Waar op te letten bij aanschaf Superb

Uiteraard. De foto's:

3323wb6.jpg


2dm9qp5.jpg


11weikg.jpg


2r7lunn.jpg
 

kansberg

Forumguru
Beautifull! Mooie kleur, zeker i.c.m. de 'sunset' optie en hij staat zeer fraai op de wieltjes! Nogmaals gefeliciteerd en bedankt voor de mooie foto's!
 

andrehj

Forumguru
Zo mijn Skoda Superb gekocht. Bij korterink in Rouveen. Erg blij mee en hij rijdt heerlijk. Maar ik heb een vraag over de bluetooth koppeling met mijn telefoon. Ik heb een windows phone. Deze vindt de auto wel en de telefoon vindt de auto ook maar ik krijg ze niet gekoppeld. In het boekje staat dat nr 1234 gebruikt moet worden maar dat werkt ook niet. Iemand enig idee waar dit aan ligt?

Begin eens met het geven van meer informatie, en dan vooral welke carkit je hebt. Deze vind je onder de bijrijdersstoel.
 
117zmvo.jpg


21cw07r.jpg


Volgens mij heb ik een 5NO 035730 B
Van Novera.

Verder houdt mijn kennis hiervan op.... Ik kreeg zelfs het plastic kapje wat erover zat er met moeite af en nu krijg ik hem er niet meer vast op. Kun je nagaan....
 

Octavia32

Forumguru
Ten eerste probeer eerst een reset van je bluetooth instellingen via het maxidot menu.
Daarbij heb je kans als het een b type is dat je telefoon niet compatibel is met de verouderde bluetooth versie en dat je dus een c type minimaal nodig hebt.
En op dit moment is er al een E type.

Verder mooie Superb hoor.
 
En hoe doe ik zo'n reset via het maxidot menu? Is dat in de boordcomputer? Daar heb ik nog niet echt iets van bluetooth kunnen vinden.

En stel dat ik b type is en ik een c of hoger nodig heb? Dan kan ik die gewoon zelf kopen en inpluggen ipv degene die er nu in zit? Of is het handiger om dat via de skoda dealer te doen?
 

Octavia32

Forumguru
Die is inderdaad plug and play.

De reset voor de bluetooth moet ergens te voorschijn komen als je op het telefoon knopje drukt op het stuur of via maxidot naar telefoon (bluetooth) en daar instellingen wissen
 

Octavia32

Forumguru
Want anders zouden er namelijk andere telefoons van vorige eigenaren ook in blijven zitten en das niet de bedoeling lijkt mij
 
Tnx. Morgenavond eens proberen. Hopelijk werkt dat.

Welk type zou ik anders moeten kopen om daar in te pluggen zodat het wel zou werken?
 

andrehj

Forumguru
Volgens mij heb ik een 5NO 035730 B
Van Novera.
Verder houdt mijn kennis hiervan op.... Ik kreeg zelfs het plastic kapje wat erover zat er met moeite af en nu krijg ik hem er niet meer vast op. Kun je nagaan....
Jouw unit ondersteunt alleen RSAP, geen HFP. En dikke kans dat je telefoon alleen HFP ondersteunt (zelf even checken!), waardoor je nu de oorzaak van je problemen hebt.

In dat geval is de oplossing een nieuwe carkit kopen. Type 3C0 035 730 E. Te koop op Ebay.de vanaf zo'n 120 euro.
 
Als ik op internet wat zoek zie ik inderdaad dat mijn nokia bleutooth met HFP ondersteunt. Dus daar ligt het probleem.
Wanneer ik dan een nieuwe carkit type 3C0 035 730 E koop. Ondersteunt die dan elke nieuwe telefoon, voor als ik in de toekomst bijvoorbeeld een iphone of android koop?

Heb je misschien een linkje naar die duitse ebay site? Als ik daar zelf in zoek vind ik niks van 120 euro.
 
Kijk dat scheelt weer. En die D kan ook een flink aantal jaren mee en daar kunnen ook bijna alle telefoons op van de laatste jaren? Dus wanneer ik volgend jaar een iphone of samsung koop kan die ook goed op die D versie?
 
Volgens mij heeft die van die alibaba site dat wel:

upload_2015-3-30_18-19-24.png

Dus dan kan ik die bestellen en plug en play en dan kan ik de komende jaren vooruit met mijn huidige en eventuele nieuwe telefoon?
 

Bijlagen

  • upload_2015-3-30_18-17-31.png
    upload_2015-3-30_18-17-31.png
    41,7 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan