Ruiten die spontaan open gaan

dj.verhulst

Forumguru
Vanmorgen kwam ik bij m'n O3 en zag dat alle ramen geheel of gedeeltelijk open waren, eerst dacht ik dat er ingebroken was, maar de ruiten waren heel en niks was er gejat.

ik had zonneschermen op de achterruiten die waren half naar binnen getrokken, met wat gepeuter die er uit gekregen,, het duurde even eer de ruiten weer dicht gingen.

ik heb toch geen canbus grimlin ??

blauwkeut

Forumguru
Niet gewoon lang op het 'open' knopje van je sleutel gedrukt? Dan gaan de ramen namelijk open. Lang 'sluiten' vasthouden sluit de ramen ook trouwens.

Rob

Forumguru
niet bewust het huis staat een 30 m verder op.

Als ik op visite ga bij mijn tante (16e verdieping) kan ik de auto gewoon ont/vergrendelen vanaf de galerij.
Zet de sleutel tegen je huid (hoofd bijv.) dan wordt het bereik alleen nog maar groter.
30 meter lijkt mij dus zeker niet onmogelijk, in bijv. broek/jaszak is de knop wellicht ongemerkt ingedrukt geweest

Frenk21

Forumguru
Ik heb het ook een keer gehad. Helaas met regen. Moet nog even laten instellen dat mijn ramen bij regen automatisch dicht gaan net als bij mijn Superb.

dj.verhulst

Forumguru
mijn vrouw heeft de andere sleutel , heb net even de ontgrendel knop ingedrukt gehouden maar dan gaan de ramen niet open,, eigenlijk een overbodige functie,, anders wel nuttig.

Ron_2

Senior Member
Is al eerder genoemd, kinderen?
De ramen van de Fabia van de buren stonden ook een keer helemaal open in de regen, gelukkig nog maar net, bleek dat dochterlief binnen in huis de sleutel in handen had :-)

CDK

Forumguru
de voormalig auto van mijn vrouw (VW Polo) had dit ook heel af en toe, kwam je bij de auto en dan stond alles open, we zijn er alleen nooit mee terug geweest naar de dealer, dus een oplossing weet ik helaas niet.

micky

Forumguru
Ik ben er echt van overtuigt dat dit te maken heeft met het per ongeluk indrukken van de "open" knop, met je vinger kost het best veel moeitel maar in je broekzak als er iets tegenaan drukt klik je zo de knop in...

• Leuk
Waarderingen: Rob

Cordoba

Forumguru
@micky Het kan inderdaad, maar dan moet het ook express te doen zijn, als de ontgrendel, of vergrendelknop niet werkt op de ramen, kan dat nooit de oorzaak geweest zijn. (bij mijn auto kan het wel door de sleutel in het portierslot te steken en dan langdurig de het slot in de stand 'vergrendelen' of 'ontgrendelen' draaien, maar niet via de AB.

micky

Forumguru
Uiteraard, maar ik dacht dat alle O3's gewoon met de afstandbediening (sleutel) te openen zijn...

Frenk21

Forumguru
Ik ben het met Micky eens. Het gaat volgens mij wel met de ab. Ontgrendelen vasthouden, ramen gaan open. Afsluiten vasthouden ramen gaan dicht. Zo werkt het bij mij in ieder geval wel. Ook bij mij SB2.

skodaboy

Forumguru
heb net even de ontgrendel knop ingedrukt gehouden maar dan gaan de ramen niet open,,

vandaag stond er bij ons in het atelier,een bijna full option Audi A6.
ik dacht ook ff 'snel' de ramen deels te open via de sleutel,echter lukte het niet bij (deze) Audi..:pieker:
ik zal in de week eens testen bij een andere Audi of het daar wel werkt..:jaja:

Van Skoda en Volkswagen weet ik dat je de ramen kunt openen en sluiten via de sleutel..:D

Bovenaan Onderaan