Velgen: Octavia III Alaris/Trinity

MikeMeijer

Nieuw lid
Hallo allemaal,

A.s. vrijdag 14h00 is het zo ver, ik mag mijn Octavia 1.4 TSI DSG ophalen. Heel eerlijk gezegd, ik kijk er echt ontzettend naar uit.

Dit is tevens mijn eerste Octavia, hopelijk mogen er nog velen volgen!

Maar ik ben een leaserijden (wie niet) maar ik wil graag mijn winterbanden op mijn 18 inch Alaris wielen laten zitten en voor mijn zomerbanden een nieuw setje kopen.
Nu zag ik op een Skoda website in CZ de wielen van een Superb, deze in het antraciet vind ik echt veel mooier dan de standaard Alaris.

Maar weet iemand of deze ook onder een Octavia passen? Als je de specs ziet zou je denken van wel.

Products details: Alaris
Colour:
silver
Number of bolts: 5
Wheel dimensions: 7.5J x 18“, ET 51
Tyres: 225/40 R18
http://eshop.skoda-auto.com/cz/en/b...laris-75j-x-18-5e0071498d-8z8x/0/1/24/43/1001

Products details: Trinity
Colour:
anthracite
Number of bolts: 5
Wheel dimensions: 7.5J x 18“, ET 46
Tyres: 225/40 R18
http://eshop.skoda-auto.com/cz/en/b...ster-75j-x-17“-3t0071498a-ha7x/0/1/24/43/1001

Graag jullie reactie ;)

Thanks.

Mike

Renzo4000

Forumguru
Grappig, de meeste zullen eerder voor een grijze/zwarte velg gaan in de winter ;) ... overigens vind ik persoonlijk de Alaris mooier dan de Trinity maar aan de andere kant hebben wel heel veel mensen Alaris velgen onder hun octaaf liggen dus weinig origneel. Ik heb daarom voor de Golus gekozen, die zie ik iig niet zoveel rijden.

Zo zie je maar, zoveel mensen zoveel wensen(smaken). Maar om op je vraag terug te komen ... ik weet niet of de ET-waarde een belemmering is?

MikeMeijer

Nieuw lid
Thanks voor je reactie @Renzo4000.

Ik vind de Alaris ook mooi maar idd niet echt origneel, vandaar. Maar gelukkig smaken verschillen ;)

Ik ga de dealer gewoon eens aan z'n staart trekken met deze vraag.

CDK

Forumguru
Gaat geen problemen opleveren en optisch gaat het ook nog mooier staan omdat het wiel 5mm verder naar buiten komt te staan, als je die velg erg mooi vind zeg ik lekker doen!!

CDK

Forumguru
Correct, hoe lager de ET waarde hoe verder het wiel naar buiten komt te staan :jaja:
De geleerden in de Automotive branche zijn het ooit eens geworden dat je zonder technische problemen 5mm mag afwijken positief of negatief, in jouw geval ga je 5mm negatief wat naar mijn mening optisch positief uitpakt ;)

Edit: heel mooi wiel ook trouwens!! :thumbsup:

ImageUploadedByTapatalk1417613581.234167.jpg

MikeMeijer

Nieuw lid
Nee zeker niet @Gunner. Maar over het algemeen worden dit soort auto's geleast. Maar laat ik heel duidelijk zijn, het maakt hem of haar niet lelijker ;)

Laatst bewerkt:

MikeMeijer

Nieuw lid
Ik snap je, maar vandaag de dag is denk 80% een lease auto. Maar idd zo het genoeg.

Ps, je bent ieder geval voor de juiste club, in Engeland dan @Gunner

Remakil

Forumguru
Dat wordt een forum-uitje naar een voetbalwedstrijd...:D
En dan vooraf over de O3 en de diverse velgen en aanschafmethodes kletsen...

Joske

Forumguru
ter info: 30% van het wagenpark in BE is leasebak.. Er zijn dus blijkbaar nog genoeg idioten die zelf hun wagen financieren..

Betreft de velgen.. de Alaris is een mooie velg :thumbsup:

Ik zou dat eerder als zomervelg gaan gebruiken en mijn huidige 17duimsvelgen als wintervelg. Maja, eerst nog wat sparen dan :lezen:

Renzo4000

Forumguru
Daarnaast is het niet voor elke leaser het geval dat je de auto "cadeau" krijgt hoor ... Ik krijg hier budget voor waar ik mee kan leasen(of privé rijden, bus, fiets, trein, etc.) maar een snelle rekensom maakt dat ik toch echt in 4 jaar 34k bruto betaald heb voor deze auto (ex brandstof) en heb ik het nog niet over de bijtelling ;)

Het maakt ook niet uit, want ik kies ervoor...maarrr waar ik "moe" van wordt is dat privé rijders vaak iets te makkelijk denken over leaserijders en zich vaak benadeeld voelen en er soms met afgunst naar leaserijders gekeken wordt.

Laatst bewerkt:

Remakil

Forumguru
Tja, de standaard gedachte is dat een leaserijder arrogant is, gevaar op de weg, want het is niet zijn auto, zijn brandstofnota enz... gewoon trappen en de rest maakt niet uit...

Nou ben ik ook geen leaserijder, wel zakelijk. Het is mijn eigen BV, zakelijk aangeschafte O3, dus ik heb vrijheden die een leaserijder meestal niet heeft. 18 inch velgen, voor 1500 euro een geluidsupdate, JD box...

Wordt altijd een beetje moe van zo'n discussie, at the end, we all drive the same car... ;)

Bovenaan Onderaan