal leiden.
Bij een “chip op maat” wordt dan ook een hoger rendement gehaald uit de motor en vooral rijdt de auto nóg soepeler dan bij normale chiptuning.

Meerprijs opmaat tuning stage 1 & stage 2: € 200,- (meerprijs stage 3+ op aanvraag).
 

Kempes

Forumguru
Schijnt dat hij daar wel beter van gaat lopen... maar in deze tijden met al dat sjoemelgezeik je goede kat leeg laten halen? Ik zou dan eerder proberen ergens een defecte of een van de sloop te halen en deze leeg halen en eronder. Mocht er gezeur komen dan kun je snel en goedkoop de originele kat terugplaatsen.
 

LT83

Forumguru
De auto's waar een kat wordt "leeggeklopt" hebben over het algemeen 2 katalysatoren. De kat het dichtste bij de turbo levert de meeste restrictie op (warmte) en die wordt dan uitgeboord. Voor de APK is dit geen enkel probleem. Bij een 2.0t(f)si zou je bijvoorbeeld bij een stage 1 260pk/390nm halen met de katmod 280/420nm en met een andere dikkere dowpipe met sportkat 290/430. Dus een relatief goedkope oplossing voor meer pk's en koppel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan