Superb 3 Passen de 18" trinity velgen op de SuperB III?

Tinto

Forumguru
Beste leden,

In maart krijg ik mijn nieuwe SuperB.

Nu is mijn vraag of de 18" Trinity velgen met een ET waarde van 46 passen op de SuperB III?

Ter vergelijk: de 19" Sirius velgen hebben een ET waarde van 44.

Deze twee millimeter verschil in ET waarde is dan toch verwaarloosbaar?

CDK

Forumguru
2 mm verschil in ET is voor wielen waar geen sneeuwkettingen omheen moeten verwaarloosbaar. De wielen komen 2 mm verder naar binnen te staan met je oude velgen. Let wel op de bandenmaat of deze qua rolomtrek ook overeen komt.

Tinto

Forumguru
Corné,

Dank je wel voor je reactie.

Ik moet inderdaad dan wel rekening met de te monteren banden want de 18" Superb 2014 velgen hebben 225/40 R18 banden terwijl de 18" Superb 2015 velgen 235/45 R18 banden hebben.

Heb de velgen te koop zien staan bij een Skoda dealer in Friesland en die durft niet 100% te zeggen of ze gaan passen.

Deze dealer is alleen een service en onderdelen dealer, dus hij kan niet even naar een Superb 2015 lopen om te kijken of ze passen.

Vind het wel eerlijk dat hij eerst zeker wilt weten of ze passen voordat hij ze aan me verkoopt

• Leuk
Waarderingen: CDK

BBO

Senior Member
Mijn dealer wist te zeggen dat de gaten afstand bij de SII en SIII gelijk is. Is heb het nog niet zelf getest. De velgen van mijn Octavia II pasten ook onder mijn Superb II. Meestal wisselt een merk dit niet de afstand tussen de bouten/ gaten.

Tinto

Forumguru
nu nog de prijs voor een stille band met maat 235/45 R18 en dan ben ik klaar om te gaan bestellen

Goofy@5E

Forumguru
Standaard velgen hebben veel een hogere et dan after markt velgen, zal wel iets met homologatie te maken hebben, denk hier op het forum is gelezen te hebben dat een afwijking mag hebben van +5 / -5 op de orginele waarde , maar er gaan hier andere leden zeker een meer volledige uitleg kunnen over geven.
@Tinto

Tinto

Forumguru
@Goofy@5E dank je voor je uitleg. Morgen ga ik de velgen bestellen. Is het laatste setje voor die prijs. Dus ik moet snel handelen. De banden komen later wel. Mijn S3 komt in maart pas.

Bovenaan Onderaan