Spiegels + Rolgordijn panoramisch dak

Yargo

Actief lid
Hey,

In de lijst met aanpassingen die gedaan kunnen worden aan een Superb van 09/2010 lees ik code om de spiegels te laten inklappen. Is dit standaard actief, of is het dan zo wanneer je die aanpassing doet de spiegels altijd inklappen wanneer de wagen gesloten wordt? ( ik zou dit namelijk graag hebben want vind het een beetje debiel om altijd te moeten blijven duwen ).

Ik heb ook nog een vraagje ivm het rolgordijn van het panoramische dak. Het komt soms voor dat deze sluit wanneer ik de wagen op slot doe ( misschien dat ik dan iets te lang op het sluiten knopje druk ). Kan dit middels VCDS uitgezet worden?

Alvast bedankt!
Wes

SuperBeeb

Forumguru
Als je je spiegels moet duwen, zijn er 2 mogelijkheden:
Of je hebt geen elektrisch inklapbare spiegels, of je hebt ze inmiddels gesloopt

Yargo

Actief lid
Als je je spiegels moet duwen, zijn er 2 mogelijkheden:
Of je hebt geen elektrisch inklapbare spiegels, of je hebt ze inmiddels gesloopt

Oei, ik heb me verkeerd uitgedrukt denk ik. Uiteraard heb ik elektrische spiegels :-). Met duwen bedoelde ik dat je steeds even op de sluiten knop moet blijven duwen zodat de spiegels inklappen. Nu is mijn vraag of die functie die je in VCDS kunt aanpassen ervoor zorgt dat ze gewoon altijd inklappen?

Yargo

Actief lid
Ik weet niet op welke functie je doelt?
Heb je de auto zelf aan VCDS gehangen?

Spiegels inklappen:
  1. [42-Portierelektr.LV]
  2. [Hercoderen-07]
  3. Waarde met 4096 verhogen
  4. [52-Portierelektr.RV]
  5. [Hercoderen-07]
  6. Waarde met 4096 verhogen

Op deze functie uit VCDS. Auto heeft nog niet aan VCDS gehangen. Ik ga dit deze week laten doen bij BR. Maar ik moet hen op voorhand laten weten wat ik juist allemaal wil. Maar wanneer bovenstaande gedaan wordt in VCDS, klappen de spiegels dan altijd in, dat was mijn vraag.

ertromp

Forumguru
Ik zou dat met die codering niet durven zeggen.
Kun je dan toch proberen bij BR. Als het niet werkt terugzetten.

Yargo

Actief lid
Is er niemand die dit weet? Ik kan me niet voorstellen dat tussen al de mensen hier met een kabel er geen enkele is die dit geprobeerd heeft? Heb mail gestuurd naar Gerrit Speek en zelf hij weet het niet :arghh:

Yargo

Actief lid
Maar is proberen en terugzetten geen optie voor degene die het uitvoert voor je????
Jawel hoor, maar als ik het op voorhand weet dat het niet werkt, moet hij zijn tijd er ook niet insteken ☺. Ik zal het anders vrijdag laten weten of het iets deed of niet.

Antera

Donateur
Gerrit speek weet ook niet alles en niet alle info op de site is betrouwbaar. Dat met dat getal ken ik van Audi maar daar heeft de O2 niks mee van doen deze werkt met Long coding of adaptie waarde. De spiegels kunnen op deze auto helaas niet automatisch inklappen daar zijn al vele je voor geweest om dit te proberen en zou het zeer bijzonder vinden als jouw auto het wel aan kan :-)

Yargo

Actief lid
Gerrit speek weet ook niet alles en niet alle info op de site is betrouwbaar. Dat met dat getal ken ik van Audi maar daar heeft de O2 niks mee van doen deze werkt met Long coding of adaptie waarde. De spiegels kunnen op deze auto helaas niet automatisch inklappen daar zijn al vele je voor geweest om dit te proberen en zou het zeer bijzonder vinden als jouw auto het wel aan kan :-)

Vandaag geweest, Het gaat inderdaad niet. Ook het Autobaanlicht was niet echt terug te vinden, of keken we ergens verkeerd?

Ondertussen ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om de koppelingsplaten te bekijken en zoals gedacht: Koppelingsplaat 2 zit op 16.3mm. Zit dus niet ver meer van de 17mm.....

Ondertussen ook officieel voorstel gekregen van Dieteren. Ze willen maar voor 65 procent tussenkomen in de koppelingsset :(. En dat voor een wagen die nog maar 55.000 km heeft. Ongelofelijk eigenlijk maarja, wat doe je eraan.

Yargo

Actief lid
Autobaanlicht bedoel je snelweglicht? Die bestaat wel als je een regen/licchtsensor hebt
Ja, had de guidelines van Gerrit mee genomen, maar in dat menu niets terug gevonden dat erop trok, noch chechboxen om het aan te zetten. Is dat merkbaar beter? Heb een regensensor hoor ☺

Antera

Donateur
Zoals al eerder aangegeven de site van Gerrit speek is verre van compleet

Snelweg licht is niet meer dan dat bij een bepaalde snelheid +/- 140km.u automatisch je licht aan gaat als dit uit staat ( autostand). Zorgt voor een betere zichtbaarheid

TL@

Forumguru
Zoals al eerder aangegeven de site van Gerrit speek is verre van compleet

Snelweg licht is niet meer dan dat bij een bepaalde snelheid +/- 140km.u automatisch je licht aan gaat als dit uit staat ( autostand). Zorgt voor een betere zichtbaarheid

Ben zo blij dat het niet meer op de O3 zit, in de O2 reed ik zowat altijd met het licht aan omdat het aanging boven de 140, vreselijk irritant (ben er toen eens mee langs @nomad gereden maar hij vond het toen niet)

Bovenaan Onderaan