Familyfix (isofix) in O3 'een beetje los'?

harry123

Actief lid
Zijn er andere O3-rijders hier die een familyfix hebben/gebruiken? Ik heb de indruk dat deze in de O3 (op de achterbank) een beetje 'los' zitten. Ze kunnen bijvoorbeeld zijwaarts een klein beetje schuiven (halve centimeter misschien) omdat de aansluitpunten 'vrij' liggen. In veel andere auto's komen de beugels tussen de zitting en rugleuning piepen, waardoor de familyfix meer gefixeerd is als je hem op de beugels klikt.

Ik zag zojuist een topic langskomen elders met de vraag of isofix veiliger is, dus vandaar dat ik hier de vraag stel over de speling.

TL@

Forumguru
Het mechnisme gewoon verder naar achter duwen, dieper de zetel in, dan komt ie vanzelf vast te zitten. Is normaal.

MartijnW

Actief lid
Het klopt inderdaad dat deze wat meer speling zijdelings lijkt te hebben. Heb ik zelf ook. Zeker als de kleine niet in het stoeltjezit merk je dat hij "schuift" ik heb dit opgelost door er twee stukken buisisolatie tussen te stoppen. Overigens is de werking van de familyfix nog gewoon 100%, hij zal niet losschieten hij heeft alleen een klein beetje zijdelingse speling.

VWim

Forumguru
Om de stoel wat meer te fixeren til ik de stoel altijd iets op, klik vervolgens de isofix zo strak mogelijk en duw de stoel daarna weer naar beneden. Dan zit hij net even een tandje strakker.

hberg

Actief lid
Doe ik ook en dan zit hij prima vast. Maar het werkt inderdaad net even anders.

Vind wel dat de familyfix sowieso altijd rammelt

Noord26

Forumguru
Zonder stoeltje wil ik hem ook wel eens horen idd. Maar als er wel een stoeltje in zit is het rammelvrij hoor.

VWim

Forumguru
Het rammelen herken ik niet van onze stoel.
Maxi-cosi is sowieso zwaar overrated in Nederland.

Artbij

Senior Member
Heb van de week de 2wayfix gekocht voor in de Punto van mijn vrouw. Ideaal ding. Idd even optillen en aanduwen, maar heeft ook een klein beetje zijdelingse bewegingsruimte.

hberg

Actief lid
Met maxicosi inderdaad nergens last van maar met stoeltje zonder kind rammelt het toch best wel.
Zijn ook veel onderdelen wat dat betreft

Artbij

Senior Member
Met maxicosi inderdaad nergens last van maar met stoeltje zonder kind rammelt het toch best wel.
Zijn ook veel onderdelen wat dat betreft

Maxicosi rammelt niet bij mij, de base kan een beetje schuiven. De maxicosi zou volgens mij gefixeerd op de base moeten zitten.

VWim

Forumguru
Door de bank genomen bovengemiddelde prijsstelling met middelmatige testresultaten. Er zijn (uitzonderingen daar gelaten) veel alternatieven die, of goedkoper, of beter zijn.

Gunner

Forumguru
Door de bank genomen bovengemiddelde prijsstelling met middelmatige testresultaten. Er zijn (uitzonderingen daar gelaten) veel alternatieven die, of goedkoper, of beter zijn.
Wat zijn alternatieve merken die volgens jou wel goed zijn?

Bovenaan Onderaan